Hosszútávon is jól működhet a jelenlegi küldetésrendszer?

Hosszútávon is jól működhet a jelenlegi küldetésrendszer?

Már vannak olyan játékosok, akiknek kezd elege lenni a küldetések mostani formájából; hosszútávon ez még problémát jelenthet.

A Fortnite Battle Royale küldetései a harmadik szezon kezdetével jelentős átalakításon estek át: heti küldetéseket kaptunk olyan meghatározott keretek közé szorítva, mint például nyiss ki 7 ládát Wailing Woods-ban, keresd meg a tucatnyi gumikacsát a térkép különböző pontjain, ölj meg 3 ellenfelet robbanó fegyverekkel, vagy épp ugyanennyi embert csak Lucky Landingben. Eleinte ezek a küldetések nagyon jók voltak –én kimondottan élveztem őket, volt bennük kihívás–, mára viszont már kezdenek kissé nyűggé válni.

Megérkezett a spoiler a 6. heti kihívásokra is

Ez a hét most egész lightos lesz, de azért akad benne egy küzdősebb küldetést.

Miért is mondom ezt? Gondoljunk bele picit abba, hogy mivel is járnak ezek a küldetések? Soknak az elvégzéséért olyan helyekre kell ellátogatni, ahova nem feltétlenül mennénk magunktól, olyan fegyvereket kell használnunk, amiket nem részesítünk előnyben, az SMG-vel való gyilkoláshoz például magunknál kell tartanunk egy ilyen fegyvert, ami azoknak a játékosoknak, akik nem szeretik ezt a típust, csak -1 slot a fegyvertárukban. Vagy vegyük csak a ládakereséseket adott városban: ltalában két-három, de akár több ugrást is igényelhet a dolog, annak függvényében, hogy a küldetés mennyire friss, illetve milyen területről van szó. Wailing Woods nekem például három ugrás volt még úgyis, hogy ebből kétszer egyedül érkeztem oda, mert annyira nem spawnolt láda.

Evezzünk át kicsit a keresős küldetésekhez. A játékosok döntő többsége a Google erejével csinálja meg ezeket a questeket, ugyanis mindenki csak túl akar lenni rajta, azt a felfedezés élményt, amiért anno betették már régen nem adja át. Emlékszem az első ilyen típusú küldetés megjelenésére, előbb a csillaghoz tartozó térképet kellett megtalálni, amiről aztán leolvashattuk a csillag pozícióját. Ezt én is Google nélkül csináltam meg, mert tetszett az a vonal, amit ezek a küldetések képviseltek. Mára viszont már kicsit elvesztették ezt a feelinget.

Természetesen azért pozitívum is szól a küldetések mellett: pár óra ráfordítással többnyire elvégezhetőek, egy kis szerencsével már az aktiválódásuk estéjén készen lehetünk. De mi van azokkal a játékosokkal, akik nem érnek rá egy héten olyan sokat játszani a játékkal, amikor pedig le tudnak ülni elé, akkor is számukra nem szimpatikus helyekre kell elmenniük, és olyan fegyvereket kell használniuk, amit nem akarnak, ahelyett, hogy elveznék a játékot a saját döntéseiknek megfelelően. A küldetések jelenlegi formájára azt mondanám, hogy sokszor nem játszunk, hanem questeket farmolunk, pedig a kettőt közelebb is lehetne hozni egymáshoz.

Az "Ölj meg 5 embert AR-ral", vagy "Ölj meg 2 ellenfelet sniperrel" típusú küldetéseket akár közös nevezőre is lehetne hozni, olyan módon, hogy "Ölj meg 5 ellenfelet, AR-ral és sniperrel". Mindkét fegyvert előszeretettel használjuk, de amikor sniperes küldetésünk van, akkor ott ül a vállunkon a nyomás, hogy azt a csipát kéne előhúzni nem az AR-t. De lehetne akár úgyis, mint ahogy a League of Legends küldetései jelennek meg. Nem 'és', hanem 'vagy' lehetőséget kínál.

A fenti képen a LoL új eventjének egy küldetése látható; ez Fortnite-ba átültetve is teljesen működőképes lehetne, hisz két módon is teljesíthetnénk az adott küldetést. A területspecifikus ládakereséseket is át lehetne alakítani olyanra mondjuk, hogy nem 7, hanem 15 ládát kell kinyitni, de BÁRHOL a pályán. Azokat a fajta küldetéseket is lehetne pótolni valami mással, amiket egy meccs alatt kell teljesíteni, gondolok itt a három taco étterem meglátogatására például. Ezek még inkább korlátozzák a játékélményt, plusz egy nagy adag szerencse is kell hozzájuk, hogy a kör ne úgy szűküljön, hogy elvágja az utunkat, illetve ne lőjenek fejbe a harmadik előtt.

Összesítve; a Fortnite új típusú küldetésrendszere a megjelenésekor zseniálisan jó volt –a feladatok fantáziadúsak voltak, kihívást jelentettek–, mára viszont már kissé ellaposodtak, és vannak játékosok, akik számára csak kényelmetlen feladatot jelentenek. Jelen pillanatban a probléma még nem mérvadó, ám egy-két szezon múlva már lehet, hogy több játékos fog így érezni. Az Epic zseniálisan végzi a dolgát; nagyon ügyesen dolgoznak azon, hogy továbbra is fenntartsák az érdeklődését a játékosoknak, ami egy battle royale játék esetén sokszor nem egyszerű, hiszen a menetrend ugyanaz: leugrunk, összeszedünk egy AR-t, egy-két shotit, snipert, explosive weapont, shieldet és megpróbáljuk megszerezni az első helyet. Pár száz óra játék után ez a játékmenet is el tud laposodni, még akkor is, ha hetente új fegyvereket és eszközöket kapunk.

Ti mit gondoltok a jelenlegi küldetésrendszerről? Jó még úgy, ahogy van, vagy tényleg kezdi elveszíteni a hangulatát?

KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!