Ismét meglátogatjuk a pokol legmélyebb bugyrait.
Ritkán szoktuk árgus szemekkel figyelni egy-egy újabb fejlesztőstúdió megalakulását, de amikor olyan emberek bútoroznak össze, akik - többek közt - a The Division-ön és a Witcher 3-on is dolgoztak, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy már az első játékuk is rengeteg potenciált fog rejteni. Így van ez a lengyelországi Madmind csapattal is, akik az Agony megalkotásával egy szerepjátékos elemekkel alaposan megtűzdelt FPS-t kívánnak elhozni nekünk, ami nem mellesleg kellően hátborzongatónak is ígérkezik.
A játékosok feladata elsőre egyszerűnek tűnik, hiszen egy meggyötört lelket alakítva szimplán csak annyit kell elérniük, hogy kijussanak a pokolból, de a horrorjátékok rajongói már pontosan tudják, hogy ebben a műfajban semmi sem olyan egyszerű, mint amilyennek az elején látszik. Ráadásul mivel egyúttal egy olyan túlélőjátékról beszélünk, ami könnyedén felfogható az Amnesia sorozat és a DOOM szerelemgyerekének, ezért különösen nagy kihívás lesz az előttünk tornyosuló akadályok legyőzése.
Ezek megugrásában azért segíteni fog minket különleges képességünk, amivel bizonyos szörnyszintig tudjuk uralni és egyúttal irányítani is ellenfeleink elméjét, akiket így hosszabb-rövidebb időre akár magunk mellé is állíthatunk. Egyébként külön érdekesség, hogy a nem mindennapi koncepciót egy emberként karolta fel a gamer közösség, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a Kickstarter kampányán keresztül a 49 ezer dolláros limitet túllépve 97 ezer zöldhasút gyűjtöttek össze a játék készítői.
Bármennyire is előrehaladott volt a munkafolyamat, azt már tavaly októberben láthattuk, hogy 2018-ra fog csúszni az Agony megjelenése, ami alatt a több szempontból is praktikus Unreal Engine 4 duruzsol, hogy a lehető legjobb vizuális élményben, na meg telecsokizott alsógatyában lehessen részünk. A félelmetes kaland során ocsmányabbnál ocsmányabb szörnyszülöttekkel fogunk találkozni és azzal a Red Goddess-szel is, akinek titokzatossága és ereje kiemelkedő az Agony univerzumában.
Viszont arra már most mindenki készüljön fel lelkileg, hogy a játékban lesz egy-kettő annyira durva jelenet, hogy ki fog lengeni a beszarásjelzőnk, az igazán brutális történéseket pedig a fejlesztők ki is szedték a játékból, nehogy olyan besorolást kapjon az Agony, ami miatt konzolokra nem jöhet ki. Persze, a PC-s változathoz jönni fog egy olyan patch, ami feloldja a cenzúrával elzárt szörnyűségeket.
Szerencsére már nem kell sokat várnunk a játék megjelenésére, ugyanis május 29-én egyidejűleg jelenik meg PC-re és a korábban már említett konzolokra. Addig legalább lesz még időnk felkészülni lelkileg és egyúttal beszerezni a premierre pár csomagnyi felnőttpelenkát.