4 dolog, amit ha megoldana a Bluehole, élvezhető(bb) lenne a PUBG

4 dolog, amit ha megoldana a Bluehole, élvezhető(bb) lenne a PUBG

Jó játék lehetne a PUBG-ből, de ahhoz komoly döntéseket kellene hozni.

Az elmúlt hetekben a gaming sajtó a PUBG bukását mantrázza folyamatosan, és nem alaptalanul: 2017 –még a bugokkal együtt is– sikerjátéka a nagy, 1.0-ás patch lecsengése óta mintha kezdené elveszíteni a játékosok bizalmát; ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy az átlagos játékosbázis a januári 1,6 millióról májusra 1 millió alá esett. Ennek pedig számos oka van: alacsony tick rate-es szerverek, csalók, bugok, gyenge és a játékmenetet ellehetetlenítő anti-cheat, és még sorolhatnánk. Nem kell messzire menni, mindennaposak az ilyen "különlegességek":

via GIPHY

De mit kellene tenni? Egy játék, amelyből a nyáron egy kétmilliós major tornát rendeznek a világ legjobb csapatainak, nem azzal kéne foglalkoznia, hogy most az Epic vajon nyúlt-e ötleteket a Fortnite-tal tőlük vagy sem, hanem inkább azzal, hogy hogyan tegyék sokkal élvezhetőbbé a saját játékukat. Adunk mi is néhány tanácsot, ami szerintünk sokat dobna a játékélményen, nézzük is!

Region és ping lock

Fáj, nem fáj, muszáj. Kell a régiós korlátozás, hogy ne Európai szerveren laggoljanak 200-zal a kínai játékosok és fordítva, de igaz ez NA-re, vagy Óceániára, bárkire. Kína ráadásul amúgy is egy zártabb ország más játékokban is, teljesen logikus lépés lenne ez. Ne legyen szabad szerver választás, hanem a rendszer automatikusan ahhoz a szerverhez küldje a felhasználót, amelyiken a legjobb pinggel tud játszani, így az európaiak az EU szerveren, az amerikaiak az amerikain játszanának. Ha már csak 10-zel kevesebben teleportálnak a pályán a (nekünk teleport, nekik lag), akkor 10x élvezhetőbb a játék. Ugyanez vonatkozik a pingre is: akinek krumpli internete van –sajnos, nem sajnos– de elrontja mások játékát. A PUBG-nek azon kéne dolgoznia, hogy a krumplinettel játszók is a lehető legjobban tudják élvezni a meccseket.

Normális Anti-Cheat

Na igen, nagyon fájó pont az, hogy valaki végigsuhan a pályán, te pedig azt se látod, honnan kapod az egygolyós fejest, ha pedig esetleg mégis, visszanézed a death camet és instant dobod ki a gépet az ablakon, hogy már megint a csalók miatt buktad a csirkevacsit. Persze ezeket hallotta a PUBG is, csináltak is valami Anti-cheatet, de az meg tönkrevágta az amúgy se egyszerű gameplayt. Szóval most vagy sz*r a játék, de van AC, vagy élvezhető (nagyjából) a játék, –de jönnek a csalók. Tessék licenszelni egy anti-cheatet, vagy felvenni öttel több hozzáértő fejlesztőt!

Jobb szerverek

Az alacsony tickrate - magyarul a lassú esemény <> szerver közötti kommunikáció - teljesen megöli a játékélményt: ezért van az, hogy te úgy érzékeled, hogy már rég berohantál a fal mögé, mikor hirtelen jön a fejes és meghalsz, aztán pedig csak nézel, hogy na most mi történt. Bár a napokban már felütötték a fejüket azok a hírek, miszerint jönnek a 60 tickrate-es szerverek, az FPS játékokhoz azért ez még nem feltétlenül a legjobb (gondoljunk csak a CS:GO-ra, ahol 128 tickes szerverekért könyörög a közösség már nagyon hosszú ideje). A 60 Hz meg jól tönkrevágta a desync-et, –szóval most ilyenek vannak a tesztszerón:

Kevesebb láda, több és jobb kommunikáció a felhasználókkal

Egy darabig lehet kompenzálni a felhasználókat új ládákkal, meg ingyen skinnel, de ha egyszerűen nem lehet jó érzéssel felmenni a szerverre, akkor előbb-utóbb keresnek másik játékot ládákkal és skinekkel. A PUBG ráadásul nagyon keveset kommunikál és nagyon merev: a hivatalos bejelentéseken kívül nem nagyon jellemző az aktív kapcsolat a játékosokkal. Az Epic például nagyon jó ebben: gyakran még egy hiba esetén is, felmászik egy technikus redditre és részletesen elmagyarázza, hogy épp min görcsölnek, és hogyan próbálják megoldani, hogy fokozzák a játékélményt. 

Na, valami ilyesmi kéne a PUBG Corptól is. Mit gondoltok?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések