A casual és streamer piacot letarolták, de ugyanez az e-sportoknál is sikerülhet? - Vélemény.
Az utóbbi fél-egy év a játékiparban egyértelműen a battle royale módról szólt. A PLAYERUNKNOWNS BATTLEGROUNDS rengeteg gamer szívét meghódította, majd jött a picit lightosabb témájú Fortnite, ami az ingyenességével és a fejlesztők törődésével vált az egyik, ha nem a legnépszerűbb játékká. Bármikor megyünk fel Twitch-re, szinte mindig a Fortnite a vezető játék. E cikk írásának pillanatában (szombat, negyed 10) összesen 257 ezer ember néz Fortnite-ot, míg a második League of Legends-et csak 136 ezren. Ennek fejében egyértelműen kijelenthetjük, hogy a streamer és a casual piac már zsebben van, de mi a helyzet az e-sporttal?
Az e-sportoknál az egyik legfontosabb szempont a nézhetőség. Nagyon fontos, hogy a játékmenet minél könnyebben emészthető legyen, ne kelljen több száz órákat "elfecsérelni" egy-egy címmel, hogy a kompetitív versenyeket is átlássuk, élvezhessük. Elengedhetetlen a minél pörgősebb játékmenet, hiszen amikor már az 5. percben nem történik semmi, akkor a néző elég jó eséllyel kapcsol el. Persze nem mehetünk el amellett sem, hogy a játék minél nagyobb népszerűségnek kell örvendjen. Ezt egészítik ki az olyan apróságok, mint a "megfelelő show", vagy az adás minél jobb minősége és természetesen a spectate mód fejlettsége sem utolsó.
A battle royale ezeknek részben meg is felel, hiszen óriási játékosbázissal rendelkezik és viszonylag könnyen érthető, ami a pályán zajlik. A versenyek köré épült show-val sincs gond, hiszen legutóbb például a PGL villantott hatalmasat a produkció terén. A legfőbb hiányossága azonban az, hogy sokszor egyszerűen unalmas nézni. Példának okáért a PUBG-ben az első nagyjából 2 perc izgalmas, amíg a csapatok landolnak, ezt követi egy hatalmas holtidő, amíg lootolnak és bejutnak a körbe, majd következik a szintén érdekes végjáték. Ha ránézünk egy streamre, akkor legtöbbször a mid game-mel (a játék középső része) sincs gond, egy versenyen azonban sokkal óvatosabb mindenki. Aki streamen Rambo, az egy több százezer dolláros versenyen nem meri ugyanazt meglépni - teljesen jogosan. Itt nem random játékosokkal kell farkasszemet nézni, itt mindenki mögött több száz-ezer óra van, és csak arra várnak, hogy a másik hibázzon.
Ennek ellenére PUBG-ban rengeteg próbálkozás van elvinni e-sport irányba a játékot, gondoljunk csak az IEM Oakland 2017-re, vagy az IEM Katowice 2018-ra. Rengeteg PGL versenyt láthattunk már, és akkor ne feledkezzünk meg a legnagyobb durranásról, a PUBG Global Invitational elnevezésű versenyről.
A Fortnite pörgősség tekintetében jobb helyzetben van, hiszen egy-egy meccs rövidebb ideig tart, kisebb a pálya, illetve ott van az építés. A holt időszak itt is megvan, mire az első kör elindul már csak a játékosok fele vagy inkább harmada él többnyire, amíg pedig beérünk a következő körbe, sokszor nem is találkozunk emberrel, de ahogy azt mondani szokás, a puding próbája az evés, hiszen a PUBG-val ellentétben itt még nagyon kevés versenyt rendeztek. Természetesen a piac folyamatosan bővül, minden játékfejlesztő próbál megkaparintani egy szeletet abból a tortából, amit a PUBG megsütött, ebből kiindulva pedig kis eséllyel ugyan, de akár még az is lehet, hogy az a battle royale, ami elhozza a nagy áttörést az e-sport piacon is, még csak egy titkos projekt formájában egy eldugott szerver eldugott mappájában létezik. Kíváncsian várjuk, hogyan alakul tovább a piac, no meg, hogy a Fortnite mikor villant meg a PUBG-éhoz hasonló versenyeket.
Ti mit gondoltok a stílus e-sport orientáltságáról? Szívesen néznétek több kompetitív battle royale mérkőzést?
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!
A borítókép forrása.