Miért nem adhat a reroll csak olyan hősre skint, amellyel rendelkezünk?

Miért nem adhat a reroll csak olyan hősre skint, amellyel rendelkezünk?

A kérdés életszerű, a játékosok nagy része érintett az ügyben!

A Hextech barkácsolás egy merőben új fejezetet nyitott meg a játék történelmében. A Riot Games-nél rájöttek: kénytelenek lesznek lazítani az üzleti modelljükön ha továbbra is az online videojátékok krémjébe akarnak tartozni, ugyanis a Hextech barkácsolás elindításáig a játékosoknak nem volt semmilyen lehetőségük ingyenesen skinhez jutni. 

Itt az első, 1000. szint fölötti játékos!

Hát persze, hogy Kínából. Azért az esszenciáját elfogadnánk!

Más játékokban már erősen kezdett elterjedni, hogy pusztán játékidő ráfordítással különféle nyalánkságokat kaparinthatunk meg. Ez pedig a Riotot is arra kényszerítette, hogy bevezessék a futótűzként terjedő ládarendszert. A szabályai elég egyszerűek: ha játszunk, kulcsokat és ládákat szerezhetünk, amelyekből random tartalom üti a markunkat a LoL ezernyi tárgya (skinek, ward skinek, hősök, emote-ok stb.) közül. Ez egyértelműen egy win-win lépés volt a Riot részéről, ugyanis ők motiválni tudták a közösséget a további játékra, mi pedig lehetőséget kaptunk néhány skin beszerzésére anyagi ráfordítás nélkül.

Értelemszerűen a Riotnak meg kellett húznia egy határt arra vonatkozóan, hogy miből mennyit, milyen gyakran, hogyan és miért kaphatunk. Hiába adták hozzá a játékhoz az ingyen skinek lehetőségét, a cég és a LoL működtetése ugyanúgy pénzbe kerül, tehát erre a területre igencsak nagy figyelmet kellett szentelniük. Az eredmény azt hiszem elég jónak mondható, egy hónapban 4 ládát zsebelhetünk be, amelyeket többé kevésbé ki is tudunk nyitni állandó játék mellett. Persze a láda halmozódás nem kizárt: jelen pillanatban nekem is 16 láda áll a lootomban, és várja a csodát.

A tárgyalt probléma viszont ott kezdődik, amikor a szerencsénkkel újabb próbát téve, bedobunk rerollba három olyan skin töredéket, amelyekre nem tartunk igényt. A rendszer ilyenkor a skin tárház nagy többségét (vannak olyan skinek, amik nincsenek benne a ládákban, pl.: Pax skinek, Victorius skinek) bedobja egy hatalmas keverőbe, a végén pedig kiad nekünk valamit. Ez lehet akár olyan hőshöz tartozó kinézet is, amelyikkel mi nem rendelkezünk. Itt vetődik fel a kérdés, hogy miért nem kaphatunk a meglévő hőseink valamelyikére egy random kinézetet, ha már olyan töredékeket zúztunk össze, amelyek megszerzéséért megdolgoztunk. A három láda és a három kulcs kifarmolása bizony sok időt és energiát igényel, amikor pedig kiesik nekünk egy aligha kedvelt hősre egy 520-as skin, az eléggé el tudja venni az ember kedvét. Persze a játékostábor másik fele erre joggal mondhatja, hogy "örüljetek, hogy legalább kaptok ingyen skint", –de az ingyen skinnek is akkor van értéke, ha használja is az ember.

A kérdés tehát abszolút jogos, viszont a válasz is annak mondható. Az, hogy kinek mennyi champion van meg, relatív, akik régóta játszanak már, lényegében az összes hőssel rendelkeznek, tehát náluk ugyanaz a szituáció lépne fel, mint ami jelenleg van, hogy szűrés nélkül válogat nekik a rendszer. A másik véglet pedig az lenne, hogy valaki direkt azért nem vesz hősöket, mert szeretné növelni az esélyét mondjuk a Pulse Fire Ezreal megszerzésére. Egyik véglet sem jó: az elsőnél feleslegessé válna az átalakított rendszer, a másiknál pedig fennállna a visszaélés gyanúja. Még akkor is, ha alkalmaznák rá a Mistery Gifteknél működő szabályt, miszerint legalább 10 feloldható skin lehetőséggel rendelkezned kell, hogy megkaphasd az ajándékot. Továbbá a Riot üzletpolitikájának egy másik darabja is veszítene a hatékonyságából. Sok játékos (köztük én is) előszeretettel vesz meg hősöket, hogyha kapott egy zseniális skint hozzá vagy a ládából, vagy a rerollból. Caitlynnel a szerelmünk például így indult, kiesett ládából a Headhunter Caitlyn, ami nekem mindig is tetszett, ellenben a karakterrel. Végül, amikor ott volt előttem a lehetőség, rászántam magam, feloldottam még IP-ért a hőst, és bizony az egyik legkedveltebb és leghasználtabb adc-m lett. Vannak viszont olyan játékosok, akik nem szeretnek várni a megvásárlással, inkább megveszik RP-ért a hőst.

Káprázatos Taliyah hőskinézet egy rajongótól!

Nap mint nap állnak elő a játék rajongói bámulatos kinézet ötletekkel, Taliyah is bekerült ebbe a bizonyos sorba!

Ez valószínűleg csak kis részét képezi a Riot bevételének, ám ők úgy döntöttek, hogy itt húzzák meg a határt. Viszont nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy nemcsak a hősöknél van balance, a Hextech barkácsolás adta lehetőségeket ugyanúgy szinkronba kellett hozni, a reroll rendszer ilyen szintű megváltoztatása pedig felborítaná azt a kényes egyensúlyt, amit a Riot megalkotott. Véleményem szerint a rendszer teljesen elfogadható a jelenlegi helyzetében is, elvégre általában olyan skineket dobunk be a rerollba, amiket még csak annyira se méltatunk, hogy narancssárga esszenciát nyerjünk ki belőlük. Az újrasorsolás használata arra jó, hogy további élvezeti faktort biztosít nekünk, illetve lehetőséget arra, hogy esszencia felhasználás nélkül gazdagodjunk plusz egy skinnel, bármilyen is legyen az. Ha pedig netán olyan hősre kapjuk, aki nincs meg –és nem is tetszik sem a hős, sem a skin–, ugyanúgy be tudjuk törni, mint a sima shardokat, ezzel is kinyerve némi esszenciát.

Ti szoktátok használni a reroll funkciót?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!