Aréna Tier lista - Jaina ismét elfoglalta a trónját

Aréna Tier lista - Jaina ismét elfoglalta a trónját

Az új kiegészítő megjelenése általában egyenlő az új erőviszonyok kialakulásával az Arénában! Mi pedig most arra vagyunk kíváncsiak, hogy mely hősökkel érdemes idén megpróbálni elérni azt a bizonyos 12 wint.

Egy dolgot a játékosok Hearthstone-os pályafutásuk alatt valószínűleg megtapasztalnak: azt, hogy az Aréna bizony elég változékony, mocsaras terep. Már a legkisebb változtatások befolyásolják a hősök életképességét, népszerűségét, –nem is beszélve az éves frissítésekről, új kiegészítők életbe lépéséről. Éppen ezért nagyon nehéz egy egységes Tier listát megalkotni róla. A készítők általában saját tapasztalataikat is belekeverik a tisztán statisztikákon alapuló rendszerbe, így jöhetnek létre a kisebb-nagyobb különbségek a lajstromok között. Mi most a HearthstoneTopDecks összeállításával készültünk nektek, akik a HSReplay segítségével próbálták létrehozni ezt az összeállítást. Mielőtt azonban belemerülnénk a hősök világába fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy ez a lista még azelőtt jött létre, hogy kezdetét vette volna a Taverns of Time esemény, ami nagy hatással van a jelenlegi Aréna metára. Viszont, mint minden ilyen különleges alkalom, egyszer ennek is vége szakad majd és minden visszakerül a régi kerékvágásba, amikor újra pontos lesz ez a lista.

A sokat emlegetett Tier lista

Tier 1 (minimum 51%-os nyerési ráta)

  • Mage - 52.3%
  • Shaman - 51.7%
  • Paladin - 51.1%

Tier 2 (49-51% közötti nyerési ráta)

  • Warlock - 50.5%
  • Rogue - 49.4%
  • Hunter - 49.3%

Tier 3 (49% és kevesebb nyerési ráta)

  • Priest - 47.2%
  • Druid - 46.9%
  • Warrior - 46.7%

A hősök pozitív és negatív tulajdonságai

Mage
A kaszt legfontosabb pozitív tulajdonságának sokoldalú hősképességét illetve pást takarító varázslatait tekinthetjük. Igaz a rendszer olyan spelleket is fel ajánlhat, amik inkább szituáció függőek, esetleg reaktívak, azonban ezeket könnyedén ki lehet kerülni. Valószínűleg azért szeretik annyian a hőst, mivel agresszív és lassabb paklikat is lehet adni neki: mindkettővel jól működik. De ezen kiemelkedő helyezésén talán a legtöbben már meg sem lepődnek: ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor a Mage sosem volt rossz Aréna pick. Jaina Basic és Classic szettje is borzasztó erős, –méghozzá annyira, hogy sosem lesz rossz az Arénában. A Witchwood viszont nem adott sokat eszköztárához, talán a Book of Specters és az Arcane Keysmith az, ami jól működik belőle az Arénában is.

Shaman
Az egyik legjobb AoE sebzésekkel megáldott hős az egész játékban; ugyanis bőven válogathat a több célpontos eltávolításokból és emellett még a burst potenciál is bőven megtalálható benne. Hősképessége szintén nagyon hasznos, főleg akkor, ha az adott szituációra megfelelő Totemet sikerül megkapnod. A Shaman egyetlen gyengeségeként talán a rengeteg RNG-t hozhatjuk fel, ami a hős teljes mechanikáját átjárja, az Overload pedig gyakran megzavarhatja az Arénban olyan fontos managörbét.  

Paladin
Uther erős buffokkal, jó fegyverekkel rendelkezik, fő gyengesége pedig, hogy kevés tényleges, erős leszedés található meg az eszköztárában. Számára továbbá fontos az is, hogy több lény legyen a pástján, nélkülük ugyanis nem tud visszajönni a játékba. A karakter általában Tier 2 tetején és Tier 1 alján szokott elhelyezkedni, attól függően, hogy éppen milyen kiegészítő van életben, így azt lehet rá mondani, hogy az egyik legjobb hős, aki Arénában is megállja a helyét. A Witchwood pedig erre csak rátett egy lapáttal: nagyon sok, használható kártyát adott a Paladin játékosok kezébe, így nem is csoda, hogy ennyire népszerű mostanában.

Warlock
A Warlock egyik legnagyobb előnye az erős korai illetve kései AoE sebzésben rejlik, hősképességével pedig biztosítva van a kártya utánpótlása. Gyengesége meglepő módon szintén a Life Tap-hez köthető: alacsony életerőn ugyanis nagyon veszélyes használni, főleg egy olyan rendszerben ahol az ellenfeled kártyáit, paklijának összeállítását egyáltalán nem ismered. A hős éppen emiatt az egyfajta kettősség miattam folyamatosan lépdel fel, majd le azon a bizonyos létrán, az elmúlt időszak számára felért egy hullámvasúttal. A fő probléma vele azonban igen egyszerű: túl sokszor hal meg. A karakter rengeteg saját magát sebző lapjáról híres, Arénában pedig nem éppen a legszerencsésebb dolog ha nem csak az ellenfél püföli a fejedet.

