Már a 3. szezon első napján is 5 millió Battle Pass-t adtak el

Már a 3. szezon első napján is 5 millió Battle Pass-t adtak el

Mi lehetett a 4. szezon elején?

A Fortnite nagyszerűségét számtalan alkalommal kitárgyaltuk már. A játék szinte a nulláról tört fel a fellegekbe, ez pedig nemcsak a frenetikus játékélmény, hanem az Epic Games zseniális üzletpolitikájának is köszönhető. Az a típusú Battle Pass, amit ők megalkottak megreformálta az ár-érték arány fogalmát. Az a tény, hogy megközelítőleg 3 ezer Ft-ért és egy jó adag játékért cserébe szó szerint skinek, emotok, ikonok hegyét kapjuk meg, új fejezetet nyitott a játékfejlesztők tartalomgyártásának és értékesítésének területén.

A Close Encounters-t a legszórakoztatóbb része miatt vette ki az Epic

Nem egy bug okozta a problémákat, a fejlesztők elítélendőnek találták a légi csatákat és bázisokat.

A harmadik szezon február 22-én startolt el, ezen a napon pedig az Epic Games 5 millió Battle Pass-t értékesített. Hangsúlyozom, egyetlen nap alatt! Michael Pachter üzleti elemző szerint az Epic egy új irányvonalat teremtett, hamarosan más játékok is át fogják venni ezt a modellt. Az első jelentkezők rá meg is jelentek, a Paladins-ban is vásárolhatunk már Battle Pass-t, de a Rocket League világában is már esett szó úgynevezett Rocket Pass-ról.

Visszatérve a Fortnite féle Battle Pass-hoz, nézzük meg kicsit alaposan, hogy minek is köszönhető ez az elképesztő siker. Az első indok egyértelműen a kedvező ár. Mindössze 3 ezer Ft és beborít minket a különleges tartalmak hegye, ezenfelül a harmadik szezonban tovább növelték a megszerezhető tárgyak mennyiségét, a második szezonban még "csak" 70 itemmel gazdagodhattunk, ha megszereztük az összes Tier szintet. A harmadik felvonásban ez már 100-ra emelkedett, ami roppant kecsegtető lépés volt az Epic részéről. Ezenfelül nem feltétlen kell pénzt fizetnünk a Battle Pass miatt. Aki rendelkezik a játék Save the World módjával tudhatja, hogy egy igazi V-buck farmszimulátorról van szó. A Battle Pass 950-es ára 19 nap alatt kifarmolható pusztán a napi küldetések teljesítésével, hogyha viszont napi bejelentkezési rewardként, vagy más egyéb küldetés teljesítésért kapunk extra V-buckot, akkor még ennyi idő sem kell hozzá.

Épp ezért az 5 millió eladott Battle Pass nem feltétlenül jelent 50 millió dolláros bevételt, ám így is jó eséllyel olyan összeget rakott zsebre az Epic, amivel bárki el tudna csörögni élete végéig. De még mindig nem értünk az indoklások végére, az Epic BP-je egy zseniálisan kifundált finom szerkezet. A megszerezhető cuccok között egy szép adag V-buckot is találunk, amivel visszatermelhetjük a felhasznált adagot, tehát ha meg tudjuk állni, és nem költjük el egyéb cuccra, akkor a következő Battle Pass ára már meg is van. Ezenfelül van egy pszichológiai oldala is; ha egy játékos gyakran látja más játékosokon azt a skint, amivel ő is szemezett a BP-n belül, akkor az motiválhatja őt a vásárlásra.

Bárhogyan is nézzük az Epic BP rendszere win-win alapú. Nekik is megéri megcsinálni, és nekünk is megéri megvenni. Valahol azért természetesen ennek böjtje is van, mert az egyéb skinek, amiket a BP-től függetlenül tesznek be a játékba igazán borsos árúak. Egy Legendary kategóriás outfitért 2000 V-buckot kérnek el, ami alsó hangon is 6 ezer Ft-ba fáj. Ez igen tetemes összeg, elvégre ebből kétszer is megvehetnénk a BP-t.

Zárásképpen pedig felteszem a költői kérdést: Ha ennyi volt az eladott mennyiség a harmadik szezonban, mennyi lehetett a negyedikben?

KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!