Ha többet szeretnél elérni Arénában, mint a sokat emlegetett 2-3 win, akkor egy teljesen új szemszögből is körbe kell járnod a Hearthstone játékmódját. Mi pedig most ebben szeretnénk segítséget nyújtani nektek.
Nincs ezen mit szépíteni: a Hearthstone Aréna szekciója egy misztikus övezet. Sokan imádják, csak ezzel a móddal játszanak, viszont vannak olyan játékosok is, akik messziről elkerülik, mondván úgysem teljesítenek úgy, mint ahogyan azt szeretnék. Azonban, –mint ahogy azt már a legtöbb játék esetében megszokhattuk–, itt is rengeteg lehetőség van a fejlődésre, tanulásra. Mi pedig ebben szeretnénk nektek segítséget nyújtani egy két részes cikksorozatban, amelyben közelebbről megnézzük, hogy mit is tesznek meg a játékosok a 10-12 win-es Arénák érdekében.
Hogyan válhatok én is jobb Aréna játékossá?
Gyakran teszik fel a játékosok maguknak ezt az elsőre igen komplexnek tűnő kérdést, amire a válasz egyszerűbb, mint azt gondolnátok. Játszani kell a móddal és kész, méghozzá nagyon sokat. Ha nincsen időd egy-két meccsre, akkor helyette nézz stream-eket, hasonlítsd össze az ott látottakat azzal, hogy te miként oldasz meg egy-egy helyzetet, milyen kártyákat választasz egy draft során. Amikor ezzel már megvagy, akkor a második feladatod legyen az, hogy beszerzel magadnak egy alkalmazást, amivel nyomon követheted a fejlődésedet. A legtöbben a Hearthstone Deck Tracker-t és a Heartharena-t ajánlják a játékosoknak, amivel mi teljesen egyetértünk. De mégis miért kell nyomon követni ezt a folyamatot? Elsősorban azért, mert a saját hibáiból tanul könnyen az ember. Ezekkel a kis programokkal pedig meg tudod lesni, hogy milyen körülmények között teljesítesz jobban, vagy esetleg az átlagosnál rosszabbul. Most pedig jöhetnek azok, akik azt mondják, hogy telefonon játszom, nem megoldható. Erre csak azt tudjuk mondani, hogy ha jobb akarsz lenni valamiben, akkor bele is kell fektetned valamit; ez nem egy gyors, pár nap alatt lezajló folyamat. Abban az esetben pedig, ha te ténylég rászánod magadat a gyakorlásra, nincsen olyan, hogy telefonon játszom, erre is kell megoldást találnod. Jó példa lehet, ha az eredményeit egy excel táblázatba rendezed (legalábbis amelyeket telefonon szereztél) és amikor később számítógép közelében leszel, akkor betáplálod a már előbb említett programok valamelyikébe.
A kevesebb néha tényleg több...
A kiemelkedő Aréna játékos ismérve az, hogy bármelyik három hőst is kapja meg Arénájának első szakaszában, a választékban biztos lesz legalább egy olyan, amivel otthonosan tud mozogni ebben a különös világban. Így mondhatnánk azt is, hogy a legfontosabb dolog az összes karakter és sajátosságuk ismerete. Azonban ez nem feltétlenül vonatkozik azokra a bátor felfedezőkre, akik csak most kezdenek bele varázslatos utazásukba. Az első pár hétben, esetleg hónapban ezért inkább azt mondanánk, hogy csökkentsd le a használd karaktereid számát mondjuk háromra. Így szépen sorban haladva próbáld meg kitapasztalni, hogy neked mely karakterek állnak kézre.
Néhány tipp a kiemelkedő Draft szakasz érdekében
Ha tényleg szeretnétek egy erős paklit összeállítani, akkor nem szabad mindig a már meglévő szinergiára hagyatkoznotok, de azért keresnetek is kell azt. Tegyük fel, hogy rengeteg kalóz van az már az összeállításotokban és feldobja nektek a játék a Southsea Captain-t egy Gentle Megasaur társaságában. A kapitány jó választás lehet abban az esetben ha az a bizonyos Gentle Megasaur nem tetézi azt. Az Arénában ugyanis a manaköltségen és szinergián kívül a statisztikákat is figyelembe kell venni, ezek alapján pedig a 4 mana 5/4 jobb, mint a 3 mana 3/3, már ha van egy-két Murloc-od mellé, esetleg különeges effekttel rendelkezik a lap. Ha pedig azt szeretnéd megtudni, hogy az adott lény tényleg hasznos lesz e számodra, akkor egy kis teszttel meg is tudod ezt állapítani. Nem azt mondjuk, hogy minden esetben erre kell majd hagyatkoznod, azonban sok segítséget tud nyújtani a még teljesen kezdő Aréna játékosoknak.
Az előbb emlegetett teszt:
Annak érdekében, hogy meg tudd állapítani tényleg olyan jó lapot sikerült-e kézhez kapnod, mint amire szükséged lenne meg kell nézned a manaköltségét, majd ezt összevetned a statisztikáival. Igen, tényleg ennyire egyszerű az egész. Az alább felsorolt megoldásokat pedig már érdemes lehet beválogatnod az összeállításodba.
- 1 mana: 2/1
- 2 mana: 3/2 - 2/3
- 3 mana: 4/3 - 3/4
- 4 mana: 3/5 - 5/4
- 5 mana: 4/6 - 5/5
- 6 mana: 6/6 - 5/7
- 7 mana: Itt általában már tényleg a minőségre kell menned. Egy olyan kártyát kell kiválasztanod ami tényleg megéri ezt a 7 vagy annál több manát.
Hogyan kell eloszlani a lényeknek?
