Mire is jó ebben a formában a self-damage mechanika a Warlockban?

Mire is jó ebben a formában a self-damage mechanika a Warlockban?

Saját életerőnk feláldozása, jelentős tempo előnyért? Jól hangzik! De jó irányba halad-e a mechanika? Ezt a témát járjuk körbe a cikkben.

A Warlockot folyamatosan több irányból igyekszik megközelíteni a Hearthstone fejlesztőcsapata. A discard mechanizmus teljesen zsákutcának minősült, a „saját magunk sebzésére” épülő lapok sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A cikkben ezekkel a „self-harm” lapokkal foglalkozunk részletesen.

Guld'an népszerűsége és eredményessége is visszaesett a nerfeknek köszönhetően. Ezektől függetlenül ugyanúgy találkozhatunk a verseny- és a rankedmetában is a Cube és Control változatokkal, továbbá egyre többen játszanak az Even változattal. Ezekben, több lap is szerepel, amely a saját életerőnk feláldozásával juttat előnybe minket.

A Kobold Librariannal kapcsolatban többen is a nerfeket emlegették, teljesen jogosan. 1 manáért kapunk egy átlagos testet, húzunk egy lapot és mindössze két életerőpontot veszítünk. A Hero Powerünkkel összehasonlítva rögtön feltűnhet, hogy mennyire erős is ez a lap, hiszen olcsóbb és rögtön szinergizál az Amethyst Spellstonenal is. A tökéletes 1 drop, ami minden Warlockban helyet követel magának.

A másik kihagyhatatlan lap, ami kötelező minden lassabb Warlock deckbe és sebzi az arcunk nem más, mint az egyik legerősebb tömegirtás, a Hellfire. Három sebzést veszünk fel, viszont 4 manáért fixen van egy erős leszedésünk.

A mostani metában egyéb lapok is feltűnnek, amelyek hasonló mechanizmusra építenek. A Vulgar Homonculus és a Dread Infernal, az Even Warlockban, amíg a Flame Imp a Zoolockban kötelező elem. Ezek a lapok viszont kizárólag ezekben a típusokban működnek jól igazán. Az Even Warlockban a 4 mana 7/7-es Hooked Reaver feltételéhez szükséges, hogy 15 életerőn legyünk minél hamarabb, emellett a Zoolockban az 1 manáért 3/2-es lény óriási tempot biztosít a játék korai szakaszában.

Az eddig említett lapok működnek bizonyos feltételek mellett, de a Blizzard folyamatosan még többet és többet szeretne kisajtolni a „self-harm” szinergiákból, így születhetett meg a Duskbat, a Blood Witch és a Deathweb Spider. Lehet, hogy nem is hallottatok ezekről a lapokról, hiszen jelenleg egyetlen metadeckben sem szerepelnek,  –és lehet hogy soha nem is fognak.

De miért rosszak is ezek a lapok?

Vegyük a Duskbatet alapul. 3 manáért kapunk egy effekt nélküli 2/4-et. Ahhoz, hogy a képességét kihasználjuk fixen (a Kobold Librarian nincs a kezünkben) a Hero Powerünket kell megnyomni. Így 5 manáért húztunk egy lapot, sebződtünk kettőt, és van a boardunkon egy 2/4 és két 1/1. Nem tűnik igazán erősnek és hatékonynak. A másik hatalmas probléma a saját magunk sebzésére épülő deckkekel, hogy nem lehet kihasználni a Witchwood legnagyobb újdonságát. Odd és Even kártyák keverednek, így egy kizárólag self-harm mechanikára épülő paklira még várnunk kell.

Ebben a formában a most játszott self-harm és discard lapok minimális kockázatért cserében biztosítanak minimális előnyt („minimal risk, minimal reward”). Idővel a Team 5 csapatának is be kell látnia, hogy ezek a discard és self-harm koncepciók nem működnek jól, így feleseleges minden kiegészítőben haszontalan lapokat kiadni, –amik sosem kerülnek bele jó paklikba.

Ti próbálkoztatok az új Witchwood lapokkal? Szerintetek milyen irányba kéne tovább fejleszteni a Warlockot?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!