Sok újdonság érkezett tegnap, de természetesen nem feledkeztünk meg a patch többi részéről sem. Janna-n kívül sok hősfrissítés érkezett még.
Tegnap kaptuk kézhez a legújabb 8.8-as patch-et a játékon belül. Az átállás nem volt hibamentes, az éjszaka folyamán például LeBlanc-ot ki kellett kapcsolni, mivel összeomlottak a játékok miatt, erről bővebben alábbi cikkünkben olvashattok.
LeBlanc még a Riot szervereit is one-shotolta!
Aioween | 18/04/19 09:30Komolyra fordítva a szót, az éjszaka folyamán ki kellett kapcsolni egy hiba miatt, így a sok LeBlanc mainnek egy ideig nélkülöznie kellett. Tegnap megjelent a 8.8-as patch és vele együtt a régi-új LeBlanc is még az Assassin rework előtti formájában. Bizonyára sok LeBlanc main járt örömtáncot emiatt, de a boldogságuk nem tarthatott túl sokáig.
A patch azonban nem csak LeBlanc-kal, Ryze-zal és Ahrival foglalkozott, nézzük a többit.
Azir W (Arise!) felel a katonák idézéséért. Ezeknek a másodlagos célpontokra okozott sebzését csökkentették, 40/70/100% (1/6/11-es szinten) helyett 25/50/75/100% (1/6/11/16-os szinteken). A korai wavecleart ezzel újfent megnyirbálták, de más tervek is vannak Azir kapcsán, ami szerint ezt a mechanikát teljesen elvennék tőle.
A supportok gyöngye is erősnek bizonyult, ezért a W-jét (Stand Behind Me) gyengítették, mostantól 17,5/20/22,5/25/27,5 helyett 10/14/18/22/26 páncélt és mágikus ellenállást biztosít, ezzel megkönnyítik valamivel az ösvényen történő cseréket.
Galio esetében az ulti (Hero's Entrance) erejéből kellett visszavenni, ezért megnövelték rajta a CD-t 180/150/120-ról 200/180/160 másodpercre. Eleinte is érezhető lesz a változás, de ez inkább a late game-et célozza, mivel egy félig globális ulti ilyen berobbanó hatással egy igencsak erős eszköz.
Graves továbbra sem gyakori szereplője a metának. Bár most az ultijának (Collateral Damage) CD-jét csökkentették 120/100/80-ról 110/85/60 másodpercre és szintenként 84 helyett 92 HP-t kap majd, kétséges, hogy ettől visszatérne hirtelen.
És akkor jöjjön a lényeg, Janna. Egyszerűen érthetetlen, hogy egy karakter hogy lehet ennyire sikeres ilyen hosszú időn át, anélkül, hogy kezdenének vele valamit érdemben. Ezúttal ugyan kapott nerfet, de ez mindössze a mozgási sebességét érintette, mely mostantól 320 helyett 315 lesz, illetve a W (Zephyr) képességének sebzését csökkentették minden szinten öttel: 55/100/145/190/235. Tyler1 nem feltétlenül a leghitelesebb forrás, ha a játék egyensúlyáról van szó, de ezúttal a fején találta a szöget.
Kai'sa-nál több változás is történt. Egyrészt az alap HP visszatöltését 6,2-ről 5,5-re vitték le, míg a szintenként kapott mennyiséget 0,75-ről 0,55-re.
Emellett a Q (Icathian Rain) képességéből is visszavettek. 0,4 helyett 0,35 bónusz AD rátát kap rá, 6 lövedéknél pedig a bónusz AD ráta 1 helyett 0,875, míg 12 lövedék esetén 1,72 helyett 1,505. Az elkülönített cserékben, illetve az ösvény tolásában így gyengébb lesz valamivel, amire szükség is volt, mivel az utóbbi időben konkrétan többet ült a kispadon, mint az Idézők szurdokában.
Lissandrát nagyon szeretné a Riot visszahozni a metában, így buffokat kapott.
