A Zoo nem hal meg, csak átalakul. A pakli ismét jó számokat hoz

A Zoo nem hal meg, csak átalakul. A pakli ismét jó számokat hoz

A Zoolock már nagyon rég óta meghatározó része a Hearthstone-nak. El is hoztuk nektek hát a frissített listát, amit a Witchwood alatt is megéri kipróbálni!

A Warlock egyik kedvelt archetípusa a Zoolock már hosszú ideje borzolja a Hearthstone játékosok idegeit. Az ember néha-napján már azt hiszi, hogy végleg eltűnik a metából, de nem sokkal ezután a gondolat után újra feltámad, mintha egy főnixmadárról beszélnénk. Ez most sem volt másként. A Witchwood igaz nem adott újabb lapokat az archetípusnak -kivétel ez alól a Duskbat, de erről majd később-, viszont ezek nélkül az újdonságok nélkül is köszöni szépen, ő jól van. De lessünk is bele egy kicsit a pakli történelmébe, meg természetesen abba, hogy a mostani metában milyen formában érdemes játszani.

A Zoo jelzőt az archetípus első megjelenésekor azzal vívta ki magának, hogy alacsony managörbén futott. Ha megnézitek a listát, akkor ti magatok is láthatjátok, hogy 2 darab 5 manás és 2 darab 10 manás kártya került csak bele(persze a Sea Giant szinte soha nem kerül 10 manába). A deck pedig arról volt mindig is híres, hogy gyorsan elöntötte a pástot olcsó lényekkel, majd előnyös cserékkel megpróbálta megtartani az előnyét és szépen tempóból megnyerni a párbajokat.

KÓD: AAECAf0GApfTApziAg4w0wH3BM4HwgjECOvCAsrDApvLAvfNApXOAvLQAv3QArjuAgA=

Kezdőkéz

A Zoolock kezdőkezének kiválasztásánál természetesen az ellenfelet is figyelembe kell venni, de vannak azért olyan lapok amelyeket mindig meg kell tartani. Az első és legfontosabb a Prince Keleseth, amit jobb esetben már az első körben le tudsz rakni a Coin felhasználásával. Ezen kívül, hasznos még a Fire Fly, a Flame Imp, a Kobold Librarian és a Voidwalker is. Jó ötletnek tűnhet az is, ha a kezedben több 1 drop-ot tartasz meg, így a második körre el tudod velük árasztani a pástot. Végső soron a Zoolock-nak ez a lényege, minél gyorsabban, minél több miniont a pástra juttatni.

A futottak még kategóriába olyan lapokat sorolhatunk, mint például az Acherus Veteran, ami igaz, hogy 1 mana, de nagyon rossz döntés már az első körben kirakni. Rá azt mondanánk, hogy inkább harmadik körös lap, amit nem üres pástra pakol le az ember. Ide tartozik még a Mortal Coil is, amit akkor érdemes megtartani, hogy ha Aggro ellen játszol. Ha Paladinnal hoz össze a sors akkor elgondolkodhatsz a Despicable Dreadlord és a Sea Giant kézben tartásán is. De az előbb említett két lapot csak akkor érdemes megtartani már az első körben, hogy ha a többi kártya a kezedben mind 1-2 mana.

