A Quantic Dream egy igazi nagy dobásra készül.
Ha egy fejlesztőcsapat olyan legendás játékokat tett le az asztalra, mint a Heavy Rain, vagy a Beyond: Two Souls, akkor arra nem csak a gamersajtó, hanem a játékosok többsége is odafigyel. Így van ez legújabb projektjüknél, a Detroit Become Humannél is, ami az elmúlt időszakban alaposan felkavarta az állóvizet és nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy az idei év egyik nagy reménységének tűnik. Össze is szedtük, hogy miért.
Bár sokan optimistán tekintenek a jövőbe, a Quantic Dream csapata egy sokkal sötétebb képet fog lefesteni legújabb játékával, aminek főszereplője egy Detroitban élő, majdnem teljesen emberi android lesz, aki jóval többnek érzi magát társainál és szeretné megtapasztalni azt, amire csak az emberek képesek - és itt rossz az, aki rosszra gondol, mivel csak olyan egyszerű dolgokra vágyik, mint az illatok, a kalandok, a napsütés adta örömök és stb.
David Cage, a játék rendezője már az elején leszögezte, hogy bár rengeteg androiddal fogunk találkozni a történet során, a sztori műfaját tekintve mégsem sci-fi, bár nemigazán hisszük, hogy ellenkező esetben ez a játékosokat annyira eltántorítaná. Elmondása szerint egy rendkívül futurisztikus város fog elénk tárulni, viszont egyetlen olyan technológia se lesz, ami - legalább kezdetleges formában - ne létezne napjainkban.
Az interaktivitásnak itt is központi szerepet szán a fejlesztőcsapat, ráadásul döntéseinknek igencsak súlyos és egyben visszafordíthatatlan következményei lehetnek, amik nagyban növelik a Detroit Become Human újrajátszhatósági faktorát. Elég lehet ugyanis egy rossz lépés és máris búcsút inthetünk egy, vagy akár több szereplőnek, de ugyanebből a szituációból akár rendkívül jól is kijöhetünk, ezért érdemes lesz minden döntést alaposan átgondolnunk, mielőtt meghozzuk.
A futurisztikus kaland során több karakter bőrébe is belebújhatunk, ami azt jelenti, hogy így az amúgy extrém mód szerteágazó történetet több nézőpontból is átélhetjük. A játék szereplőinek saját sztorijai egyébként egymással párhuzamosan futnak, hogy a legvégére egy szép kerek és valószínűleg komplex egésszé álljanak össze.
A Quantic Dream ígérete szerint körülbelül 8-10 óra lesz, amíg valaki elsőre végigzongorázza a történetet, aztán pedig jöhet majd a második etap teljesen más döntések meghozatalával. A videókból már többek számára feltűnhetett, hogy az összes szereplőt az őt alakító színészről mintázták, amiben a jó öreg motion capture technológia segítette a munkájukat.
Nem volt azonban egyszerű dolguk a történet összerakásával, ami elvileg 2 évig - heti hat napos bontásban - íródott és elmondásuk szerint sokkal szövevényesebb, mint az összes eddigi játékuké. Az már biztos, hogy a sztori másik központi eleme az emberek és a robotok együttélése lesz, ami rengeteg konfliktust fog szülni a két fél között - itt elég egyébként a hasonló megközelítéssel bíró Humans című tvsorozatra gondolnunk.
Külön öröm, hogy a PlayStation magyarországi képviselete bejelentette, hogy magyar nyelven is élvezhetjük majd a május 25-én megjelenő játékot, ami az új God of War mellett pont elég jó ürügy lehet arra, hogy beszerezzetek otthonra egy saját Sony konzolt magatoknak.
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!