Aggro, midrange, control? Besoroltuk a metapaklikat!

Aggro, midrange, control? Besoroltuk a metapaklikat!

A jelenlegi metadeckeket besoroltuk a klasszikus kategóriákba! Nézzük meg jelenleg melyik változat dominál a standard ladderen!

A paklitípusokat nem csak az alapján tudjuk elkülöníteni, hogy melyik classhoz tartoznak, mennyibe kerül legyártani őket, wild esetleg standard formátumúak, ladder vagy versenydeckek, hanem a sokat emlegetett aggro, midrange, control, tempo, combo, kategóriákba is besorolhatjuk az összeset. Most ezekre teszünk egy próbát középpontban a jelenlegi metapaklikkal.

Panaszkodhatunk, hogy unalmas a Hearthstone, egydimenziósak a fejlesztők és csak a bankkártyával lehet eredményeket elérni, –de azt nem lehet elvitatni, hogy jelenleg egy igen változatos meta kezd kialakulni, amelyben minden class képviselteti magát a legjobb paklik között. Ilyenre már nagyon régen nem volt példa, –szóval élvezzük ki ameddig csak engedi az érkező új kiegészítő (várhatóan augusztus második hetében)!

 

De mit is jelentenek az aggro, tempo, midrange, control és combo kategóriák?

Aggro: Az agresszív rövidítése, amely utal arra, hogy ezek a deckek igyekeznek minél hamarabb befejezni a mérkőzéseket és többnyire kizárólag az ellenfél arcára fókuszálni. Klasszikus példája a Face Hunter.

Tempo: A célja, hogy a korai szakaszban a boardon jó cserékkel előnyt építsen ki, majd ezt az előnyt kihasználva végig irányítasa a mérkőzést, így a 8-12. körre be tudja fejezni a mérkőzést. Klasszikus példája a Secret Paladin.

Midrange: A játék korai szakaszában rendelkezik megoldásokkal az agresszióra, majd később megérkezhetnek a nagyobb lények, amikkel már ő jelent fenyegetést. Egy hibrid típus, amely a control és az aggro változatokra is veszélyt jelent, de itt különösen sokat számít a megfelelő lapjárás. Klasszikus példája a Handlock.

Control: Folyamatosan csak egy célja van, hogy az érkező fenyegetéseket kezelje, majd a játék késői szakaszában átvegye az irányítást és valamilyen eszközzel kicsikarja a győzelmet. Klasszikus példája a Control Warrior.

Combo: Egy cél lebeg csak a deck előtt, hogy behúzza azokat a darabokat, amik szükségesek egy őrületes kombináció kijátszásához, –és ezzel a mérkőzés megnyeréséhez. Ameddig ez nincs a kezében a játékosnak, a túlélés a lényeg. Klasszikus példája a Combo Druid.

Ezen az öt alapkategórián kívül még többet is definiálhatunk, de ahhoz, hogy besoroljuk a jelenlegi metapaklikat elegendőek a fentiek. Lássuk is, hogy jelenleg hogyan is épül fel a meta!

Odd Paladin – Aggro (?): Nehéz definiálni hiszen a klasszikus aggrotól eltér abban, hogy jelentősen épít a kombinációkra (Level Up!), de jelenleg talán még így is a leggyorsabb deck a rengeteg olcsó lénnyel és a jelentős korai sebzéssel (Raid Leader, Blessing of Might, Leeroy Jenkins).

Tempo Mage – Aggro (?): Másik nevén a Burn Mage, ami a nevéből adódóan arra törekedik, hogy minél gyorsabban eltüntesse az ellenfél életerejét a rengeteg sebző varázslattal. Amiért még sem igazi aggro deck, az a korai játék, hiszen akkor főleg a jó cserékre épít a Mana Wyrmmel, Kirin Tor Magedzsel, Amani Berserkerrel és az olcsó spellekkel, továbbá nem kerül óriási hátrányba, ha elhúzódna a mérkőzés, hiszen az Alunethtel az egész paklit felhúzhatja néhány kör alatt.

