A Facebook kampányt indított a nők játékipari szerepvállalásáért

A Facebook kampányt indított a nők játékipari szerepvállalásáért

A keresőóriás szeretné, ha mindkét nem képviselői egyenlően részt vennének a játéktörténelem alakításában. 

Nem is olyan régen számoltunk be nektek arról, hogy a Facebook is aktív részese akar lenni a streamelési láznak, ezért elindítja saját programját, amivel a kezdő, haladó és profi streamereket egyaránt segíteni szeretné. Most pedig egy olyan új kampánnyal érkeztek, amivel azt szeretnék elérni, hogy még több, játékok szempontjából meghatározó pozíciót szerző nőnek örülhessünk a közeljövőben. 

A "Women in Gaming Stories" nevet kapó kampányoldalukon rengeteg videóval mutatják be, hogy a nők a játékipar számtalan területén mutatták már meg rátermettségüket, legyen szó játékdizájnról, marketingről, HR-ről, vagy akár a különböző salesmegoldásokról. A honlap kiemelt videójában a Facebook COO-ja, Sheryl Sandberg elmondja, hogy bár a legfrissebb statisztikai adatok szerint a játékosok felét nők alkotják, viszont a játékiparon belül csupán közel minden negyedik munkavállaló tartozik közéjük, ezért szeretnék, ha ez változna a közeljövőben. 

Sajnálatos módon a nőknek ezen a területen is meg kell küzdeniük a különböző sztereotípiákkal és előítéletekkel, amik visszatarthatják őket a játékiparban való kiteljesedésben. Ugyanakkor ezzel a kampánnyal azt is szeretnék elérni, hogy megosszák egymással jó és rossz tapasztalataikat, ami még több nőt bátoríthat arra, hogy mégis ilyen karrierutat válasszon.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések