Ez a mostani küldetés rendszer vélhetően minden játékosnak tetszik. De mennyivel is több az az annyi, és milyen hatással lenne a játékra, ha maradna?
Az utóbbi pár hét, a Hearthstone játékosok számára egy Kánaán volt. A napi küldetések tele voltak arannyal, –és persze dusttal is. Azt hiszem nem csak én vagyok így ezzel, de minden nap izgatottan indítottam el a játékot, hogy lássuk milyen küldetésem van, amit lehet pörgetni. Hogy Trump szavaival éljek: a jutalmakban egyszerűen túltengett az érték, és ez egy hihetetlen jó dolog.
Jómagam a nyílt béta óta pörgetem a játékot, és az utóbbi egy-két évben igazán nem törődtem a küldetésekkel. Három naponta megnéztem mik vannak, majd egy futamban letoltam őket, mert kicsit már unalmas volt az egész. Persze emellett ment a ladder, –meg az aréna–, de nem igazán érdekelt, hogy milyen Quest lapka lapul a tarsolyomban. Viszont a Taverns of Time ezt megváltoztatta teljesen. Ezzel pedig szerintem nem vagyok egyedül. Nagyon sok régi játékos lett sokkal aktívabb, még az egyik olyan haverom is nekiállt újra játszani emiatt, aki már egy éve nem tette be a lábát a fogadóba. Persze az egész nem csak a veteránoknak kedvez: az új játékosok számára –akik csak most ismerkednek a kártyákkal–, ez egy olyan gold és dust forrás, ami iszonyatosan megkönnyíti, hogy legyártsák az első valamire való metapaklijukat. De lássuk miért is olyan jó ez az egész. Lássunk némi statisztikát.
Egy fórumon, egy játékos egy érdekes levezetést vitt végig. Ebből kiderül, hogy most egy átlagos deck dust költsége 7200 dust körül mozog. Ez a szám abból ered, hogy fogták az összes tier 1 és tier 2 decket a HSreplay adatiaból és azok árából vontak egy átlagot. A régi rendszer szerint egy átlagos játékos naponta 60-100 goldot vett ki a játékból, ami nagyjából 500 arany bevételt jelentett, ez gyakorlatilag 5 csomag kártyát jelent a shopból, az egyszerűség kedvéért ne számoljuk az arénát. Egy korábbi Blizzard elemzés szerint, ha egy csomagot csak nyersen dustban nézünk, akkor átlagosan 100 varázsport ér. Ezen adatok alapján a 7200 dust megszerzéséhez egy tisztán f2p játékos 3,5 hónapig farmol.
Namármost, az új rendszer egy kicsit odaver a régi dolgoknak, itt a statisztikák szerint hetente 700 goldot, és mellette 700 dustot lehet kiütni, ami gyakorlatilag 1400 dustot jelent hetente. Ennek az az eredménye, hogy három hetente ki lehet farmolni egy metapaklit, teljes egészében.
Persze a rendszert nem tuti, hogy megéri benn hagyni a Blizznek, hiszen így vélhetőleg eleshet egy adag bevételtől. De egy kis olvasgatás után azt kell mondja, hogy ez nem teljesen biztos. Sokan írják, hogy ez a vásárlási szokásokon nem változtatna, csak a játékélményt tenné jobbá.
"Attól még ugyanúgy megvenném a Pre-Ordert, csak a játékot élvezném egy kicsit jobban, mint most"
Persze esély van arra hogy marad a dolog, –bár ez igencsak csekély. Tavaly az, hogy egy baráttal is le lehet nyomni a küldetéseket, csak egy átmeneti dolognak indult, aztán a közösség hatására a fejlesztők benn hagyták. Igen tudom, hogy a két dolog között azért van egy nagyobb lépték különbség, de reménykedni szabad.