A PandaScore rendszere ebben segítene, ez azonban teljesen szembemegy a Riot elveivel.
A PandaScore egy e-sport adatelemzéssel foglalkozó cég, akiknek az API-jával mindenféle információt és statisztikát szerezhetünk különféle e-sport versenyekről és meccsekről. Most azonban egy olyan rendszert akarnak piacra dobni, ami lehetővé tenné a pontosabb élő ODDS-kialakítást. Először csak League of Legends-ben, majd később Dota 2-ben és Overwatch-ban is.
Az ötlet lényege az, hogy a mostaninál sokkal több szempontot vesz figyelembe, amikor az esélyeket számolja. Ezt Martin Berthelot egy egyszerű példán keresztül mutatta be: aki látott már teniszt az tudja, hogy a lényeg az, hogy az egyik résztvevő több pontot szerezzen a másiknál. A győzelemhez (tehát a legtöbb pont szerzéshez) vezető útból azonban sok van. Ezt pedig nézzük meg LoL-ban: mindkét csapat azért küzd, hogy (minél előbb) lerombolja az ellenfél Nexusát. Ehhez azonban számos kisebb célt kell teljesíteni. Ilyen például egy torony lerombolása, vagy a sárkány megölése, gyilkosságok szerzése stb. Ezeket figyelembe véve (meg még rengeteg más paramétert, mint például a gyilkosságok számát, az arany mennyiségét) pedig a fogadási portálok is sokat finomíthatnak a rendszerükön, amivel az élő ODDS-ok reálisabbak lehetnek.
Az érdekesség egyébként mindössze annyi, hogy a Riot Games hivatalos álláspontja szerint tiltja a LoL-mérkőzésekre való fogadást, bár az utóbbi időben semmit nem tettek ennek megakadályozására, hiszen jelenleg is van erre lehetőségünk bizonyos oldalakon. A szerencsejátékpiac mindenesetre egy fontos része az e-sportnak (ahogy a hagyományos sportoknak) is, így gyakorlatilag kénytelenek eltűrni a játékgyártók a fogadás jelenlétét. Sajnos ez néha kisebb-nagyobb botrányokkal járhat, ahogy azt CS:GO-ban sokat hallhatjuk.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!


Kép: LoL Esports Flickr