Csak nem bírta ki a Blizzard, és egy kicsit ők is belefolytak az idei év legnagyobb gaming trendjébe.
Tegnap, –azaz június 28-án– a Blizzard kiadott egy Preview-t, ahol kicsit többet tudhattunk meg a PvP talentokről, a Honor szintek változásairól és arról, hogy milyen is lesz pontosan a War Mode. Ezúttal mi csak az utóbbi részre koncentrálunk, –de akit kicsit komolyabban érdekel a PvP talent és a Honor szintek, azok itt elolvashatják a teljes leírást, természetesen angolul.
War mode
Az új rendszerrel egyértelműen azt szeretné elérni a Blizzard, hogy a játékosok maguk válasszák meg, hogy mikor és meddig szeretnének PvP-zni, így a döntés végig a mi kezünkben lesz. Emellett nem szeretnék, hogyha azt éreznénk, hogy valamelyik stílust jobban jutalmazzák, így ahogy éppen kedvünk szottyan összeszedhetjük a barátainkat és meglátogathatjuk az összes érdekes helyet a világban vagy éppen bekapcsolhatjuk a War Mode-ot és csak a PvP-nek szentelhetjük magunkat. Az új móddal azt szerették volna elérni, hogy senki se érezze azt, hogy csak azért mert pont az ellentétes realmet választotta ne mehessen PvE-zni vagy PvP-zni, ha éppen ahhoz van kedve. Sokan csak azért választották például a PvE-t, mert a barátjaik is ott játszottak, de ettől még érdekelte volna őket a más játékosokkal való harc is. Állításuk szerint a War Mode mindent megold majd, hiszen akármikor ki és bekapcsolhatjuk.
Ha úgy döntünk, hogy bekapcsoljuk, akkor bekerülünk egy olyan világba, ahol mindenki PvP-zni szeretne, ezért pedig komoly jutalmakat kaphatunk a realm mivolta pedig teljesen mindegy lesz. Ha ezek után tényleg bekapcsoltuk a War Mode-ot először is azt vehetjük észre, hogy az összes PvP talentünket tudjuk használni ott, ahol az egymás elleni harc engedélyezett. Mostantól tehát nem fog folyamatosan ki és bekapcsolni a talent, hanem mindvégig elérhető lesz akkor is, ha nem harcolunk senkivel, de PvP zónában tartózkodunk. A menedékekben viszont továbbra sem tudjuk hentelni egymást.
Másodszorra pedig egy folyamatos bónusz XP-t kap az, aki bekapcsolva hagyja a War Mode-ot. Erre azért volt szükség, mert a játékosokat is biztatni kell arra, hogy bekapcsolva hagyják ezt a módot, emellett pedig szerették volna jutalmazni azokat, akik szeretnek fejlődés közben veszélyesen élni. Ha a szintezésen már túl vagyunk ez a bónusz átalakul gold, erőforrás vagy éppen Artifact Power jutalommá a World Questekből. Ez a móka a 20. szinttől kezdődhet, ahol meg kell látogatnunk Orgrimmart vagy éppen Stormwindet, ahol a Talent Panelben beállíthatjuk, hogy szeretnénk élni a War Mode adta lehetőségekkel. Amint ez megtörtént szinte mindenhol veszély leselkedik ránk és a két új funkció is megérkezik, amiket csak az új zónákban láthatunk majd. Ezekről bővebben lentebb olvashattok.
Természetesen ez egy kicsit megkavarja a csoportos World Questelést vagy dungeon-öket/raidokat, –hiszen csak azok látják majd egymást, akiknek azonos módon ki vagy éppen be van kapcsolva a War Mode. Ettől függetlenül megidézhetjük egymást úgy is, ha eltérő módban vagyunk. World Questelésnél viszont alapból csak azokat a csoportokat látjuk majd, akik ugyanazt választották, mint mi. Most pedig Nézzük is meg az előbb említett két újdonságot:
Fejvadászat
"A becstelenségnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is" Ezzel az élmondattal indul az egyik újdonság, ami egy elég egyszerű Bounty Hunter sémát követ. Ha egy bizonyos számú ellenfelet megöltünk anélkül, hogy meghaltunk volna kapunk egy buffot, amitől 15%-kal többet sebzünk és healelünk, ami valljuk be egész jó dolog.
Persze ennek van egy árnyoldala is, hiszen aki eléri ezt a buffot azok láthatóak lesznek a pályán –és még komoly jutalom is jár értük–, így valószínűleg folyamatos támadás alatt próbálkozhatnak túlélni a vadonban. Egy zónában három, –de előfordulhat, hogy több– orvgyilkos is tartózkodik, akin bosszút állhat az ellentétes frakció egy csoportja vagy játékosa.
Air Droppok
A Battle Royale-okból jól ismert levegőből leeső dobozok is megjelennek a War Mode-ban. Érdemes lesz mostantól pásztázni az eget, –hiszen az új zónákba néha elsüvíthet felettünk egy gép, ami kidob egy Supply Crate-et–, ezért pedig szinte mindig harcolnunk kell. Ha az egyik frakciónak sikerül megszerezni a dobozt kapnak egy kis időt, hogy megszerezzék a benne lévő személyes lootot.
Személy szerint én már alig várom, hogy megjelenjen a BfA, –ami már nincs is túl messze, hiszen egészen pontosan 45 nap és 7 óra múlva mi is részesei lehetünk a legújabb kiegészítőnek.