A From Software legújabb játéka még a Dark Souls-nál és a Bloodborne-nál is nehezebb lesz.
Bár az utóbbi években egyre több fejlesztőgárda döntött amellett, hogy –kellően könnyűvé téve játékát– minél több casual játékos kedvében járjon, szerencsére a From Software csapata magasról tesz az egészre és olyan elképesztően nehéz címekkel támad minket, mint a Dark Souls széria, vagy éppen a Bloodborne. Nem is olyan régen azonban bejelentették legújabb projektjüket, aminek végigjátszása még a korábbi alkotásaiknál is sokkal keményebb kihívás lesz: ez a Sekiro - Shadows Die Twice.
A történet szerint az 1500-es évek végén Japánban járunk, ahol a békét sajnos mellőzni kényszerülnek az ország lakói. Itt alakítjuk az általunk megformált főhőst, Sekiro-t, akit többen egykarú farkasként ismernek és egyből két feladatot is kap: meg kell mentenie hőn szeretett mesterét, és –ahogy az ilyenkor lenni szokott– bosszút kell állnia a legnagyobb ellenfelén.
Az idei God of War-ban már láthattuk, hogy mennyire jót tud tenni egy játéknak, ha RPG-elemek is kerülnek bele. Ugyanez lesz a Sekiro: Shadows Die Twice esetén is, ahol saját ízlésünknek megfelelően fejleszthetjük majd karakterünket, miközben a jó öreg TPS nézetben szabdaljuk halomra az akció-kalandjátékban felbukkanó szörnyetegeket.
Szemfülesebbek az előzetesben már kiszúrhatták, hogy főhősünk a halálos kardja mellett egy különleges művégtaggal is rendelkezik, amit kedvünkre tudunk majd fejleszteni. Kicsit úgy kell ezt elképzelni, mint a Deus Ex-ben Adam Jensen jóságait, hiszen különböző egyedi képességeket oldhatunk majd fel vele.
Mivel From Software játékról beszélünk, ezért harcok terén garantáltan fel kell majd kötnünk a gatyát, így nem lesz ritka az sem, hogy sokadjára tudunk majd továbbmenni egy adott pályarészen. A rutinos játékosok már tudják, hogy ehhez fel kell majd térképeznünk aktuális ellenfelünk gyenge pontjait, kikerülni a több hullámban érkező támadásait, és kizárólag a megfelelő pillanatokban támadni.
Ami igazán érdekes: a csapat korábbi címeihez viszonyítva sokkal pörgősebb összecsapásokra számíthatunk, viszont azt is megtehetjük majd, hogy nem vállaljuk a konfrontációt, és így szépen elosonva továbbállunk egy-két nagyobb kihívás esetén. A teljes mértékben egyjátékos cím kiadásáért egyébként az Activision fog felelni, akik szerint a From Software játékok kedvelői egy teljesen új élménnyel fognak gazdagodni. Reméljük, igazuk lesz.