Zavard össze az ellenfeled - A félbeszakítás szépsége

Zavard össze az ellenfeled - A félbeszakítás szépsége

Egy jó időben ellőtt Counterspell nagy segítség lehet, egy Vanish megbonthat egy gondosan előkészített rohamot, a Polymorph és a Hex pedig a legjobb ellenszerek, ha az ellenfélnek buffolni támad kedve.

Mint minden kártyajátékban, a zavarás, a blöff, a ködösítés és persze a kételyek keltése szerves része a játéknak. Erről van szó, amikor a pókerben úgy emelek, hogy egy bizonyos kombinációt próbálok elhitetni, a Munchkin esetében azzal fenyegetek, hogy csúnyán meg tudom erősíteni a játékostársam ellen induló lényt, és persze az egész a Hearthstone esetében is létezik. A kérdés csak az, hogy egy-egy ilyen zavaró/félbeszakító lapot mikor érdemes kipattintani. Egy valamit persze jó előre le kell szögezni, ezen típusú kártyákat nem szabad összetéveszteni a tech lehetőségekkel. A tech arra való, hogy a meta ellen legyen hasznos, viszont a mostani cikk szereplőit az adott játékhoz kell igazítani, nem előre meghatározott a céljuk. De vegyük is sorba, hogy miről van szó.

Counterspell

Talán a legjobb példa a zavaró lapok 'családjára' a Mage egyik játékszere. Ez a Secret iszonyatosan sokoldalú, de tudni kell, hogy mikor érdemes használni. Jó akkor kitenni, ha tudjuk, hogy az ellenfél csak egy varázslattal tudja megfordítani a dolgokat. Teszem azt, talán a legjobb érzés a Druid tizedik köre előtt felpakolni, hiszen így megakadályozhatunk egy potenciális Ultimate Infestationt. De akkor is érdemes használni, mikor a pást a miénk és az ellenfél egy aoe spell segítségével tudna csak fordítani, legyen az Hellfire, Reckless Fury vagy akár Lightning Storm. Persze körbe lehet játszani a dolgokat, de ebben rejlik a művészet, hogy meg kell találni a pontot, amikor megéri kihasználni az erejét.

Hex és Polymorph

Ez a két lap simán elpusztíthatja egy-egy pakli valamelyik győzelmi feltételeit. Már nincsenek olyan neutral lapok, amikre kötelező ellőni –mint például Sylvanas és Ragnaros– ,ezért sokkal jobb célpontok is vannak. Erre kitűnő példa a Warlock esetében Rin vagy a Druidnál Hadronox. Egy négy manás lap, gyakorlatilag simán bezárhatja az ajtót egy-egy párbajban. Persze ezen kívül a buffok elleni is nagyszerű az egész, –teszem azt egy Spikeridged Steed-del megáldott akármilyen lény sírva fakad, ha birkává vagy békává változik, persze csak képletes értelemben. Itt is az a lényeg, hogy rá kell jönni, hogy mit pörget az ellenfél, abból pedig ki kell jelölni, hogy mire kell menni a Spellnek és ahhoz tartani kell magunkat, amíg lehet.

Vanish és Psychic Scream

A két lap egy picit különböző, de a mechanikájuk nagyban hasonlít. Ha az ellenfél elborítja a pástot vagy olyan lények vannak lenn, amik 'ragadósak', akkor ez a két kártya lehet a legjobb barátunk. Mostanában a Token Druid kezd újra visszatérni a metába és ott nagyon sokszor ott figyel, a Power of the Wild, a Branching Paths és a Soul of the Forest. Ha pedig ez még nem lenne elég, akkor még a Violet Teacher is sokszor terrorizál. Namármost ellenük a Scream vagy a Vanish a legjobb orvosság. Viszont itt a türelem a legjobb tanács, amit adhat valaki. Ha valaki mostanában Priestet pörget, akkor szinte biztos, hogy a control verzió van nála. Ez persze azt jelenti, hogy számítanak az üvöltésre. Ezért meg kell találni ismét azt a pontot, amikor még nem muszáj kijátszani egyik előbb említett varázslatot sem. A legtöbbször az ellenfél is gondolkodik és számításba veszi, hogy minek kéne jönni. Ha ilyenkor tudunk várni, akkor vélhetően a következő körben túltolja a dolgokat és akkor nincs menekvés.

Gnomeferatu

Először is le kell szögeznem, hogy ezt a lapot Zoo paklin kívül igazán sehova nem tudom jó szívvel ajánlani. De ettől függetlenül meg akarom említeni, mert olyan mechanika van rajta, ami más lapon nem létezik ebben a formában. Az, hogy kiégetünk egy kártyát az ellenfél paklijából nagyon jól hangzik, viszont a random faktor miatt az egész szinte alig használható. Ezzel szemben van egy párbaj, amiben már nagyon sokszor szerettem volna, ha ez a kis gnóm ott figyel a paklimban. Egyszerűen utálok Control paklival Kingsbane Rogue ellen játszani, kivéve talán a Control Warlock. Amikor folyamatosan jön vissza a fegyver és mindig megy a Lifesteal. Ilyen esetekben egy Gnomeferatu a legjobb dolog lehetne. Csak meg kell várni, hogy a Kingsbane legyen az egyetlen lap az ellenfél deckje, és már mehet is a káröröm ahogy látjuk elégni azt.

Konklúzió

Egyszerűen nem lehet jól elmondani, hogy mikor érdemes ezeket a kártyákat használni. Ez köszönhető annak, hogy mindig az ellenfél archetípusa és a látott lapok mutatják meg, hogy mikor, mire van szükség. Ezzel együtt azért, néhány tanácsot le lehet írni. Valamennyire tudni kell, hogy mi van az ellenfél kezében, érdemes számolni, hogy egy-egy játék alatt mi megy ki. A legfontosabb pedig a meta ismerete, ez egyébként általánosan megfontolandó tanács. Tudni kell, hogy mit csinál a másik paklija, hiszen egy bizonyos szint fölött enélkül nem lehet előrehaladni.

KÖVSS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!