A God Eater fejlesztői mernek nagyot álmodni és úgy néz ki, hogy ez be is fog jönni nekik.
Eddigi tapasztalataink alapján biztosak vagyunk benne, hogy egyre több játékos van, aki rajong a Dark Souls szériáért. Nekik különösen jó hír, hogy a God Eater-ről elhíresült fejlesztőcsapat a Bandai Namco gondozásában már jóideje munkálkodik legújabb, hasonló lélegzetvételű projektjén, ami idén szeptember 28-án PC-re, XBOX One-ra és PlayStation 4-re végre meg is jelenik. Ez a Code Vein, ami egy szó szerint vérbeli akció-szerepjáték lesz, ahol egy természetfeletti képességekkel rendelkező vámpírt fogunk irányítani.
A történet a nem is annyira távoli jövőben játszódik, ahol a Revenantnak nevezett vámpírlények uralkodnak, akik már réges régen elfelejtették az emberiséget, hiszen a hatalom átvételéért emlékeikkel fizettek. Így egy vérszívó bőrébe bújva kell majd különböző helyszíneket átkutatnunk a megfelelő vérmennyiség felhajtásáért, miközben a Vein névre hallgató társasággal vállvetve fedezzük fel a körülöttünk lévő, misztikus világot.
Utunk során segítségünkre lesz az ún. buddy rendszer, aminek hála - némi ellentételezésért cserébe - egy, a mesterséges intelligencia által irányított segítőt fogunk kapni, aki reméljük, hogy minimum annyira hasznos társunk lesz, mint amilyet anno a Diablo 3-ban kaptunk. Sikeres túlélésünket szolgálja a széles fegyverkínálat is, amiben - többek közt - pörölyöket, lándzsákat, kardokat és még pallosokat is megtalálhatunk.
Akik szerették a Dark Souls ocsmány lényeit, azok a Code Vein szörnyet is imádni fogják, hiszen eléggé hasonló teremtményekkel kell majd megküzdenünk kalandunk során. Ráadásul, ha az egyik fegyverünkkel rövid idő alatt minél többet gyűrünk le belőlük, akkor az összegyűjtött lelkeikből egy speciális támadást süthetünk el, amivel egyúttal hatalmas sebzésmennyiséget is kioszthatunk.
Értelemszerűen hatalmas hangsúlyt fektetnek a fejlesztők arra, hogy a lehető legjobb harcrendszerrel találkozhassunk a Code Vein-ben. Ennek érdekében teljes mértékben a játékosok kezébe adják az irányítást, így mi fogunk felelni a támadásokért, a védekezésekért és a harcok során sokszor életmentő elkerülésekért is. A legszorultabb helyzetekben bevethetjük a Focus rendszert, amivel különösen erős támadásokat süthetünk el és hasonlóan praktikus lesznek a giftek is, amik karakterünk tulajdonságait tudják átmenetileg erősíteni.
A legtöbb szerepjátékos rengeteg időt el tud tölteni saját karaktere megalkotásával, amire itt is lehetősége lesz, hiszen hősünket szinte a legapróbb részletig testreszabhatjuk. A vizuális megjelenítésért egyébként a jó öreg Unreal Engine 4 motor felel, így biztosak lehetünk abban, hogy szemet gyönyörködtető látványvilágban lesz részünk.
Természetesen mit sem érne az egész, ha nem lennének a játékban olyan bossharcok, amiknek garantáltan többször fogunk nekifutni. A Dark Souls részeihez hasonlóan itt is oda kell majd figyelnünk minden mozdulatunkra, miközben az adott ellenfélre koncentrálva sem árt, ha megpróbáljuk ellesni a gyenge pontjait.
Külön érdekesség, hogy a Code Vein többjátékos móddal is rendelkezni fog, így akár ismerőseinkkel, vagy éppen ismeretlenekkel csapatba verődve állhatunk neki a combosabbnál combosabb szörnyek levadászásának. Erről a lehetőségről túlságosan sok információt nem osztottak meg a fejlesztők, de azt azért már tudjuk, hogy a képességeinket megoszthatjuk társainkkal és akár kereskedhetünk is majd velük. A többi szeptember végén kiderül.