Big Beasts Hunter - ami a nerfek után is odacsaphat

Big Beasts Hunter - ami a nerfek után is odacsaphat

A hamarosan érkező nerfeket mindent megváltoztathatnak, -viszont a Midrange Big Beasts Hunter jövője fényesebb, mint valaha.

Nemsokára itt az idő: ma este kopogtatnak a nerfek, és hatalmas változásokat hoznak magukkal. Remélhetőleg búcsút mondunk a hamvaiból feltámadó Quest Rogue-nak és az Even Paladint is kispadra ültethetik a játék fejlesztői. Viszont ne feledkezünk meg itt azokról a paklikról sem, amelyek valószínűleg erősebbek lesznek így a nagy változtatásokat követően. Ma egy ilyen listát szeretnénk nektek bemutatni a Big Beasts Hunter személyében. Sidisi a deck megalkotója egészen Legendig mászott fel a Hunter ezen változatával és állítja: a nerfet követően még erősebb lesz az összeállítás, mint eddig volt!

A pakli

KÓD: AAECAR8IxwOHBPgIxsIChtMCtuoCgPMCyfgCC54BqAK1A8kE8gWXCNsJ7Qn+DN/SAuPSAgA=

A pakli alapjait Sidisi, Kiblertől leste el, viszont mi már egy nagy részben átalakított deck-et ajánlunk nektek. A lista, mint ahogyan azt ti is láthatjátok csak 2 Witchwood kártyával gazdálkodik, a Shaw-al és a Dire Frenzy-vel, így nem lesznek majd rá nagy befolyással az esetleges Witchwood kártya nerfek sem. Igaz, hogy Midrange taktikára épít, viszont könnyedén át lehet váltani sokkal kontrollosabb verzióba is, ugyanis a Dire Frenzy használható kontroll kártyának is. 

De miért pont ezt a fajtát válasszátok? Igaz rengeteg életképes, érdekes Hunter archetípus található a metában, viszont a legtöbben ott van a hiba lehetőség. Gondoljatok csak a Deathrattle-re épülő verzióra, amiben ha kihúzod az értékesebb lényeket Katherina elveszíti az értékét. Vagy beszélhetünk még a Spell Hunterről is, ami egy nagyon jó Tempo pakli, de hiányzik belőle a 6-tól 9-ig körig az a fajta energia, ami ebben a változatban megtalálható. 

A stratégia

A játék korai részében hasonló a Spell Hunteréhez: az elsődleges cél a Spellstone korai felbuffolása, majd kijátszása. Egy 4-ik vagy 5-ik körös Spellstone mindig nagy fenyegetést jelent az ellenfélre. Ha pedig az ellenfelednek nincsen Vanish-je, Hellfire-je, Duskbreaker-je vagy Consecration-je, akkor nagyon nehezen tudja majd megoldani a helyzetet, ha egyáltalán sikerül neki.  A játék későbbi szakasza a nagy lényekre és Zombeast-ekre épít. Gyakran előfordulhat az is, hogy fatigue sebzésig fogtok játszani, ami már a meccs közepén jól látszik. Természetesen ez a pakli előnyt élvez a legtöbb hőssel szemben ebből a szempontból is. 

Milyen kártya férne el még a listán?

A listán elférne még egy-két fegyver removal (Ooze vagy Harrison Jones), viszont általában ezek a fegyverekről csak 1 töltést távolítanak el, ha nem sikerül őket időben lerakni a pástra. Amin azonban érdemes lehet elgondolkodni, az a nagyobb Beast-ek frissítése: egy Witchwood Grizzly könnyedén megtalálhatná a helyét a listán. Ha már nagy szörnyetegekről beszélünk, akkor egy Violet Wurm, egy Stitched Tracker is bepasszírozható, de ezek nélkül is jól meg van a deck egyelőre. 

Mi lesz a nerf után?

Az szinte biztos, hogy a nerfet követően néhány változtatást eszközölni kell majd a pakliban, de a legtöbb lap továbbra is megállhatja a helyét. A metában a becslések szerint sokkal több Midrange archetípus kaphat helyet júniustól, amik ellen ez a Hunter tökéletesen felhasználható. Azonban el lehet akkor gondolkodni több removal használatán is, itt a deck készítője elsősorban a Flanking Strike-ot és a Wingblast-ot tartja jó választásnak. 

