Saját versenysorozatot indít a McLaren és a győztesnek állást is ad

Saját versenysorozatot indít a McLaren és a győztesnek állást is ad

Az egyik Formula 1-es csapat tevékenyen részt vesz az e-sport népszerűsítésében; most például egy saját versenysorozatot indítanak.

Nem kis bejelentést tett a héten a McLaren: elindítja ugyanis a saját Shadow Project néven futó versenysorozatát amelyet a Logitech G, a HTC Vive, a Sparco Gaming és az Alienware is bőszen támogat.

2017-ben már volt egy hasonló kezdeményezés részükről, akkor ugyanis a McLaren World's Fastest Gamers futamát, –melyet Rudy van Buren nyert végül meg, aki azóta egyébként szimulátor teszteő az F1-es részlegnél. Ez az ötlet vezetett el a Shadow Project megvalósulásáig is. A kvalifikációk minden 18. életévét betöltött játékos számára nyitottak, az első verseny pedig augusztusban várható és a nyár folyamán több is lesz. A döntő 2019 januárjában kerül megrendezésre, a győztese pedig –amellett, hogy a McLaren e-sport bajnokká avatja–, további bőséges támogatásban is részesül.

Ben Payne, a McLaren ügyvezető igazgatója ezt osztotta meg a hírekben:

"Az elmúlt év versenye bebizonyította, hogy a virtuális világban tanult vezető készségek átvihetők a valódi világba is. Ez egyedülálló a versenyzői műfajra nézve. Hisszük, hogy az e-sportok és a valós versenyek sokat tanulhatnak és rengeteget adhatnak egymásnak, a tavalyi futamsorozat pedig csak a kezdet."

A Shadow Project 2018 néven elindított sorozat győztese elnyer egy ülést is az új McLaren e-sport alakulatánál, mely után az egész csapatot képviseli majd az egész világon. Természetesen a nyertes a Mclaren e-sportfejlesztési programjához is hozzáférhet.

Payne folytatta:

"A McLaren Shadow Project lesz a leginkább nyitott és befogadó sportverseny a bolygón. Keressük a legtehetségesebb virtuális versenyzőket, legyen szó ármilyen háttérrel rendelkező, bármelyik országból származó játékosokról. Ennek elérése érdekében partnerként csatlakoztunk a világ legnagyobb szimulátoros gamer brandjeihez - a Real Racing 3 a mobilon, az Forza Motorsport Xbox-on, és Racing Sims iRacing és az rFactor 2 PC-n."

Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója ezzel egészítette ki az információkat:

"Az első év bizonyította, hogy az e-sport a tehetséges játékosoknak egy új lehetőséget kínál és kifizetődő a motorsport számára is. A 2017-es úttörő programja után a McLaren azt tervezi, hogy a 2. szezonban globálisan is elérhetővé tegye ezt a játékosok számára. Egy erős, változatos e-sport program közvetlen előnyökkel járna a McLaren innovatív törekvéseit tekintve, új közönséget, partnereket és tehetségeket hozhat az autó és motorsportnak. Minden platformon jelen szeretnénk lenni az egész világon, így egy fontos és meghatározó McLaren e-sport márkát hozhatunk létre a közösségen belül."

A selejtezőket augusztusban indítják útjára, és egészen Október végéig tartanak majd:

  • Augusztus: iRacing, Real Racing 3 
  • Szeptember: iRacing, rFactor2, Real Racing 3 
  • Október: iRacing, rFactor2, Forza, Real Racing 3 
  • November: Elődöntők/Amatőr döntők
  • Január: 2019 Döntők

További információk a hivatalos oldal szerint a következő hetekben várható; azonban aki érdeklődik a futamok iránt, az kövesse a weboldalukat, nehogy lemaradjon róla!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!