Az amcsi profik lusták megszervezni a gyakorlásokat

Az amcsi profik lusták megszervezni a gyakorlásokat

Elég erős kritika érte az egész NA régiót. Többen a streamelésre hivatkoztak, de mint kiderült egyáltalán nem erről van szó.

Régóta téma ez már az amerikai kontinensen, hogy mennyire is lehet ott érdemben gyakorolni, vagy egyáltalán mennyire komoly ez az egész. Sokan "for fun regionnek" is csúfolják az amerikai szervert, vagyis nem veszik túl komolyan a játékot. Legutóbb a Rift Rivals kapcsán látogattak el oda az európai csapatok és ők is arra panaszkodtak, mint előtte sokan mások, hogy a magas ping (50-60 ms) egyszerűen megöli a profik képességeit, ez főleg akkor jött elő, mikor a VB-t is itt tartották és a 8-9 ms-hez szokott koreaiaknak hirtelen 50 feletti pinggel kellett játszaniuk. Teljesen más élmény a kettő, bár az olvasók nagy része jó eséllyel nem játszott még 10 alatti pinggel.

Doublelift: "A túl nagy és gyakori patch-ek ártanak a játéknak, emiatt csökken az érdeklődés is"

Nem egyszerű egy ekkora méretű játékot, ennyi változóval és persze ilyen sok rajongóval egyensúlyban tartani úgy, hogy mindenki boldog legyen a végén. Ez még egy ideális világban is közel lehetetlen, így marad az, hogy az elégedetlenek számát próbálják a lehető legalacsonyabban tartani.

Az NA LCS előtti Countdown adásban azonban MarkZ elég keményen odaszólt az amerikai profiknak. A téma nem más volt, mint a jobb gyakorlás, amivel a csapatok tényleg fejlődni tudnak, vagyis olyan környezetben gyakorolnak, mint amiben a színpadon is játszanak. Erre az NA régió szerverei nem túl alkalmasak a magas ping miatt, mit tehetnek tehát a profik? Nos, többet, mint gondolnánk csak ahhoz meg kéne mozdulniuk. 2015-ben a Riot Games Portlandből Chicagoba vitte az NA szervereket, így a nyugati parton, ahol a legtöbb profi is él, hiszen a stúdió Los Angeles-ben van, sokkal magasabb pinget tapasztaltak. Emiatt sem vették komolyan a régiót, mivel így nem lehet érdemben gyakorolni solo queue-n. 

Az már más kérdés, hogy 2015 előtt sem jutott tovább soha egy amerikai csapat sem a negyeddöntőnél, de így legalább volt egy új bűnbak, vagyis a magas ping. Emiatt már lehetett panaszkodni és egy megoldást követelni a Riot Games-től, hogy a régió érdemben tudjon készülni. Erre válaszolt a Riot Games, hiszen az a TR (Tournamen Realm) szerver, amit az NA LCS-ben is használnak, az ugyanúgy elérhető minden csapat számára privátban is és csak nekik van kb hozzáférésük, a pinggel pedig itt már semmi probléma nincsen, sokkal kisebb a terheltség is.

Hiába a jobb környezet, ennek kihasználtsága nem igazán indult el, pedig többen próbálták erőltetni akár a játékosokon kívül, hogy szokjanak rá és ne csak scrimmekre használják őket. Mivel itt nincs matchmaking, manuálisan kellene megszervezni a dolgokat. Ez az amire nem hajlandóak a profik és egy újabb kifogás ütötte fel a fejét: az itt zajló meccseket nem lehet streamelni, mint egy rendes solo queue-t, és most nem scrimmekről beszélünk, mert azt amúgy sem szokás. Ennek oka, hogy ez a szerver, illetve a kliens nincs úgy kicicomázva, mint a sima, illetve más okokból sem szeretné a Riot Games, ha valaki innen streamelne. Azt tudjuk, hogy több profi is szokott streamelni, és a pletykák is erről szóltak, hogy ez az első számú oka annak, hogy nincs kihasználva, mivel nem lehet streamelni innen. 

Ez is kifogásnak tűnik, mivel MarkZ megnézte az adatok alapján nagyjából az összes profit, aki egyáltalán streamelni szokott, hogy az elmúlt 30 napban ez mennyire volt gyakori. Mint látható, Sneaky-n és Aphromoo-n kívül más nem nagyon érintett ebben folyamatosan, maximum Doublelift és még talán Pobelter, a többieknél elhanyagolható. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az NA LCS-ben 10 csapat van, legalább 5 taggal, de ha az Academy csapatok is beleszámoljuk, akkor ez már kétszerese, vagyis 100 emberről beszélünk. 

Ha feltételezzük, hogy minden alkalommal, amikor egy profi streamelt, az esetlegesen ütközött volna egy gyakorlással, és minden alkalommal biztos nem volt így, de tegyük fel, hogy igen. Még a legrosszabb esetben is, ez 145 alkalommal fordulhatott volna elő az elmúlt 30 napban, egy-egy embernél. Ez soknak tűnhet ugye? De ha elosztjuk 30 nappal, mivel az adatok is arra vonatkoznak, akkor kis kerekítéssel máris 5-nél járunk. Mit jelent ez? Minden egyes nap, átlagolva, 5 embert érintett volna a 100-ból a streamelés problémája, hogy ne tudjon gyakorolni. Mi a helyzet a maradék 95-tel? Ők miért nem tudnának gyakorolni ugyanúgy? Hiába takaróznak ezzel a profik, a maradék 95 ember simán csinálhatna nem csak scrimmeket, de akár kevert csapatú meccseket is, amik elősegítik a fejlődést. 

A legnagyobb gondot a lustaság jelenti, mert itt nem olyan egyszerű a dolog, hogy rányomunk a Play gombra és már megy is a játék. Mindössze egy kis kommunikáció kellene a csapatok között, amire a megfelelő csatornák egyébként is megvannak, ráadásul az időbeosztásuk sem túl eltérő, mivel scrimmeken így is egymással küzdenek, mibe telne pár másik meccset lebeszélni és 10 embert összehozni? Nagyjából semmibe, de még erre sem képesek. 

Érdekes módon Bjergsen például le tudott mondani a streamlésről a fejlődése érdekében, pedig a legnagyobb számai neki voltak, még ha nem is napi szinten csinált közvetítést. Ahogy Bjergsen is belátta és ki is írta anno Twitteren, hiába sulykolták ezt a játékosokban, nem vették rá magukat arra, hogy jobb környezetben gyakoroljanak, mint az NA solo queue, így viszont a VB-n sem várhatnak csodát, mert más régiók hajlandóak lesznek arra a plusz lépésre, amire ők nem.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!