Az ellenfeleinket apróbb trükkökkel is meglephetjük, legyen az egy kevésbé használt techkártya, vagy egy szokatlan decktípus. Mi az utóbbi módszerhez adunk tippeket!
A Hearthstoneban különböző elemekből áll össze egy sikeres mérkőzés. Egy erős és általunk ismert deck kiválasztása, mulligan megfelelő átgondolása, az ellenfél paklijának ismerete, a győzelmi esélyek felmérése és ennek elérése a legjobb játékokkal. A cikkünkben egy kevésbé ismert jelenséget, a frekvencia-gyakoriságot mutatjuk be részletesen.
Mi is ez az egész frekvencia-gyakoriság jelenség (frequency-dependent effect), és hogyan kapcsolódik a Hearthstonehoz?
Az evolúció során bizonyos fenotípusok átalakították a tulajdonságaikat annak érdekében, hogy megtévesszék az ellenségeiket. A környezeti adottságokhoz alakították a saját színüket, felvették egy mérgező állat mintázatát stb. Egyetlen cél érdekében történtek ezek a változások: a faj sikeres fennmaradása és túlélése.
A Hearthstoneban is megvan ez az effektus. Amikor beléptek egy mérkőzésbe és Warrior az ellenfél, rögtön arra gondoltok, hogy biztos valami Control / Odd / Quest / Recruit Warrior jön szembe, így a korai szakaszban nektek kell irányítani a mérkőzést. Amikor viszont megérkezik a két Town Crier és utána rush minionok jönnek egymás után, nyugtázzuk a tényt, hogy megleptek minket és lehet ez a meccsbe került.
Elemezzük kicsit a fenti szituációt
A Warrior deckek közül a legerősebbek jelenleg a Recruit és az Odd / Odd Quest változatok. Lassú controlos lapokból építkeznek és a meccsek első 8-10 köréig ténylegesen szinte semmilyen nyomást nem gyakorolnak a boardra. Mi is úgy készülünk, hogy minél hamarabb be kell fejezni a mérkőzést és a kis manaköltségű lényekre építkezünk, a tempoelőnyt biztosító lapokat le is keverjük, hiszen semmi hasznuk a lassabb Warriorok ellen. (Backstab, Frostbolt, Zap stb.) Az első körökben viszont rögtön kiderül, hogy ez bizony egy Rush Warrior, aminek a népszerűsége valahol a 7 % körül mozog az összes Warrior deck között és ez a szám rank 5 alatt még inkább visszaesik. Teljesen esélytelenül figyeljük, ahogy a gyors rush lapok elárasztják a boardot és folyamatosan kedvezőtlen cserékbe kényszerítenek minket. Az ellenfél taktikája működött, hiszen azt a látszatot keltette, hogy itt mi irányíthatjuk a mérkőzést és nem kell tartanunk semmiféle agressziótól.
Milyen egyéb lehetőségeket tudunk kiaknázni ezzel a taktikával?
A Rush Warrior egy jó példa volt arra, hogy egy teljesen népszerűtlen, de átlagos pakli miként tréfálhat meg minket. Ez más classoknál is a szemünk előtt kell, hogy lebegjen és mi is kipróbálhatjuk ezt a cselt. A Rogue esetében a Kingsbane változattal érhetünk el szép eredményeket, a Mage esetében a Murloc változat köszönheti ennek a sikereket, a Priestnél a teljesen visszaeső Spitefulra építő deck profitálhat sokat, amíg Paladinnál a Control változatok lephetik meg az ellenfeleinket. Ez csak pár példa, de mindenképp érdemes néha bepróbálkozni néhány szokatlan és vad ötlettel, hiszen a meglepetés ereje egy ideig-óráig működhet, pár értékes győzelemmel gazdagodhatunk. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy csak olyan deckkel szabad kísérletezni, amivel kellő tapasztalatunk van, hiszen mivel ezek az említett változatok gyengébbek statisztikailag, tökéletesen kell minden lépést végrehajtanunk azon túl, hogy az előnyt már az ellenfél biztosítja a lapok lekeverésénél a számunkra.
Ami biztos, hogy mindenkinek a saját szája íze szerint kell alakítania a deckek összerakását, kiválasztását, ez a rövid elemzés csak egy újabb mélységét mutatja meg a Hearthstonenak.
Nektek volt már ilyen élményetek, hogy teljesen más decktípus jött szembe, mint amire számítottatok? Esetleg ti is néha éltek ezzel a módszerrel?