Odd Rogue - a legend egyik nagyágyúja, a nerfek után is hasít

Odd Rogue - a legend egyik nagyágyúja, a nerfek után is hasít

Baku megjelenése óta tör folyamatosan felfelé az archetípus a listán és most, a nerfek után erősebb mint valaha!

A Witchwood megjelenése rengeteg változást hozott magával a játék stílusát tekintve, amelyből az egyik, talán legmarkánsabb a páros és páratlan manára épülő mechanika. A Genn-re és Baku-ra alapozó paklik szinte azonnal elárasztották a metát, azóta pedig folyamatosan tartják is előkelő pozícióikat a kedvelt összeállítások között. Ma pedig egy ilyen pakli bemutatására szántuk el magunkat: mindenki üdvözölje a páratlan Odd Rogue-ot!

A pakli


KÓD: AAECAaIHBKICrwTKywKe+AINjALLA9QF9QXdCIHCAp/CAuvCAsrDAtHhAovlAqbvAsf4AgA=

Egy igen alap összeállítással készültünk most nektek nincs itt semmi túlbonyolítva, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy ha később jobban belevájod majd magadat ebbe az archetípusba, akkor ne állíthatnál össze magadnak egy teljesen egyedi listát! Azonban ehhez szükséged lesz az alapok elsajátítására, megértésére, –még ha nem is olyan bonyolult ez a mechanika. A deck gerince, mint azt már ti is sejthetitek, –Baku és az általa felszerelhető 2/2-es fegyver. A másik lényeges lap a Hench-Clan Thug, ami jó szinergiában van a hőssel, hiszen a kis vaddisznó +1/+1-el gazdagszik akkor, amikor Valeera az arcával támad. Rajtuk kívül a pakliban található még pár Charge-os lény is, amelyek a gyors tempó fenntartását szolgálják.

Kezdőkéz

A Rogue ezen archetípusánál is nagyon fontos, hogy a tempóelőny nálad legyen, így a kezdőkezedbe érdemes alacsony manaköltségű lényeket megtartani. Gondolunk itt például a Dire Mole-ra, a Fire Fly-ra az Argent Squire-re. Azonban ha egy Hench-Clan Thug vagy egy Vicious Fledgling a kezedbe kerül, akkor őket nem érdemes visszakeverni a paklidba. Hench akár már a harmadik körben lekerülhet, hősképességednek köszönhetően pedig gyorsan hatalmas előnyre tehet szert a többi lényhez képest. A Vicious Fledgling hasonlóképpen tudja egyik pillanatról a másikra átvenni a vezetést, –természetesen akkor, ha sikerül előtte ellenfeled minionjait letakarítanod. 

Játékmenet

A mérkőzés korai szakaszában érdemes az alacsony manás lényeket kipörgetni a kezedből. Itt azonban fontos megjegyezni, hogy a második körödet általában minden egyes meccsnél a hősképességedre kell elhasználnod! Mert például ha a harmadik körben le tudsz pakolni egy Hench-Clan Thug-ot, akkor máris tudsz támadni a fejeddel; így ő egyből +1/+1-el gazdagodhat, ezzel is növelve esélyét az életben maradásra. A játék későbbi körei pedig tisztán azon múlnak, hogy az első három-négy köröd hogyan sikerült. Ha nagy tempó előnyt szereztél magadnak, akkor általában a tizedik körre már ellenfeled halál közeli élménnyel néz farkas szemet, –így ilyenkor a Charge-al rendelkező lényeket kell előnyben részesítened. Viszont olyan helyzet is gyakran előfordul, hogy nem csókol homlokon az RNG Istene, és az első pár körben borzasztó hátrányba kerülsz. Esetleg egy hatalmas Taunt állja az utadat: ilyenkor kell bevetni az Ironbeak Owl-t illetve a Deadly Poison és Vinespine Slayer kombinációt. Ennél a paklinál is, mint az összes többi Aggro esetében fontos, hogy elfogadd a veszteségedet; meg kell tanulni feladni. A tizedik kör után ugyanis folyamatosan csökkenek az esélyeid, így ilyenkor érdemes inkább feladni, és egy újabb meccsbe beleugrani.

Statisztikák

Igaz az Odd Rogue Tear 2-be szorult, viszont statisztikáit elnézve egyáltalán nem kell sajnálni. A HSReplay adatai szerint ugyanis ez az archetípus a legjátszottabb a Rogue-ok között és népszerűsége folyamatosan növekszik.

Aggro ellen Aggro pakli

Ha sárkány ellen a sárkányfű hasznos, akkor Aggro ellen Aggro paklit kell bevetni? Ez egy örök kérdés marad, viszont nem állíthatjuk biztosan azt, hogy egy Aggro nem tudja megverni a másikat. De a sikeres próbálkozás érdekében azért pár szabályt itt is be kell tartanod. Az első és talán legfontosabb: nem szabad ellenfelednek engedni, hogy túl sok lénnyel rendelkezzen a páston. Folyamatosan takarítani kell minionjait akár az arcoddal is. A játék korai szakaszában ajánlatos is inkább a fegyverrel leütni a lényeket, mivel ekkor még nem sebeznek annyit. A te lényeid ezáltal fent maradhatnak a páston, így pedig könnyedén meg tudod őrizni az előnyödet. Aggro paklik ellen jó kártyák a Dire Mole, a Tar Creeper illetve a Hench-Clan Thug is.

A kontrollosabb játékosok ellen

Ha egy kontroll paklival futsz össze akkor fontos megjegyezned a következőt: minél gyorsabban minél több sebzést kell bevinned az ellenfél arcába, mielőtt még az stabilizálódni tudna. Ezt általában a Cold Blood vagy Deadly Poison korai használatával tudod a legkönnyebben elérni. Továbbá figyelni kell még a különböző pást takarító eszközökre is és amikor már számítasz egyre, akkor nem érdemes rengeteg minionnal elárasztani a pástot, azok úgyis csak a vesztükbe rohannának. Hacsak nincsen egy borzasztó és fenyegető minion ellenfeled részén inkább tartogasd az Ironbeak Owl-t és a Vinespine Slayer-t a nagyobb Tauntokra. Végül de nem utolsó sorban: ne felejtsd el folyamatosan használni a hősképességedet, de ne csak arcra menjen! 

KÖVSS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!