A Q (Ice Shard) képessége 85 helyett 75 manába fog kerülni, bár nagy csodát ettől a változtatástól még nem várunk.
Az ultijának (Frozen Tomb) pedig a CD-jét csökkentették 130/105/80-ról 120/100/80 másodpercre. Mint látható, ezek minimális változások és a játék késői szakaszát nem is igazán érintik, ennél többre lesz szüksége Lissandra-nak.
Nautilus több fronton is erősítést kapott, hogy miért, az rejtély, hiszen ettől még a profi, vagy akár az amatőr metába nem fog visszatérni jó eséllyel. A kezdő manáját 334-ről 400-ra emelték, ami persze nagyon jó, hiszen elég drágák a képességei, emellett pedig az alap támadását is 57,54-ről 61-re tolták fel. Lehet, hogy topon szeretné újra látni őt a Riot?
Q-jának (Dredge Line) CD-jét csökkentették, eleinte ráadásul nem is kevéssel, így 18/16/14/12/10 helyett 14/13/12/11/10 másodpercet kell rá várni.
Ryze-ra komoly változások várnak a PBE-n, melyről már írtunk korábban az alábbi cikkünkben, de addig is az élő szervereken az E (Spell Flux) képessége 40/55/70/85/100 helyett 60/70/80/90/100 manába fog került, vagyis okosabban kell használni, főleg poke-olásra.
Ez most komoly? Ryze true damage-et kap?!
A mémek is újra élnek. Újfent reworköt kapott Ryze, valamint a "Better nerf Irelia" rajongói is örülhetnek, mivel Irelia nerfeket kapott! Újabb izgalmas patch érkezett meg hozzánk, ahol számtalan újdonsággal találkozhatunk, úgy mint Ahri, vagy LeBlanc, akik ismét más formát öltöttek.
Sion jelenleg szinte semmit nem áldoz az ösvényen azért, hogy az E-jét maxolja, pedig anno az elsődleges képessége pont a Q (Decimating Smash) volt. Éppen ezért az utóbbinak a hasznosságából vesznek vissza, hogy súlya is legyen ennek a döntésnek. Az AD ráta 0,65-ről 0.45/0.5/0.55/0.6/0.65 teljes AD-ra változik szinttől függően, tehát ha valaki csak pontot tesz rá, messze nem lesz annyira hatékony. A teljesen feltöltött képesség ezek alapján 1,95 teljes AD helyett 1,35/1,5/1,65/1,8/1,95 teljes AD rátával rendelkezik majd. Ez nagy mértékben rombolná a waveclear képességét, így a képesség alapsebzését eleinte növelik 20/40/60/80/100-ról 30/47,5/65/82,5/100-ra.
Tahm Kench megint visszatért a metába, főleg a profik között, nagyon jó mentőöv, de üldözésre sem utolsó.
Emiatt úgy döntöttek, hogy a W (Devour) képességéből kiveszik a plusz mozgási sebességet, amit akkor kaptunk, ha egy ellenség fele rohantunk egy szövetségessel a gyomrunkban.
A gyógyulása is problémásnak tűnik, ezért a szürke életerőcsíkból (Thick Skin) visszakapott HP mennyiségét 25/30/35/40/45%-ról 15/20/25/30/35%-ra csökkentik. Ezzel talán könnyebb lesz őt néha kizavarni az ösvényről és nem csak akkor megy haza, amikor éppen kedve szottyan.
Taliyah jelenleg a középső ösvény egyik legerősebb "pillanatragasztója". Vele szemben nagyon kevés karakter tudja elhagyni a midet, hogy roamoljon, ezért a waveclearért elsődlegesen felelő Q-ját (Threded Volley) gyengítik magasabb CD-vel, főleg eleinte: 9/7,5/6/5,5/3 helyett 11/9/7/5/3 másodperc.
Varus-nál több változás is életbe lépett, egyrészt gyengítették a passzívját, másrészt a W is átalakul.
