Azt tudta mindenki, hogy nem lesz tökéletes, –de ez már a nézhetetlenség határát súrolta.
Úgy néz ki, hogy a borzalmas versenyek és a Battle Royale kéz a kézben jár; hiszen valahogy sohasem sikerült értelmesen megszervezni és lejátszani egy hasonló versenyt. Ezúttal a Fortnite Summer Skirmish első meccseit láthattuk, –ami érdekes módon nem volt túlságosan meghirdetve–, a közösség pedig 10 órával a verseny előtt találta meg az aloldalt, ahol a fontosabb információkat közölte az Epic. Valószínűleg ezt nem a véletlennek köszönhetjük, –hiszen tudták a szervezők is, hogy a verseny nem lesz valami jó–, de végül egyenesen borzalmas lett, így a plusz hírverés inkább ártott, mintsem segített.
A tervezett tíz mérkőzésből csak négyet tudtak lejátszani, hiszen olyan elképesztő lag uralta a meccseket, amivel senki sem tudott mit kezdeni. Ami még ennél is rosszabb, hogy a lejátszott négy mérkőzést sem lehetett élvezni, hiszen izgalmasabb lett volna kimenni a kertbe, és nézni azt ahogy a fű növekszik. A szabályok miatt a profik nem igazán akartak ölni, –ami nem is lenne túl nagy probléma, hiszen egy Battle Royale játékról beszélünk–, de az építkezés és a helyezkedés olyan sokat segített a profiknak, hogy az egyik meccsen az utolsó körben még 30-an éltek, így az unalom a tetőfokára hágott. Persze ezt megpróbálta egyensúlyozni az Epic egy másik pénznyereménnyel is, amit az kapott, aki a legtöbbet ölte, de ez jóval kevesebb volt, mint az első helyezett nyeremény.
Olyan messzire is elmentek a játékosok, hogy szinte mindenki a körön kívül healelte magát, hogy minden áron elkerüljék a harcokat. Valószínűleg a Fortnite-nak hasonló lépéseket kell eszközölnie, mint a PUBG-nek, hiszen ott is hamar rájöttek, hogy más kör szabályok és időpontok kellenek, ha a profik közt is izgalmas meccseket szeretnénk látni. Ennek a versenynek azonban sokkal nagyobb problémája volt, mint az unalom, –mivel a fent látható lag miatt a profik sem tudtak úgy játszani, ahogy tudnak:
Természetesen a verseny után az Epic is reagált:
Thanks to all the participants we had out in the first week of #SummerSkirmish! We'll be using different formats each week.
— Fortnite (@FortniteGame) 2018. július 14.
We're looking into improving server performance and ironing out issues as well. You can see the final results for Week 1 here: https://t.co/EGhCop4XGM
A probléma csak az, hogy a versenynek nem a formátum volt a legkomolyabb problémája, hanem a gyenge kör és az elviselhetetlen lag, amiről hónapok óta tud mindenki, akinek custom lobby-ja van. Ha tényleg 100 millió dollárt szeretne ölni az e-sportba az Epic akkor nagyon gyorsan össze kell kapniuk magukat, és legalább egy értelmes spectator módot kreálni, –hiszen abban biztosak vagyunk, hogy a laggot valahogy leküzdik a következő versenyre.