Kimaradt mechanikák a Witchwoodból -A telihold és a Worgenek, illetve a gyilkossági rejtélyek

Kimaradt mechanikák a Witchwoodból -A telihold és a Worgenek, illetve a gyilkossági rejtélyek

A játék fejlesztői többször beszéltek azokról a mechanikákról, amiket teszteltek, de végül nem kerültek be a végleges játékba. Pedig érdekes új irányt hozhattak volna.

Egy fejlesztési folyamat sokkal bonyolultabb, mint amilyennek kívülről látszik. Sokszor azt gondoljuk, hogy az egész csak arról szól, hogy új lapokat kell kitalálni és azt valahogy beilleszteni a már meglévő játékkörnyezetbe. Pedig ez csak a kezdet, kell valami újdonság, valami olyasmi, ami új színt visz a játékba. Erre a válasz általában új mechanikák, új laptípusok bevezetése, amit a Witchwood esetében a Rush és az Echo teljesít be részben. De ezek már csak a végleges dolgok, mikor az egész még fejlesztés alatt volt, a csapat nagyon sok más ötletet is kipróbált. Ezekről Ben Brode és Peter Whalen beszélt anno. 

És eljő a telihold

Brode elmondta, hogy két Worgenes (vérfarkasos) téma is benne volt a kalapban. Az első arról szólt, hogy a Worgenné alakulás a játék egyik mechanikája lett volna, mintha feljönne a telihold és egy farkas vonítás hangzik fel. Az egész onnan indul, hogy lettek volna Gilneas-i kártyák, amik még az átváltozás előtt buffokat adtak volna a Worgeneknek. Ez lehetett volna Divine Shield, +1 Spell Power, Taunt, Rush vagy akár +2 támadási érték. Ha pedig a játékos mondjuk kijátszott három ilyet, akkor eljött a telihold ideje és onnan, minden vérfarkas megkapta volna pluszban a meglévő buffokat. 

Ez alapból nagyon érdekes lehetett volna, hiszen így mindig alakíthattunk volna a taktikánkon attól függően, hogy milyen paklival állunk szemben. Ha aggro jön szembe, akkor lehet priorizálni a Taunt vagy akár a Rush mechanikát, Control ellen pedig a Divine Shield vagy a plusz támadóérték adhatott volna értéket. Viszont a felbuffolt lapok minden Worgen kártyára vonatkoztak volna, azaz az első fázis után minden ilyen lapunk ugyanolyanná vált. Ez pedig hosszútávon unalmas.

A másik vonulat a telihold kártyák voltak. Ezek alapból sima lények lettek volna, de amikor eljött egy bizonyos pont a játékban, mondjuk a 6. vagy 8. kör, azaz eljött az éjszaka, akkor ezek átváltoztak. Erre egy jó példa az egyik teszt lap, ami a felkelő hold esetén egy random 8 manás minion lett. Viszont ez megint olyan dolog, amire nem lehet felkészülni, egyszerűen túl sok volt benne a random effekt.

Rejtélyek

A másik vonulatot még anno Peter Whalen mondta el nekünk, ami arról szólt, hogy az elején a kiegészítő egy krimitörténetnek indult és annak minden fontos pontja megvolt. Kezdetnek ott voltak a sztori gonosztevői. Ezek olyan lények lettek volna, amiknek Discover mechanikán keresztül tudtuk volna meghatározni az életerejét, a támadórétékét vagy akár a képességeit is. Ez az Investigate kulcsszó lett volna. 

Vagy ott volt a Mysteries, ami arról szólt, hogy voltak olyan Discover lapok, ami utána az ellenfél is megkapta a három lehetőséget, amik közül mi választottunk. Ha helyesen tippelte meg mit választottunk, akkor ő is megkapta azt a kártyát.

Végül pedig ott volt a Ghostly, ami annyit jelentett, hogy a lap a kör végén eltűnt a kezünkből, ha nem játszottuk ki. Ezért persze kicsit erősebb statokat kapott az egész, de ez kellett is, mert igazán nem lehetett tervezni velük. Ha felhúztuk, akkor ki kellett őket pattintani, mert egyébként volt-nincs kicsi szellem...!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!