A passzívja (Living Vengeance) kevesebb támadási sebességet ad a gyilkosságok után. Minionok után 25 helyett csak 15%-ot, míg hősök után 50 helyett 30%-ot.
A W-je (Blighted Quiver) eddig egy kizárólag passzív képesség volt. Ez a része gyengül, találatonként 10/14/18/22/26 helyett 5/9/13/17/21-et sebez majd, viszont kap egy aktív részt, ami leginkább egy kivégző képességnek mondható. 40 másodperces CD mellett, ha aktiváljuk a W-t, a következő Q (Piercing Arrow) képességünk az alap sebzésén kívül kap még 6/7/8/9/10% sebzést az ellenfél hiányzó HP-ja alapján. Ha teljesen felhúzzuk a Q-val az íjat, akkor ez a mennyiség 50%-kal nő, vagyis 9/10.5/12/13.5/15%.
Vi körül sok pletyka keringett az utóbbi időben a PBE kapcsán, végül csak nem lesz belőle topos. Ettől függetlenül az alap páncélját 35-ről 30-ra, a páncél növekedését szintenként pedig 3,5-ről 4-re emelik. A HP visszatöltése 9 helyett 10 lesz alapból, amihez szintenként 0,9 helyett 1-et kap.
A passzívja (Blast Shield) viszont alacsonyabb töltési idővel rendelkezik, 16-8 helyett 12-8, ez megkönnyítheti a korai táborok tankolását.
A Q (Vault Breaker) is alacsonyabb CD-t kap, így könnyebb lesz vele gankelni akár farmolás után is, 16/14/12/10/8 helyett 12/11/10/9/8 másodperc.
Végezetül az E-je (Escessive Force) is változik, kevesebb manába fog kerülni, így nem kell annyira spórolni vele: 40/45/50/55/60 helyett 26/32/38/44/50.
Xayah még mindig nagyon erős, főleg a waveclearje miatt. A gyógyulását is visszaveszik, biztos ami biztos, 6 helyett 5 lesz.
Visszatérve a waveclearre, a passzívját (Clean Cuts) sebzését csökkentik minionokra, vagyis a tollakét. Eleinte nagyon erős nerfet terveztek, végül ez a szám 30/40/50% lett, korábban fixen 50% volt, így eleinte könnyebb lesz tartani vele szemben az ösvényt.
Rek'sai-t sem mostanában láttuk profi meccsen, ezért a passzívját (Fury of the Xer'Sai) erősítik egy kis trükkel. Mostantól, ha a Fury-ból gyógyulunk és a föld alatt vagyunk, a csík nem fog elfogyni ilyenkor, csak ha elég idő eltelt. Az eltelt idő pedig fixen 8 másodperc lesz, mielőtt elkezd fogyni a fury szemben az eddigi 8- 9 másodperccel.
Swain E (Nevermove) képessége képes akár több célponton is átmenni, egy hősön akár kétszer is. A Phase Rush-hoz pedig összesen három találat kell, de a Nevermove még oda-vissza is csak egynek fog számítani.
Az Archangel's Staff megkapja a korábban beígért nerfet, miszerint amíg nem alakul át Seraph's Embrace-é, addig csak a maximális mana 1% alapján ad plusz AP-t, eddig ez 3% volt. A Seraph-ot ez nem érinti.
Megérkezett az új, erősített Lethal Tempo is, 30-80% helyett 40-110% támadási sebességet biztosít majd viselőjének, és ez alatt az idő alatt továbbra sem érvényes a 2,5-es támadási sebességküszöb.
A trinketek terén is történt változás.
A Sweeping Lens kikerül a játékból, korábban ezt használhattuk csak wardok kiszedésére 9-es szintig.
Helyette viszont már első szinttől lehet Oracle Alterationünk. Sőt a trinketek még abban is változtak, hogy mostantól ha váltunk kettő között, akkor nem megy teljesen CD-re a tárgy, hanem százalékosan megtartja az előzőnek a CD-jét.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!