Top 5 elrontott kártyadizájn!

Top 5 elrontott kártyadizájn!

1594 kártya között találhatóak olyanok is, amelyek tervezésekor a fejlesztőkkel elszaladt a ló. Itt van a top 5 legkiegyensúlyozatlanabb kártya!

A Blizzard az eddig kiadott kártyák során néha teljesen félresikerült változatokkal örvendeztetett meg minket. Mivel folyamatosan kényszerítve vannak arra, hogy egyedi mechanikákkal, újdonságokkal és izgalmas ötletekkel csábítsák a játékosokat az előrendelésre és arra, hogy folytassák a Hearthstonet, ezért néha becsúszhatnak „apró kis balesetek”. Ebben a cikkben a top 5 legjobban elrontott kártyadizájnt nézzük meg!

Fontos tisztázni, hogy mit is értünk kártyadizájn alatt. Egy kártya erősségét és használhatóságát több dolog is befolyásolja: ráírt értékek, képességek, szinergiák, klasszspecifikusság és a hasonló stílusú lapokhoz képest elfoglalt helye. Ezek alapján nagyjából sorba lehet rendezni a kártyákat, amely lista alsó ötösét mutatjuk be nektek!

Fiery War Axe

A nerfek előtt minden kétséget kizáróan a játék legjobb fegyvereként beszélhettünk róla. Minden Warrior deckbe kötelező volt belepakolni két példányt is, hiszen két manáért kaptunk egy 3 támadóértékkel és 2 tartóssággal rendelkező fegyvert. Az olcsó sebzéssel multifunkciós volt: a Pirate Warriorban tökéletes sebzésforrásként működött, amíg a Midrange és Control változatokban a korai szakaszban könnyítette meg a jó cseréket. A Blizzard 2017 szeptemberében nyúlt hozzá és tette használhatatlanná. Három manáért egy képességnélküli 3/2 fegyverként nem passzol bele egy működőképes változatba se. Volt már rá példa, hogy a nerfek teljesen tönkre tettek kártyákat (Warsong Commander), itt is valami hasonló történt.

Prince Keleseth

A Knights of the Frozen Throne megjelenésekor egy elképesztően gyenge kártyaként tartották számon, majd rájött a közösség, hogy bizony óriási potenciál van a két manás Hercegben. Megkéri az árát, hiszen nem tehetünk be más két manás lapot a pakliba, de ha sikerül kijátszani a Kelesethet az első, vagy második körben, akkor egyből körülbelül 10-15 %-kal nagyobb esélyünk van a győzelemre. Ha viszont elmarad a „turn 2 Keleseth” akkor, bőven becsúszhatunk az 50 % alá is, hiszen a két dropok hiányát még a legjobb paklik is megérzik. Prince Keleseth jó töltelék lehet azokhoz a paklikhoz, ahol nincs alapból jó két manás kártya, amit beletennék a deckbe, de ha valóban a képességével akarunk nyerni, akkor csak a topdeckben és a szerencsében bízhatunk.

Nozdormu

Az Idő Sárkány Alakban a Hearthstoneban is megzavarja a beépített órákat. Ez az egyetlen kártya, ami hatással van a körök sebességére, de ezen a képességen kívül teljesen haszontalan lapként funckionál. Semmi értelme játszani vele, semmi értelme craftolni, mert nem képvisel hozzáadott értéket egy pakli esetében sem. Persze lehet jönni, hogy „Lifecoach és Quest Mage counter”, de ennek a lapnak nem szabadna benne lennie a játékban. Felesleges, indokolatlan és értelmetlen.

Blood-Queen Lana’thel

A discard mechanika önmagában felférne a listára, de ez a félresikerült KotF Warlock legendary mindennek az alja. Legalább 6 (!) lapot kell hozzá eldobnunk a kezünkből, hogy vállalható értékekkel rendelkezzen a San’layn vezetője, de egyszerűen se a mechanika nincs kiforrva, se a lap nem ér meg egy helyet a pakliban. Nem csinál semmit a kijátszásakor, egyszerűen csak van és mindezt legendary lényként teszi. Talán a Wilfried Fizzlebang versenyezhet még vele a „valaha volt legrosszabb legendary” címéért, de ott legalább igyekeztek valami egyediséget csempészni a játékba, még ha nem is sikerült. Ellenben Lana’thel ötlettelen és használhatatlan kártya is egyben, csak a helyet foglalja a gyűjteményünkben.

Ultimate Infestation

 Imp-Losion

A UI jelenlegi formájában nem azért broken, mert 17 manányi értéket zsúfoltak bele egy kártyába. Nem azért broken, mert szinte nem létezhet nélküle Druid pakli, hanem azt rontották el nála, hogy pont az a class kapta meg, amelyik képes rá, hogy az 5-6. körben már ki is játszhassa. A rengeteg ramp miatt nincs más dolgunk mint bízni abban, hogy mire elérünk a tíz manához, ott lesz a kezünkben az Ultimate Infestation, és így rögtön átvehetjük a mérkőzés irányítását. A Druidot mint classt teszi elképesztően erőssé ez az epic varázslat, de egyelőre nem látni a fényt az alagút végén, vagyis meg kell szoknunk, hogy létezik és létezni is fog.

Az Imp-Losion szintén egyetlen egy dologra épít: highroll. Ha két sebzést okoz és két 1/1 Impet kapunk, akkor egy elképesztően gyenge playnek számít. Három sebzéssel és három darab Imppel egy okés lapként beszélhetünk róla, ha azonban sikerül megpörgetni a dobókockát és négy sebzést és négy kis Impet ki tudtunk varázsolni a spellből, akkor meg teljesen brokenné válik a lap. Ha a két legközelebbi rokonához hasonlítjuk (Fiendish Circle – négy manáért idézhetünk négy Impet; Feeding Time – öt manáért sebzünk hármat és kapunk három 1/1 Pterrodaxest), rögtön feltűnhet, hogy még az átlagosnak mondható középérték mellett is manaelőnyünk van a kártyával. A Hunter Flanking Strike varázslata a legjobb példa arra, hogy milyen irányba is kéne a kártyákat fejleszteni. Az Imp-Losion, mivel jelenleg nem eleme egyik Warlock metapaklinak sem, várhatóan marad ebben a formában továbbra is a Hearthstone része.

Ti egyet értetek a felsorolással? Mit hiányoltok róla leginkább?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!