Olaf és Skarner jelenleg nagyon előkelő helyet foglalnak el a dzsungelben és gyakran egymással szemben találják magukat. De vajon ki mikor tudja dominálni a másikat?
Egy dologban nagyon hasonlít a két karakter, a 8.1-es patch előtt konkrétan sehol sem voltak. Aztán a 8.3-ban Skarner már 100%-os jelenléttel rendelkezett, az ilyen szintű ugrás pedig nem túl gyakori a játékban. Olaf ennyire magas szintekre nem jutott el, de azért a 87%-os jelenlét se rossz, amit a 8.5 alatt ért el. Természetesen mindkét adat a profi mezőnyre utal. És hogy miért törtek ennyire az élre? Nézzük meg őket külön-külön.
A szárnyas karakterek nagyon OP-k a játékban
Aioween | 18/04/03 09:35A két szárnyas "madár", Galio és Swain jelenleg nagyon jól érzik magukat a metában. Azt is lehetne mondani, hogy túlságosan jól! Nincs könnyű dolga a Riotnak, mikor egyensúlyról van szó. Ugyanazon játékot eleve két teljesen más igényekkel rendelkező rétegnek is rendben kell tartani, hiszen a profiknál és az amatőröknél teljesen mások az elvárások és az igények.
Szép lassan ásta elő magát Shurima legmélyebb bugyraiból, aztán hirtelen azt vettük észre, hogy szinte minden meccsen tiltásra vagy választásra került. Először leginkább az NA LCS-ben örvendett nagy sikernek, ott hamar rákaptak az emberek, de szép lassan Európát is meghódította. Legnagyobb előnyei közé tartozik, hogy az egyik legjobb gankelő hős a játékban, főleg a hatos szint után, de előtte is könnyedén ki tudja segíteni ösvényeit. Ehhez nagyon nagy segítséget nyújt neki a Predator rúna, amivel a cipőjét aktiválhatóvá teszi és jelentős mozgási sebességre tesz szert a képességein felül. A Righteous Glory már csak hab a tortán, amit emellé vesznek néha. Ekkora mozgási sebességgel nincs olyan célpont, akit ne érne utol a játékban, ehhez párosul egy olyan ulti, ami fixen célpontot nyújt tálcán a csapatnak, hacsak nincs QSS az ellenfélnél. Az pedig nem olcsó mulatság, 1300 darabja. Ha mindenki szeretne biztonságban lenni, akkor az 6500 arany, ami kiment az ablakon és a karakterek nagy része jó eséllyel nem nagyon fogja befejezni a Mercurial Scimitart.
A másik nagyon fontos Skarner esetében, az a farmolás. Nem nagyon van olyan dzsungeles karakter, aki felveszi vele a versenyt ebben, főleg az első szinteken. Sokszor már a 4. vagy 5. táboránál jár, mikor az ellenfél még csak a 3-at vitt el. Emiatt nagy előnyökre tud szert tenni, főleg egy-két sikeres gank után. A táborokból és a gyilkosságokból, valamint támogatásokból sok pénzt rak zsebre és nem kell lemondania egyikről a másik javára. Neki igazság szerint pont hogy jót tett a Tracker's Knife kivétele. A kevesebb őrszem több gank lehetőséget jelent. Emellett végre olyan Smite-ot hozhat, amilyet csak akar. Ha többet szeretne találkozni az ellenfél dzsungelesével és 1 v 1-ezni, akár a piros Smite is szóba jöhet, de a kékkel is bőven elvan, elvégre az is mozgási sebesség előnyt ad neki.
Ezekkel az előnyökkel a dzsungelesek nagy részét ki tudja zavarni akár a saját térfeléről, főleg ha irányítja a drágaköveit a pályát. Érdemes tehát foglalkozni vele és megtanulni, mert kevés hős veszi fel vele szemben a kesztyűt.
Azon kevés hősök közé tartozik Olaf, aki a másik OP szereplője a dzsungelnek. A történetük egy picit hasonlít egymásra, hiszen ő is a semmiből tört elő. Érdekes módon az ő hasznosságára a buffok mellett leginkább akkor jöttek rá az emberek, miután az Unsealed Spellbook nerfelve lett. Előtte ugyanis Skarneren ezt használták a gyakoribb Flash + ultik miatt, aztán miután Predatorra váltottak hirtelen előkerült Olaf is. Nem véletlenül, hiszen a Predator gyorsítása együttesen a baltáival egy igen félelmetes ellenféllé teszik őt. Neki még az is ott van pluszban Skarnerrel szemben, hogy míg a skorpiót lehet kite-olni, Olaf hat másodpercig semmilyen CC-re nem reagál. Emiatt gyakorlatilag bárhova be tud menni és nehéz őt levakarni a kulcscélpontokról. Mindössze annyi a dolgunk, hogy egyszer betaláljunk a baltánkkal, utána a földről felszedve gyakorlatilag folyamatos lassítás alatt tarthatjuk ellenfelünket.
A játék korai szakaszában különösen veszélyes. Mint említettem, a baltáival szinte folyamatos sebzést tudunk kiosztani, nagyon hasznos a táborok takarításában is, gankek során pedig felbecsülhetetlen, mert emellett még ütni is tudjuk ellenfelünket. Rizikós ugyan, de alacsony HP-n valószínűleg ő takarít a leggyorsabban táborokat, a passzívjából folyamatosan támadási sebességet kap, minél több élete hiányzik. A W-vel együtt kombózva, ami szintén támadási sebességet és életlopást ad, sokszor csalóka lehet, hogy mikor is tudjuk megölni a vikinget. Skarnerhez hasonlóan, ha meglépte a hatos szintet, sok sikert kívánok ellene.
No de mi a helyzet kettejükkel? Kié az előny? Jelenleg Skarnerre érkezik counterként Olaf. Többek közt ezért is jelent meg Olaf ilyen gyakran, mert per pillanat nincs jobb válasz Skarnerre. Egyrészt nem kell neki QSS a Skarner ultival szemben, illetve ugyanúgy elnyomó játékot lehet vele játszani már az elejétől, gyorsan farmol és jól gankel. Skarnert sem kell félteni az első szinteken, de Olaftól még ő is megremeg. Ez leszűkíti a lehetőségeit és inkább a dzsungelben farmol, ráadásul Olaf a 2 v 2-őket is jó eséllyel megnyeri a W-vel és a passzívval. Emiatt a választások is átalakultak kicsit, a legtöbb csapat már nem feltétlenül hozza be vakon a Skarnert, inkább megvárják, amíg valamit jelet kapnak a dzsungelről. Mondhatni kéz a kézben jár ez a két karakter és amíg nem kapnak nerfeket ez így is marad.
Egy dolog biztos, mindketten nagyon dominánsak jelenleg a játékban. A Tracker's Knife eltűnése mindkettejüknek nagyon nagy előnyt adott, ahogy a Predator is. Ha esetleg Skarnerezni szeretnél, arra azért figyelj oda, hogy Olafot ültesd kispadra, különben akadhatnak gondjaid.