RIP double Pump, hova tart ezután a meta? -okok és alternatívák

RIP double Pump, hova tart ezután a meta? -okok és alternatívák

Ezúttal tényleg kinyírta az Epic Games a double shotgunok lehetőségét, úgyhogy nem árt átbeszélni az egyéb megoldásokat.

Köztudott, hogy az shotgunok igen kényes témát képviselnek a Fortnite világában. A sebzésük megbízhatatlan, a "de hát fejbe lőttem és 9 dmg" mondat valószínűleg mindenkinek ismerős lehet, aki aktívan játszik már találkozott ezzel a jelenséggel. Az Epic Games a negyedik szezon közepén bejelentette, hogy felülvizsgálják a rendszert és a lehetőségeket, hogy javítsanak ezen az állapoton.

Viking és pankrátor skinek érkeznek a következő napokban

Az új frissítéssel előkerültek az új skinek is!

Nos, ez nem igazán úgy sült el, ahogy arra számítottunk. A Fortnite shotgunok alapvető problémája az, hogy a söréteket véletlenszerűen szórják szét, ami azt eredményezi, hogyha pont szerencsétlenül jön ki, és mindössze 1-2 sörét találja el az ellenfelet, még úgyis, hogy a célkereszt nagy része rajta van, akkor ilyen nevetséges sebzést fog kapni. Meg persze előfordulnak bugok is elég gyakran velük. A közösség több megoldást is ajánlott az Epic-nek, volt aki azt mondta, hogy a randomitást kellene eltávolítani, és inkább egy meghatározott alakzatba helyezni a söréteket.

Az Epic ezeket a tanácsokat nem fogadta meg, ehelyett belerúgtak a shotgunokba még egyet egy újabb nerffel, illetve beújítottak egy sörét indikátort, ami megmutatja, hogy hány sörét is találta el az ellenfelet. Ez elsőre egy kicsit mossuk kezeinket cselekedetnek tűnik, hiszen, ha ismét támad a 9 sebzés, akkor láthatjuk, hogy azért mert 1 darabka találta el, nem pedig azért, mert hibás a rendszer. Reméljük, hogy ezzel nem tekinti megoldottnak az ügyet az Epic, hanem adatgyűjtésre használja fel az új rendszer adta lehetőségeket, és mondjuk néhány millió shotgun lövés után újra átnézik, hogy mit tudnának rajta alakítani. 

A shotgunok mostani helyzetét egyébként egy játékos nagyon jól szemléltette. Az új szabály az, hogyha lőttünk egy shotgunnal, akkor bizonyos ideig nem lőhetünk egy másikkal, tehát a váltogatás ismét megszűnt.

RIP double shotty from r/FortNiteBR

Ebben a helyzetben egyértelmű alternatívát az SMG-k jelenthetnek, az eddigi double Pump használók most Pump-SMG kombóval űzik az ipart: Pump lövés és SMG sorozat. Az SMG-k közül is a Drum Gun nyújtja az egyik legjobb alternatívát. A fegyver ugyan feleannyit lő, mint a Tactical vagy a Suppressed SMG, de a sebzése is közel kétszer akkora. Pillanatok alatt le lehet vele darálni egy embert, ha a shotgunnal jól eltaláltuk. Elég sok helyen megtalálható a pályán, így nagyon jól helyettesíti a második shotit, sőt, a Drum Gunnal akár az AR-ünket is elhagyhatjuk, ha van egy sniperünk vagy Huntingunk. Kicsit kockázatos művelet, ám nyerhetünk vele egy értékes slotot, ami bármi másnak jó lehet. Viszont fontos tisztában lenni azzal, hogy így muszáj a közelharcokat erőltetnünk, rendes AR nélkül ugyanis csak a sniperünkre hagyatkozhatunk nagyobb távolságok esetén. A Drum Gun ugyan egy kicsit AR, de egyrészt nem alkalmazza az első lövés pontosságát, másrészt a szórása nagyobb távolságokra drasztikusan megnő.

Plusz egy érdekesség egyébként, hogy a Heavy Shotgunnál tegnap game pusztító bug jelentkezett, a sebzése közel a kétszeresére emelkedett headshot esetén, így akár 367-et is lőtt fejre. Mivel jelen pillanatban egyik shotgunnal sem lehet egy hitelni, így ez abszolút durva bugnak számított. Természetesen az Epic gyorsan kijavította.

Video of the new broken heavy shotgun from r/FortNiteBR

Tehát, ha eredményes közelharci összeállítást szeretnétek, az most egyértelműen a shotgun+SMG, azon belül is lehetőleg a Drum Gun.

Nektek hogy tetszik eddig az ötödik szezon?

KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!