Egy hosszas posztban ecsetelték, hogy mennyi mindent számításba vesznek, amikor az év egyik legnagyobb eseményének a rendezőjét keresik.
A Counter-Strike világ legnagyobb ünnepeként számon tartott Majorök rendezőinek kiválasztásába vezetett be minket a Valve. Az utóbbi időben egyre csak javul a cég kommunikációja CS:GO terén, ám így is meglepő volt, hogy felfedték a procedúrát a nagyérdemű számára. Sok meglepetés persze nincs benne, igen logikus és kikövetkeztethető dolgokat vázoltak fel, de a végére jutott egy gyakori kérdések rovat is, ami adhat néhány támpontot arról, hogy hol számítsunk világbajnokságra a jövőben.
Állításuk szerint 2013 óta semmin sem változtattak, továbbra is három szempont köré szerveződik a folyamat:
- Innováció,
- jó időpontban legyen, hogy az átlag néző követhesse otthonról,
- szabadon elérhető legyen CS:GO közösség által preferált platformokon.
Hozzáteszik, hogy beleszólhatnak még a versenyformátumba, a szabályokba, és a fejlesztőknek lehetőséget kell garantálni arra, hogy a kliensből is nézhető legyen a közvetítés. Ha ezek teljesülnek, onnantól a szervezőkre van bízva az esemény oroszlánrésze. Maga a kiválasztás úgy kezdődik, hogy a potenciális szervezetek beküldik terveiket. Olyan cégek versenyezhetnek a Majorrendezés jogáért, akik már bizonyították, hogy képesek ilyen méretű tornát levezényelni. Ha sikerült megtalálni a kompetens jelölteket, akkor átveszik az ajánlatok előnyeit, hátrányait. Ilyennek számít például az, hogy olyan helyszínt választanak, ami vagy logisztikai-technikai gonddal jár, -vagy az időzónák miatt nehezen nézhető a legfontosabb régiókban.
A következő lépés a rizikók átértékelése. A Valve számára fontos, hogy legyen valami innováció, pl. új formátum, produkciós elem, helyszín. Viszont nem szeretnék, hogy a kockázatokon álljon vagy bukjon az egész, így mindenképp prezentálni kell egy B-tervet is. Megjegyzik, hogy mostanában egyre nehezebb megtalálni a legjobb ajánlatot még így is, szóval arra is figyelmet fordítanak, hogy lehet-e valamilyen tanulsága a jövőre nézve, ha azt a konkrét ötletet fogadják el. Ha megvan a győztes, onnantól már csak sok-sok papírmunka vár rájuk, és ki is hirdethetik a befutót.
Egy gyakori kérdések résszel folytatták, amiből kiderül, hogy az a legjobb helyszín szerintük, ami az EST és a CET időzónák közötti területen van, vagyis az amerikai keleti-part és Európa, ezzel kiesnek az olyan potenciális régiók, mint Ausztrália vagy Ázsia. Az indoklás szerint egy átlag CS:GO nézőnek így kényelmes. Kiderült, hogy nem zavarná őket, ha nem csak Counter-Strike-ról szólna egy verseny, ami nevez a Majorrendezésért, és az sem korlát, ha esetleg a Valve szabályaitól eltérően járnak el a saját tornáikon (lásd ESL és az iBuyPower visszaengedése).
Szóba került a tavalyi év egyik nagy fejleménye, vagyis a Majorök korai bejelentése. A cég komoly savat kapott a közösségtől, amiért tavaly egy héttel a kvalifikáció előtt jelentették be az ELEAGUE Bostont, így megváltoztatták a folyamatot. A jövőben az új sztenderd az lesz, hogy a következő Major előtt már kiválasztják az azutánit. Zárásként pedig elhintették, hogy már meg is van 2019 első világbajnokságának szervezője; de egyelőre még nem fedik fel a kilétét, -de ha minden igaz, hónapokon belül megtudhatjuk, hogy ki az.
Kép: FACEIT