Rogue
A karakter legnagyobb előnyei közé sorolhatóak az erős első körök, a hasznos hősképesség, illetve a kombó-orientált játékstílus. Utóbbi egyben egyik gyengesége is, mert sokszor nem úgy jön ki a kombó, ahogyan azt a játékos eltervezte, illetve egy-egy ilyen különleges play végig vitele rengeteg manát emészt fel, ami azt jelenti, hogy kevesebb marad különböző lények kipakolására, esetleg problémák megoldására. Ezt is elmondhatjuk róla, hogy nem feltétlenül erős, azonban egy tapasztalt játékos kezében nagyot tud csapni, főleg akkor, ha az adott harcosnak van is egy kevés tapasztalata Rogue-ként.

Hunter
Ezek a bizonyos vadászok vérmérsékletükből adódóan nagyon agresszív játékstílussal rendelkeznek. Ezen kívül természetesen a Beast szinergia és a hősképességének gyakori használata is fontos számukra. Gyengeségük náluk is az előbb említett képességben rejlik, ugyanis rengeteg tempót tud nekik adni, esetleg életerő előnyt az ellenféllel szemben, viszont nem befolyásolja a páston lévő lények számát. Egy rövid ideig ugyan (a Kobolds & Catacombs alatt) a Hunterek domináltak az Arénában új lapjaiknak köszönhetően, azonban a mikro-igazítások után már közel sem annyira erősek. Egyik talán leghasznosabb lapuk a Houndmaster Shaw,–azonban mivel Legendary kártyáról beszélhetünk, így nem gyakran találkozhatnak vele a karakter kedvelői.

Priest
A Priest ereje a rengeteg AoE sebzésben illetve hősképességében található, ami megengedi számára, hogy a trade-eket követően is maradjanak lényei a páston. Ezzel ellentétben igen gyenge early game-el rendelkezik és rengeteg olyan varázslatot találhatunk meg eszköztárában ami szituáció függő, azaz nem feltétlenül hasznos Arénában. Igaz, az utolsó pár körre tudnak olyan spellek előhúzni a tarsolyukból, amikben rengeteg értéket lehet felfedezni, azonban általában az első pár körben rengeteg problémával kell farkasszemet nézniük. A sárkány szinergia és a Duskbreaker kombinációja nagyon hasznos mankóként szolgálhat számukra és vissza tudnak ám vele jönni a játékba, viszont általában mindig hiányzik valami a kezükből ahhoz, hogy ez tényleg be is következhessen.

Druid
A hős előnyei közé tatozik a rengeteg Ramp lap, illetve az, hogy rengeteg Taunt lénnyel és gyógyítással rendelkezik. Azonban híján van az AoE-nek és a keményebb removeal-oknak is. Mivel általában nagy minionokat tud a pástra pakolni, ezért általában nehezen szerzi meg a tempó előnyt, már ha egyáltalán sikerül neki. A karakter rengeteg erős kártyáját veszítette el az elmúlt időszakban (Enchanted Raven, Mark of the Lotus, Mark of Y'Shaarj, Mire Keeper) éppen ezért nem teljesít a legjobban a mostani metában. Talán az Ultimate Infestation az, amiről most itt is meg kell emlékeznünk,–ugyanis Arénában is hasznos tud lenni, viszont önmagában nem tudja megnyerni a meccseket. 

Warrior
A Warriornak kétséget kizáróan fegyvereiben rejlik legfőbb értéke: nagyon gyorsan tempóelőnybe tud kerülni velük. Ezen kívül még sok-sok Taunt-al is leszedéssel is rendelkezik. Hátránya pedig egyértelműen használhatatlan hősképessége. Mivel pont a hős egyik lényeges eleme a gyengesége, ezért az egyik legrosszabb választás, ami egy Arénában során szembe jöhet veled. Hasonlóan a Hunterhez, hősképessége egyáltalán nincsen hatással a boardra és a rajta tanyázó lényekre, azonban míg az előbb említett vadásznál képességét lehet használni a tempó fenntartására, esetleg ellenfeled kivégzésére, addig itt még erre sem hasznos. Lehet, sőt valószínű, hogy a konstruált játékmódban hasznos az Armor, addig itt lényegtelen, hogy 40 életerőn vagy 15-ön tartasz. Amíg nincsen tempód, addig úgyse fogod megnyerni a játékot. Meglepő módon a Witchwood sokat segített a karakter helyzetén –például a rengeteg Rush kártyával–, így picit emelkedett nyerési százaléka. Azonban ez még mindig nem volt elég ahhoz, hogy feljebb kerüljön a listán.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!