A Riot Games egyik legnagyobb fejlesztést igénylő játékmódja egyre közelebb kerül az éles bemutatóhoz, tegnap elindult a béta tesztje az amerikai szerveren is.
Emlékszünk még a Clash módra, avagy magyar nevén az Összecsapásra, igaz? Ez az a játékmód, ahol csapatot alkotva, logót, nevet, rövidítést választva küzdhetünk meg egy tabellaverseny során más, szintén előre összeállított csapatok játékosaival. Ez a játékmód egy teljesen új irányzatot mutatott be a League of Legends világában az ideiglenes játékmódok területen. A Riot egy olyan funkciót alkotott meg, ami bizony nagyobb versenyszellemet képes előhozni a játékosokból, mint a ranked mérkőzések. Európában a 2017-es év végén volt egy béta teszt, amin természetesen mi is részt vettünk, az akkori élménybeszámolónkat alább olvashatjátok!
Felavattuk a Clash-t, íme a tapasztalataink
A cikk a szerző egyéni, szubjektív véleményét tükrözi./ Egy napos csúszással, szombaton tudtunk nekivágni barátaimmal az Összecsapásnak, ám az élményből mindez semmit sem vett el; lássuk mi mindent éltünk át ez alatt a két nap alatt. Heldeus | 17/12/12 07:34 Már hónapokkal ezelőtt felröppentek az első hírek egy olyan játékmódról, amely kliensen belüli minibajnokságokon való szereplésre ad lehetőséget.
Most pedig Amerikán van a sor! A Clash módról az első hírek tavaly nyáron röppentek fel, akkor pedig még a vietnami szerveren tesztelték a készülő módot. Na de, hogy miért is tart ez ilyen sokáig? Ennek kis millió oka van, ha belegondolunk, hogy egy karaktert is akár évekig képesek fejleszteni, akkor egy játékmódot aztán pláne lehet. A Clash főleg nagy energia ráfordítást igényel, elvégre nem a már meglévő pálya kinézetén, beállításain kell módosítaniuk a fejlesztőknek, hanem egy összetett versenyrendszert kell megalkotniuk a kliensen belül, ami rengeteg elemből áll, és ennek a rengeteg elemnek összhangban kell működnie ahhoz, hogy a mini tournamentek automatikusan, manuális belenyúlás nélkül tudjanak lezajlani.
Kapásból egy kifinomultabb matchmaking rendszert kellett megalkotniuk, ami még szigorúbban veszi a csapatok közti erőviszonyok felmérését, emellett pedig a Riot maga is elárulta, hogy dolgoznak egy új anti-cheat rendszeren is, ami jó eséllyel a fiókunk telefonszámmal való azonosítása lesz. Ezzel a funkcióval szeretnék megakadályozni, hogy a magasabb elon lévő játékosok a Clash során egy alacsonyabb rangú fiókon szórakozzanak és rondítsanak bele mások játékélményébe, ugyanis a végleges rendszerben minden bizonnyal csak úgy lehet majd részt venni Clash versenyen, hogy a fiókunkhoz hozzá van rendelve a telefonszámunk. Emellett pedig természetesen nagyon jó biztonsági funkciója is van.
Az európai teszt rengeteg foltozni valót mutatott ki a Clash rendszerén, ezekből egy-kettővel mi magunk is találkoztunk, remélhetőleg a fejlesztőknek sikerült minél többet kiküszöbölnie ezek közül az elmúlt öt hónap során. Kíváncsian várjuk, hogy mi mindenen csiszoltak, reméljük, hogy a játékosok hosszútávú motivációjának biztosításán is gondolkoztak. Erről egy részletes elmefuttatást olvashattok a beszámolónkban. Hogy Európában mikor játszhatunk majd újra a móddal, illetve, hogy a végleges megjelenést mikorra tervezi a Riot, arról nincsenek pontos információk, valószínűleg úgy vannak vele, hogy érkezik, amikor elkészülnek vele. Véleményem szerint inkább várjunk rá többet, minthogy aztán csalódnunk kelljen a felszínesen végzett fejlesztés miatt.
Ti várjátok már, hogy újra visszatérjen a Clash?