Más hősök ellen

Warlock (21-19)

A Control Warlock ellen a kezdőkézben ajánlott megtartani a Secret-ekből a Freezing-et, az Animal Companiont és a Spellbreakert is. Ebben az összeállításban a deck az 5-9. körben igen erős nyomást tud gyakorolni az ellenfélre, viszont nem szabad szem elől téveszteni, hogy Midrange archetípusról beszélünk, így már a mérkőzés elején fontos szerepe van a helyes tempónak. Ha olyan szerencsés helyzetbe kerülsz, hogy egy Secretkeeper illetve Secret kombó díszíti a kezedet, akkor érdemes a második körben elgondolkodni a Coin használatán. Ahogyan azt már az előbb is említettük, a prioritás itt is a Spellstone mihamarabbi felbuffolása és kijátszása kell, hogy legyen. A Silence-t legtöbbször Rin-re vagy más a pakli szempontjából fontos lényre kell tartogatni, de ha jó board-al rendelkezel és fent tudod tartani a nyomást, akkor egy Doomsayer-re is rátehet. 

Cubelock

Cubelock ellen is maradhat a már előbb említett kezdő kéz. Ez ellen az archetípus elleni játék talán annyiban különbözik, hogy itt a nyomást folyamatosan fent kell tartani, ezzel megelőzve, hogy a már jól ismert és retteg kombinációt ki tudja játszani. A Houndmaster Shaw hatalmas erőt jelent ebben az összeállításban egészen addig, amíg a páston tudod tartani. Ha pedig pár kéretlen Doomguard sikeresen utat talál magának ellenfeled pástjára, akkor azokat nagyon gyorsan el kell takarítanod onnan, mivel hatalmas fenyegetést jelenthet egy Cube kijátszása.

Priest (9-2)

Control Priest

A Control Priest-ek ellen általában a kezdő kézben Animal Companion-t illetve Rexxar DK hősét érdemes megtartani. Általában már az első 2-3 körben kiderül, hogy melyik archetípusú Priest ellen játszol abból, hogy milyen stratégiát követ a páston. Ez a Control Priest például már a magasabb szinteken kedvelt. Hasznos kártya még a Spellbreaker, ami a nagyobb lények ellen (Twilight Drake esetleg Primordial Drake) jó megoldás lehet. A lényeg ebben az esetben az, hogy nem szabad túl sok miniont hagyni a páston, mivel a Priest igen erős pásttisztító kártyákkal rendelkezik és legtöbbször arra koncentrál, hogy minél több erőforrásodat kiaknázza, majd ezek után elnyomja a Psychic Scream-jét. Továbbá figyelni kell az életerőre is, mivel egy esetlegesen felbukkanó Anduin Dk és 3 Mind Blast összesen 19 sebzést tud okozni. 

Druid (8-6)

Hadronox Druid

A kezdőkezedben tartsd meg az Animal Companiont, Houndmaster Shaw-t és Spellbreakert. Ez az egyik olyan párosítás ami nem a Hunternek kedvez. Ha ezzel a Hadronox-os archetípussal futsz össze akkor muszáj aggro üzemmódba váltanod, mivel csak így lehet valamennyi esélyed. A nem annyira tapasztalt játékosok esetleg még azt is hagyják, hogy Hadronox-ukra elnyomj egy Spellbreakert, viszont csak erre nem szabad hagyatkozni.

Mage (8-5)

Tempo Mage

Itt egy fontos dologra kell felhívnunk a figyelmeteket: a Secretkeeper-t keverjétek vissza a paklitokba, mivel sajnos nem a legjobb választás a Mage ezen archetípusa esetén. A stratégia ebben az esetben magában kell, hogy foglalja a különböző Mage Secretek tesztelését: ugyanis nem akarhatod, hogy a nagy nehezen felbuffolt Spellstone-od egy ismeretlen Secret áldozatául essen. Shaw azonban itt is hozhat pozitív fordulatot a játékban akár egy teljes pásttakarítás képében. 

Control Mage

Itt a másik nehéz ellenfél. Általában az Animal Companion-t és Rexxar DK hősét érdemes megtartani ellenük, viszont a nyereség még így sem garantált, sőt, kemény diónak bizonyulnak a rengeteg removal miatt. 

Warrior (4-1)

Control Warrior

A kontrollosabb archetípusú Warriorok ellen is ajánlott ezzel a listával játszani. A kezdő kézben érdemes megtartani az Animal Companiont. Igen agresszívan kell azonban ellenük játszani. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!