Aggro pakli ellen

A Zoo archetípus egyike azoknak, akik a páston lévő minionok nélkül szinte semmit sem tudnak csinálni. Így a cél ebben az esetben tisztán az, hogy a board control-t fenn tudd tartani. Ezt a legkönnyebben úgy tudod elérni, hogy a játék első illetve középső szakaszában csak a tempóra koncentrálsz. Gul'dan hősképessége nem rossz, viszont ebben az esetben okosan kell használnod. Mindig át kell azt gondolnod, hogy megéri a sebzés a kártyahúzást vagy esetleg van-e olyan lap, amelyet ki tudsz pakolni, még ha az nem is tűnik a legjobb megoldásnak a problémádra. A Doomgouard-al és a Soulfire-el is érdemes vigyázni. Ezeket a lapokat általában akkor éri meg kijátszani, amikor üres a kezed, mert így nem dobsz el magadtól kártyát.Prince Keleseth Aggro ellen nagyon hasznos tud lenni. Igaz nem szabad felhúzásának reményében 1 manás lapokat eldobni a kezdőkezedből, viszont, ha már alapból kidobja a játék megéri megtartani. A +1/+1-es buff nagyon jól tud jönni, de Keleseth pástra kerülését követően nem szabad agresszívan játszani! Tartanod kell a tempót egészen addig, amíg el nem kezded húzni a már felbuffolt lényeidet. Az MVP azonban az Aggro párosításban száz százalékig a Despicable Dreadlord. Azon felül, hogy az 5 mana 4/5-ös test, nem számít gyengének még folyamatos AoE sebzést is kapsz a köröd végén. Ezért, ha sikerül már az ötödik körödben lerakni érdemes előtt pár trade-et megejteni, hogy ellenfeled lényei 1 életen legyenek.

Végül pedig a beígért új kártya. Ebben a pakliban két olyan lappal játszhatunk ami arra alapoz, hogy hősöd sebzést szenved el. Az első ebből a Duskbat, ami 2, 1/1-es denevért idéz a pástra, ha a hősöd abban a körben sebzést szenvedett el. A másik ilyen mechanikára épülő lap a Hooked Reaver. Ha 15 agy kevesebb életerővel rendelkezel, mikor lerakod ezt a lényt a pástra, akkor 4 manáért nem egy 4/4-es , hanem egy 7/7-es démont kapsz, méghozzá Taunt-al megspékelve.

Control pakli ellen

A Control paklik ellen merőben más technikával kell játszanod majd. Ebben az esetben nem a pást kontroll alatt tartása a cél, hanem az, hogy minél előbb meg tudd ölni az ellenfeledet. Igaz ugyan, hogy a Zoo játékosoknak erre rengeteg forrása van, viszont elérkezhet a játék azon szakasza is, amikor már nem tud semmit sem tenni a felállított Taunt-ok, vagy a megszerzett Armor ellen. Control ellen fontos az erőforrásaid helyes használata, amiben nemcsak a lepakolt kártyák, hanem hősképességed is beletartozik. Agresszívabb paklik ellen nem rossz gondolat, ha mindent felteszel egy körre, ugyanis ők nagyon ritkán visznek magukkal AoE sebzést. Ha Control ellen játszol, ott már más a helyzet, hiszen nagy általánosságban 5-7 sebzést kellene 2-4 minionodnak elviselnie. Nem baj az sem, hogy ha több lényed van lent a páston, viszont ezt akkor érdemes megjátszani, ha ellenfeled már a legtöbb AoE sebzését ellőtte valami másra. 

Az örök kérdés pedig még mindig itt motoszkál: most akkor kell trade-elni vagy nem? Ideális esetben a Zoolock-nak az ellenfél arcára kellene koncentrálnia a sebzést. Ettől függetlenül lehetnek olyan szituációk is ahol jobb megölni azt a miniont, mint még plusz 3 sebzést okozni annak a Control Priest-nek. 

A megdöbbentő számok

A számok is a Zoolock mellett szólnak. A HSReplay adatai szerint 53.24%-os nyerési rátával rendelkezik, ami közel sem nevezhető rossznak, viszont megdöbbentő dolog az, hogy kevesebb, mint 10%-a a Warlock pakliknak Zoo archetípusú. Innen is látszik, hogy a Control-osabb deck-eket mennyivel jobban szeretik a játékosok. További érdekesség még, hogy legkönnyebben a Quest Hunter-t veri meg, míg nagyon nehezen bánik el a Big Spell Mage-el, amit meg is értünk. Túl sok AoE van abban a pakliban, így nem tud egy biztos board-ot felépíteni, amin akár a meccs sikerességének kimenetele alapulhat.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!