Az biztosan nem jó, hogy ha túl sok magasabb manaköltségű lényed van, azonban akkor is gyakran ütközhetsz különböző problémákba, ha ennek a skálának éppen a másik végén lebzselsz (és csak 1-2 manás lényeid vannak). Természetesen itt is van egy optimális középút, amit meg is osztunk veletek: viszont azt feltétlenül tartsátok észben, hogy ez Aréna run-onként változik, így nem lehet csupán erre alapozni a választásotokat.
- 1 mana: 0-3
- 2 mana: 5-7
- 3 mana: 4-6
- 4 mana: 4-5
- 5 mana: 3-5
- 6 mana: 1-2
- 7+ mana: 1
Aggro vagy Control?
Legtöbbször egy-egy elvesztett meccs alkalmával azt halljuk, hogy nem volt elég tempóm, nem tudtam megoldani a helyzetet. De tényleg ennyire fontos ez a sokat emlegetett fogalom? Igen, úgy tűnik, hogy az Aréna meccsekben nagy szerepet tölt be az előny, legyen ez a lapjaid vagy akár lényeid számában értendő. Azonban nem egyszer találkozhattunk már olyan 12 win-es Arénával, ahol a pakli jobban hasonlított egy Control-ra, mint Aggro-ra. Azt már megtanultuk, hogy a kontroll játékosok a játék kései szakaszában nyerik meg a meccset, míg a gyors, fordulatosabb deckek az első pár kör alatt ledarálják ellenfelüket. Természetesen ebben a játékmódban is lehet ilyen típusú paklikat összeállítani, azonban nem minden hős alkalmas a kontroll vagy az Aggro játékra. Példaként hozhatnánk fel egy Priest és egy Hunter összecsapását, ahol hősképességükből és rendelkezésre álló lapkészletükből adódóan általában a pap a kontrollosabb játékos, míg a Hunter tisztán Aggro.Természetesen akkor is lehetsz kontroll az adott meccs erejéig ha éppen nem olyan lapokkal rendelkezel. De mégis hogyan tudod ezt eldönteni? Van pár kérdés, amelyet az összecsapás elején kell feltenned magadnak, az ezekre adott válaszok alapján tudod majd végérvényesen eldönteni helyedet a mérkőzésben. Ha sikerült olyan kezet kapnod ami tökéletesen kihasználja a managörbéd, akkor te vagy az Aggro, sőt ha ellenfeled inkább kártyák húz, mintsem miniont pakol ki a pástra, akkor is ugyan ez igaz rá. Amikor csak a late game-ben használható kártyák jutottak neked, esetleg van egy nagy erőfaktor a kezedben (egy pást takarító képesség), akkor Control játékosként kell a megmérettetést átvészelned.
Ha te vagy az Aggro fél
Miután sikerült eldöntened melyik kategóriába tartozol igazán, jöhet is az, amire talán már mindenki vár. A két csoportra kialakított specifikus tanácsok, tippek. Az első és legfontosabb dolog amit realizálnod kell, hogy ha te vagy az Aggro fél, akkor te fogod diktálni a tempót. Neked kell kiprovokálni a cseréket, esetleg kihúzni egy-két lapot az ellenfeledből. Azonban a tipikus rámegyek az arcodra Aggro mentalitást nagyon gyorsan el kell itt felejteni. Igen, tényleg minden körben kell sebzést okozni ellenfelednek (már ha van rá elég lényed), viszont azt is nagyon fontos megállapítani, hogy ennek mikor jött el az ideje, mert a trade is nagyon fontos egy-egy mérkőzés során. Ellenfeled kártyaelőnye pedig nem fog sokat számítani, amikor nem tudott elég nagy pástot kiépíteni magának, és te akár egy Charge-os lénnyel sikeresen kivégzed. Éppen annyi kártyát kell a kezedben tartanod, hogy kibírd a meccs végéig. Tényleg ki kell pakolnod az első körben a 2/1-es Acherus Veterant, –még akkor is, ha azt a Mage egy Coin és hősképesség duóval el is intézi. Lehet, hogy úgy látod, ellenfelednek ingyen volt a trade, azonban ez közel sincsen így. A Mage teljes köre erre ment el és eldobta magától a plusz egy mana lehetőségét is, ami később lehet, hogy jobban jött volna neki.
Ha te vagy a Kontroll játékos
Azokban az esetekben, amikor te vagy a kontroll játékos nem szabad greedy megmozdulásokat eltolnod: ugyanis automatikusan meg fogod nyerni a meccset, hogy ha az már egy jó ideje elhúzódik. Azonban figyelned kell, hogy a köreidnek értelme is legyen. Nem szabad egy Warlock estében ész nélkül lapokat húzni, csak akkor, ha máshogyan nem tudod elkölteni a rendelkezésre álló manádat. Mivel te vagy a kontroll a mérkőzés alatt, ezért valószínűleg ellenfeled gyakran lesz pást előnyben, így olyan lapokat kell keresned, amelyek ezt meg tudják szüntetni (tehát AoE sebzéssel rendelkeznek). Egy jó példa erre, hogy ha Mage-ként a hatodik körben egy Secretet pakolsz a pástra. Ezzel könnyedén meg tudod akadályozni azt, hogy ellenfeled nagy lényt rakjon le. Sőt, akár azt is eléred, hogy megpróbálja körbejátszani a különböző Secreteket, ezzel pazarolva el a következő körét.
Igaz picit hosszúra sikeredett végül a bejegyzés, azonban fontosnak tartottuk részletesen elhozni nektek ezt a témát. Lehet, hogy eleinte még így sem fog menni a dolog, sőt nem tudod majd meglépni a 3 win-es Arénát, viszont az már most, szinte holt biztos, hogy a gyakorlás nagyon sokat tud segíteni a helyzeten!