A Crystal Core a használhatóság határán várta, hogy ismét eljöjjön az ideje. Most úgy néz ki, hogy a Witchwood elhozta a pakli reneszánszát.
Tavaly nyáron a Rogue Quest volt a közellenség: a lap, amit mindenki imádott utálni. Tény és való, hogy az eredeti formájában, a Caverns Bellow erős volt, talán annyira erős, hogy az már a játék egyensúlyát fenyegette. Nem egyszer szaladt bele az ember abba, hogy az ellenfele, esetleg saját maga, már a negyedik-ötödik körre beteljesítette a feltételeket, majd utána nemsokkal jött egy Prep + Core és a másik oldal már csak a Concede gombot kereste.
Viszont a fejlesztők ekkor meglépték azt, amit a közösség nagy része kért, nerfelték a lapot. Onnantól kezdve nem négy, hanem öt ugyanolyan lényt kellett kijátszani, hogy megkapjuk a jól megérdemelt jutalmunkat. Ezzel az archetípus nagy pofont kapott és gyors egyszerűséggel el is tűnt a metából, félig-meddig. Azért néha versenyeken és a ladderen is láthattuk, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Viszont most nagyot fordult a kocka, főleg a magasabb szinteken egyre többet találkozik vele az ember és a profi közösségben egyre többen vesztik el miatta a türelmüket. Nemrég Fibonacci a következőt írta ki a Twitterrre:
how are you suppose to play control decks when ladder is 2/3 quest rogue? why is this shit still in the game with no counterplay? #salt
— Fibonacci (@FibonacciHS) 2018. április 19.
"Hogy a fenébe játsszon az ember control paklival, ha ladder 2/3-a Quest Rogue? Ez a **** miért van még a játékban úgy, hogy nem lehet vele mit kezdeni?"
De miért is ömlött ki ennyire a só Fibonaccinál? Ennek bizony több oka is van.
A Control Gyilkos
A Caverns Bellow már a Kobold and Catacombs idején is előfordult, főképp azért, mert iszonyatosan erős volt a Control Warlock ellen, ami akkor még elég népszerű volt. Ugyan a Cubelock ellen már szerényebb statisztikái voltak, ott is Valeera volt előnyben, de már nem akkor különbséggel. A helyzet pedig nem változott, a Lock elleni győzelmi értékek megmaradtak, és járulékos veszteségként az olyan paklik ellen is jól működik, mint Control Mage, a Control Druid vagy Control Warrior. Ebből nagyjából az látszik, hogy az olyan paklik ellen jók, amiket a játékosok azért hoznak, hogy megverjék a Paladinokat. Tehát sikerült eljutni oda, hogy a ladder reagált a Paladinra, majd a játékosok egy csoportja arra reagált, hogy az emberek a Paladinokat akarják elverni. Az már egy másik kérdés, hogy a Paladin ellen a Quest Rogue gyatrán teljesít, de azért nem mondhatnám reménytelennek azt a párbajt sem.
Az új játékszerekben rejlő erő
A pakli másik ereje abban rejlik, hogy végre összeállt a szinergia a legutóbbi kiegészítőkből. Az Elven Minstrel miatt nem fogyunk ki a lapokból. Zola és Sonya abban segít, hogy be tudjuk fejezni a küldetésünket. Ha pedig ez sem lenne elég, akkor ott a Vicious Scalehide, ami a Crystal Core után egy 5/5 Rush lény, ami még gyógyít is, mégpedig nem is keveset. Ez a gyógyulás kihúz egy méregfogat, miszerint a decket anno, a Core utáni körökben még el lehetett verni, ha sikerült elég varázslatot az arcba küldeni például. Viszont most a Scalehide megadja a plusz köröket, amire szükség van. Ezzel együtt a felsorolt lapokra nem lehet azt mondani, hogy túl erősek lennének, -a lehengerlő hatás itt és most a szinergiában van.
Az örök probléma
A fejlesztők már egy ideje elmondták, hogy nem szeretik igazán a Charge lapokat és vélhetően a jövőben sokkal kevesebb ilyet gyártanak majd, helyette inkább a Rush mechanikát viszik majd előre. Viszont vannak itt matuzsálemek, mint a Stonetusk Boar vagy a Southsea Deckhand. Ha sikerül megtartani néhány visszapattintó lapot, akkor ezek kombinációja, akár 30-40 sebzéssel is fenyeget körönként, amit ember legyen a talpán az, aki kibír. Viszont felmerül megint a kérdés, a lapok vagy a szinergia az erős és a válasz ismét az utóbbi. Az említett lapok, alapból nem túl jók, viszont a Core után hamar szintet lépnek.
Konkluzió
Nos, ezek miatt tért vissza Valeera, és nagyon úgy tűnik, hogy most hosszú távra vett jegyet.