"A Witchwood nem hozza azt, amit vártunk tőle" - Kripparian

A megjelenés után lassan egy hónappal Kripp is elmondta a véleményét a Witchwood-ról, ami közel sem volt olyan pozitív, mint azt sokan várták volna tőle.

A kissé szabad szájú játékos, Kripparrian is elérkezettnek látta az időt, hogy megossza velünk a Hearthstone legújabb kiegészítőjéről alkotott véleményét. Minderre egy a YouTube csatornájára feltöltött videójában került sor, ahol szinte darabokra szedte a boszorkányos, varázslényekkel teli újdonságot. Már itt az elején le kell szögeznünk azt, hogy nem értünk egyet vele minden tekintetben, de igaz, ami igaz: jó volt meghallgatni egy már régi motoros véleményét is a Witchwood-ról. Nézzük is hát meg, hogy milyen kritikákkal illette Kripp az idei év első készítőjét!

Azt tudni illik ugyanis, hogy minden évben az első kiegészítő megjelenése előtt van a nagy rotáció, amely során a legrégebbi három kiegészítő lapjaitól kell könnyes búcsút vennünk. Ezt a készítők legtöbbször az új kiegészítővel szokták kompenzálni, annak életbe lépését követően ugyanis minden újnak és érdekesnek szokott hatni. Kripp azonban azt állítja, hogy ez idén sajnos elmaradt. Ebben mi is vélünk némi igazságot felfedezni: a Witchwood megjelenését követően az addigi metához igen hasonló paklik kezdték meg hódításukat. Újdonságot nem csempészve a konstruált játékmódba.

  • A meta igaz, hogy a megjelenés óta napról-napra változik, viszont az első három pakliból minimum kettő darab biztos, hogy Paladin lesz. Vagy Odd, esetleg Even de még a Paladin Murloc archetípusa is igen népszerűnek számít napjainkban. Azonban nem csak a normál meccseket vették át szép lassan ezek a deck-ek, most már a Wild módban is megjelentek, ami még unalmasabbá tette az ellenük való játékot. A legtöbb erő ezekben a pakliban a páros illetve páratlan mana szinergiájára épülő Baku és Genn, akiket a Blizzardnak valamilyen módon nerfelnie kellene. Legalábbis Baku-t, akinek segítségével az Odd Paladin 2 manáért 2 darab 1/1-es Dude-ot tud segítségül hívni. Ezeket a kártyákat azonban nagyon nehezen lehet nerfelni, az egyetlen megoldás talán itt az lehet, hogy a hősképességeket külön-külön változtatják meg. Erre is hozott ám példát. Szerinte jobb lenne, ha Baku a Paladin hősképességét nem úgy fejlesztené, hogy az 2 1/1-es Dude-ot idézzen meg, hanem egy 3/1-es lényt, aki nem kifejezetten Dude így nem állna szinergiában a Level Up-al és hasonló varázslatokkal.

  • Egy Call To Arms nerf sem esne rosszul a rendszernek, itt Kripp arra gondolt, hogy például fel lehetne emelni a mana költségét 5-re (4 manába kerül), így már nem tudnák a játékosok Even paklikban bepakolni, esetleg ha az Odd azaz a páratlan manás deck-ekben próbálnák meg hasznosítani, akkor mondjuk csak 1 manás lényeket húzhatna. Egy nerf továbbá ráférne még arra a csúnya Bloodreaver Guldan-ra is. 
  • Az utolsó témakör a konstruált játékmódon belül, amit Kripp említett, az a Quest Rouge problematikája volt. A control és midrange paklik szinte biztosan veszítenek ellene, az Aggro paklik azonban könnyedén megverik.  
  • Kripp továbbá kritizálta még a Monster Hunt-ot is. A fő problémája az volt vele, hogy nem volt annyi tartalom benne így nem játszott vele annyit, mint elődjével a Dungeon Run-al. Az Arénához is volt egy-két keresetlen szava: az Arénában hatalmas fordulatot vettek a történések és minden pakli borzasztó erőssé vált. Nagyon jó kártyákat kapnak az emberek, a Paladin és a Rogue karakter pedig itt is tarol.
  • Összességében Kripp szerint a Witchwood egy gyenge kiegészítő, és ha még pár ilyen újdonsággal fog minket meglepni a Blizzard, akkor a játékosok nagy része megtörik majd, nem lesz érdekes számukra a játék.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!