Spiteful Druid/ Spiteful Priest – Midrange: A deck szinte kizárólag lényekből áll, így érthető, ha folyamatosan a boardon játszik mindkét változat. A 7. körös Spiteful Summoner érkezéséig a jó cserék és a folyamatosan érkező újabb és újabb lények jelentik a győzelmi esélyt.

Taunt Druid – Midrange: Szintén nehezen besorolható változat, –hiszen folyamatosan pakolja ki az egyre nagyobb tauntokat a deck–, így könnyedén rámondhatjuk, hogy midrange, de a Hadronox + Naturalize kombináció mindenképp szükséges ahhoz, hogy nyerjünk a controlosabb ellenfelek ellen.

Cube Warlock – Midrange: Hasonló a Taunt Druidhoz, hiszen itt is a Carnivorous Cube kombináció elengedhetetlen számos esetben, de addig is jöhetnek a hatalmas lények és a folyamatos megoldások.

Recruit Hunter – Midrange: Ismét csak a Taunt Druidhoz lehet hasonlítani, hiszen a deathrattle kombinációk (Play Dead + bármi deathrattle effekt) nem mindig kellenek ahhoz, hogy behúzzuk a mérkőzést, –elég ha a kezünkből előmászik a King Krush és lecsap az ellenfélre.

Odd Rogue / Even Shaman - Tempo: Két igazi tempo deck; kiválóan cserél a játék korai szakaszában és a viszonylag erős lényekkel idejekorán be tudja fejezni a mérkőzéseket.

Even Warlock – Midrange: Rengeteg megoldással rendelkezik a gyors deckek ellen, utána meg kísértetiesen emlékeztet a hatalmas Mountain Giantekkel a Handlockra.

Spell Hunter – Midrange: A secretek és az Emerald Spellstone tökéletes arra, hogy megfogjuk vele a gyors deckeket (Tempo Mage, Odd Rogue) és kényszerítsük arra, hogy a mi lényeinkre pazarolják az erőforrásokat. Később jöhet a Deathstalker Rexxar, ami önmagában megveri a legtöbb control decket.

Quest Warrior – Midrange: Szintén a Taunt Druidhoz hasonló a mechanika: megoldások a korai szakaszban, erősödő taunttal rendelkező lények, majd a quest teljesítése után jöhet a pusztítás az új Hero Powerrel.

Token Druid  - Combo: A régi Force of Nature + Savage Roar még tüskeként ott lehet a veterán játékosokban, viszont a mostani tokenekre építő változat is valami hasonló kombinációra épít a Wispering Woods + Soul of the Forest és utána Savage Roar lapok kijátszásával.

Shudderwock Shaman – Combo: Itt csak és kizárólag a Shudderwock köré épül minden, össze kell szedni a comboelemeket és utána kijátszani a megfelelő pillanatban.

Control Priest / Odd Control Warrior / Control Warrior / Big Spell Mage – Control: Az összes változat abból gazdálkodik, hogy minél tovább elnyújtsa a mérkőzést és ott akár fatigueban megverje az ellenfelet. Kicsit kilóg a Priest és a Mage, hiszen ott a Deathknightok miatt felborulhatnak a dolgok, hiszen még egy győzelmi lehetőséggel kell számolni.

Malygos Druid / Togwaggle Druid – Combo: Amíg a Malygos köré épülő változat a végzetes sebzéshez szükséges darabkákat keresi az egész meccs során, a King Togwaggle Druid arra épít, hogy felhúzza az egész decket, majd a paklicsere után fatigueban behúzza a mérkőzést.

Nehéz besorolni rengeteg változatot, hiszen nagyon a határon mozognak, továbbá a Deathknightok teljesen új mechanikákat hoztak be a játékba, így jelentősen felborították az eddig úgy, ahogy állandónak nevezhető kategóriákat.

Nektek melyik a kedvenc decktípusotok? Egyetértetek a fenti listával, esetleg változtatnátok valamin?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!