Nem ez az első alkalom, hogy a Blizzard egy egyénileg teljesíthető játékmóddal ajándékozott meg minket, mégis úgy tűnik, hogy van még mit tanulniuk.
A Witchwood megjelenését követően pontosan két héttel került az élő szerverekre a kiegészítő PVE módja, a Monster Hunt. A sokak által várt siker azonban elmaradt: rengetegen panaszkodtak a kevés újdonságra, a hősök közötti nagy különbségekre illetve az értéktelen jutalmakra. Vajon csak a Dungeon Run az, ami nem hozta a várt szintet, vagy esetleg át kellene gondolni a tervezőknek az egész rendszert?
A semminél még mindig jobb
Egy dolgot már egyből az elején le kell szögeznünk: a Hearthstone-ban található single player mód nagyon hosszú és rögös úton jutott el oda, ahol most tart. Emlékeztek még esetleg a The Curse of Naxxramas-ra? Ha nem, akkor elmondjuk, hogy az volt az első PVE a játék történtében, amit akkor még kalandnak neveztek. De vajon mi volt a célja a fejlesztőknek az első elkészítésekor? Erre viszonylag könnyű a válasz: a kalandok arra szolgálnak, hogy a játékosok új tartalmakkal gazdagodhassanak egy újabb kiegészítő életbe lépése nélkül. Sajnos azonban a fejlesztők már az első PVE alkalmával átestek a ló túloldalára: a kalandokban található szárnyakat iszonyú összegekért lehetett megváltani, amit nagyon sok idő alatt tudtak csak összekuporgatni a játékosok. A másik mód természetesen a valós pénzért való megváltás volt, amelynek lehetőségét a legtöbben el is kezdték felhasználni. Mivel, ha egy játékos szerette volna mind a 60 kártyát megszerezni, akkor valahogy a szárnyakhoz is hozzá kellett férnie.
Az első siker
A Knights of the Frozen Throne megjelenése előtt a Team5 tagjai megpróbálták az összes addigi információt begyűjteni és felhasználni a további PVE módok sikerességének érdekében. A Frozen Throne-tól kezdődően ezek a játékmódok ingyenessé váltak, sőt küldetések is kapcsolódtak hozzájuk, amelyeknek teljesítését általában kártyacsomagokkal jutalmazta a rendszer. De nem csak ezekről a változtatásokról beszélhetünk: a PVE mód teljesítésével nem kaphattak csupán ez által megszerezhető kártyákat a játékosok, így már többé nem kellett azon aggódni a közösség tagjainak, hogy esetleg valamilyen előnyt élveznek azok, akiknek sikerült végig vinniük az adott kalandot. Ekkor pedig elérkezett az amire mindenki várt: a Kobolds & Catacombs PVE-je: a Dungeon Run, ahol mindenki megkaphatta azt, ami hiányzott számára. Ingyenes, optimális tartalmat, jó, érdekes történetet és még egy könnyen megérthető mechanikát is magában foglalt a Run.
Monster Hunt: ráférne a fejlesztés
Röviden és tömören: a Dungeon Run volt az eddigi csúcspont. Igaz még itt is volt néhány olyan mozzanat, amin megérte volna fejlesztőknek még dolgozni, viszont messzemenően ez volt az egyik legélvezetesebb kaland amivel a Hearthstone történetében találkozhattunk. Ezért nyilvánvaló volt, hogy magas elvárásokkal kell majd szembenéznie a Team5 tagjainak a Monster Hunt megalkotásánál is. Mégis úgy tűnik, hogy hiba csúszott a rendszerbe. Gilneas gazdag történelme az első pár futam alatt érdekesnek tűnhet ugyan, de nem telik bele sok idő, mire az ember elkezdi unni a megmérettetéseket. Sokan csúfolják éppen ezért a Monnster Hunt-ot a Dungeon Run rossz másolatának. Nem, mi nem azt mondjuk, hogy borzasztó élmény lett volna vele játszani, csak annyit, hogy egy ilyen nagyszerű kezdeményezés után, mint a Dungeon Run, sokkal többet vártunk! Itt pedig jöhet a sokak által ismételgetett kérdés: mivel lehetne mégis fejleszteni a játékmódot? Esetleg elérni, hogy a játékosok jobban élvezzék, mint eddig? A választ itt két részre kell bontanunk: az egyik a jutalmazás kérdése, a másik pedig az egyedüliség. A jutalmaknál azt kell elsősorban figyelembe vennünk, hogy a játékosok rengeteg időt és energiát ölnek bele egy-egy Boss megverésébe, viszont az érte kapott díj kevés. Például ha a Monster Hunt során sikerül megverned Hagatha-t a boszorkányt, akkor kapsz egy hátlapot. A másik javaslat egy coop mód megalkotása lenne a PVE-ken belül, ami biztos, hogy már sok játékos kívánságlistáján szerepel. Sokkal izgalmasabb élmény együtt megküzdeni a gonosz lényekkel, mintha egyedül tennéd azt, nem?