Ezért össze is szedtünk mindent, amit érdemes tudni róla.
Sok játékfejlesztő hajlamos elfelejteni, hogy a tökéletesre csiszolt játékélmény, az izgalmas történet és a játékon belüli mechanizmusok mellett legtöbbször az egyedi látványvilág az, ami megragadhatja a játékosok fantáziáját egy-egy újabb címnél. Így van ez a We Happy Few esetén is, ami kellően szürreális elemeivel és a Bioshock Infinite-re emlékeztető külsejével egyből kiemelkedett a tömegből. Most pedig alaposabban is megnézzük, hogy miért érdemes annyira várni az augusztusi megjelenését.
A Compulsion Games csapata még 2015-ben jelentette be, hogy a nem túlságosan sikeres Contrast után egy új játékkal érkezik, ami merőben elrugaszkodott koncepcióval rendelkezik. A We Happy Few ugyanis egyfajta alternatív 60-as évekbe repít el minket, amit úgy tesz meg, hogy közben megmosolyogtató –vagy éppen elrettentően futurisztikus– elemeket is használ.
A drámaiba hajló történet szerint a lakóhelyünket jelentő szigetről minél hamarabb el kell menekülnünk, hiszen valamilyen újfajta drog miatt teljesen elvesztették az eszüket a drága polgártársaink és szinte válogatás nélkül ölnek meg mindenkit, aki eléjük kerül. Így a feladatunk nem lesz más, mint hogy megszökjünk ebből az őrült világból, –de ehhez csapdákat kell készítenünk, fegyvereket szereznünk, és még némi nyersanyagra is szükségünk lesz.
Már ezekből is tisztán látható, hogy egy igazi túlélőjátékot fogunk kapni, ahol csak rajtunk áll, hogy milyen gyorsan küzdjük le az előttünk tornyosuló akadályokat. Azt is megtudtuk a fejlesztőktől, hogy ugyan kezdetben csak PC-re fejlesztették a játékot, szerencsére XBOX ONE-on, illetve PlayStation 4-en is tiszteletét fogja tenni, így maximum az előző konzolgeneráció és a Nintendo Switch tulajdonosai maradnak majd ki belőle.
Akik vonakodnak a brutalitástól és az LSD tripre hasonlító játékoktól, azok messziről kerüljék el a Compulsion Games játékát, ami egyszerre lesz rendkívül furcsa és mérhetetlenül nyugtalanító. Természetesen rajtunk fog állni, hogy milyen módszerekkel oldjuk meg a játék által felvonultatott problémákat, amikből a Londont megidéző helyszíneken rengeteggel fogunk találkozni.
A We Happy Few meglepően sokféleképpen lesz játszható: a játékosok 3 féle végigjátszási mód közül választhatják ki a nekik leginkább tetszőt. Így nyugodtan elfelejthetjük a más címekből ismert nehézségi szinteket, sokkal inkább érdemes végiggondolnunk, hogy hogyan szeretnénk a játékot teljesíteni: a Birdwatcher stílus azoknak szól, akik a túlélés és a harcok helyett inkább a történetre kívánnak koncentrálni, a Vigilante az igazi túlélőknek lett kitalálva, míg a Downer valahol a kettő között helyezkedik el és mindenből ad egy kis szeletet.
Külön érdekesség, hogy Ausztrália már a játék megjelenése előtt azt mondta, hogy részükről tiltólistás a játék: állításuk szerint igencsak jó színben tünteti fel a droghasználatot, ami káros hatással lehet a fiatalságra. És akkor még nem beszéltünk arról az erőszakos jelenetről, amikor valakit halálra vernek a szereplők. Így azért már mindenki számára érthető, hogy miért tették meg ezt a lépést az ausztrálok.
Mi viszont mindezek ellenére várjuk a játék megjelenését, ami –reményeink szerint– az egyedi és megbotránkoztató stílusa ellenére hatalmas siker lesz. Augusztus 10-én kiderül.