Mi változott a nerfek óta? Elemeztük az elmúlt két hónap történéseit!

Mi változott a nerfek óta? Elemeztük az elmúlt két hónap történéseit!

A május végi patch egy új korszak kezdetét jelentette a Hearthstoneban! Az elmúlt két hónap történéseit elemeztük!

A 11.1.1-es patch óriási fordulatot hozott a Hearthstoneba. Az Even Paladin egyeduralkodása egyik pillanatról a másikra a semmibe veszett, a Control,Cube Warlockok és a Quest Rogue népszerűsége hanyatlásnak indult, és teljesen új változatok kapaszkodtak fel a legjobbak közé. Tekintsünk vissza arra, hogy az elmúlt két hónap során milyen változásokon ment keresztül a Standard meta és értékeljük, hogy összességében milyen hatásai voltak a nerfeknek!

A Dark Pact, a Call to Arms és a Possessed Lackey voltak azok a lapok, amelyekhez kénytelen volt hozzányúlni a Blizzard, hiszen nagyon rossz irányba haladt előre a játék. Emellett érkezett még a nettó manacsalássra épülő Spiteful Summoner és minden Control legfélelmetesebb álmaiban újra és újra feltűnő Rogue Quest gyengítés is. Kijelenthető, hogy szükség volt a nerfekre? Igen! Megállapíthatjuk, hogy a nerfek jót tettek a metának és pontosan ott nyúlt bele a fejlesztőcsapat a játékba, ahol arra a legnagyobb szükség volt? Itt már közel sem egyértelmű a helyzet!

12 nappal a nerfek előtt és 12 nappal a nerfek után megnézték, hogy a paklik gyakorisága milyen mértékben változott. Teljesen jól olvasható a diagramból, hogy a legnagyobb nyertese a patchnek minden kétséget kizáróan az Even Warlock és a Token Druid. Két Midrange változat, amelyek kellően hatékonyak a gyorsabb deckek ellen is (Odd Paladin, Odd Rogue), továbbá az elszaporodó Control deckek ellen is megtalálják a győzelemhez vezető utat. A legnagyobb vesztes az Even Paladin lett, –ami szinte teljesen játszhatatlanná vált–, egy-egy fellángoláson kívül kikopott a Standard metából. A Quest Rogue is hasonló sorsa jutott, versenyeken még elő-elő fordul, de ladderen szinte biztosan nem lehet vele találkozni.

Érdemes még kitérni a leggyakoribb Witchwoodos kártyákra, hiszen ebből a statisztikából látszódik, hogy milyen egy jó kártyadizájn. A Lifedrinker megtalálta a helyét a Shudderwock Shamanban, Tempo Mageben és a jelenlegi legnépszerűbb Heal Zoo Lockban is. A Hench-Clan Thug és a Blink Fox tökéletesen kiegyensúlyozott három dropok, amik minden Rogue változat alapját képezik. A Rotten Applebaum egy „okés” öt drop, hiszen elegendő életet tölt vissza és egy átlagos értékellek rendelkező tauntként számíthat rá minden lassabb deck. A Shudderwock már egy problémásabb eset, hiszen többen is „brokennek” tartják, hiszen ha sikerül felhúzni a kombóelemeket, akkor szinte lehetetlen elverni a köré épülő paklit. Versenyeken és a ranked létrán is összefuthatunk vele igen gyakran, de mégsem lehet összehasonlítani egy Even Paladinnal, vagy Cube Lockkal, hiszen sokkal nehezebb deck. Igazán jól nagyon kevesen tudják játszani, ezért sincs olyan kimagaslóan jó győzelmi aránya.

Összegezve a nerfek megtették hatásukat, hiszen szinte minden class (talán a Priest a kivétel) talált magának egy olyan típust, amivel jó eredményeket tud hosszútávon elérni a Standard formátumban. Ennek ellenére többen kifejezték a nemtetszésüket: nincs egy valódi Aggro pakli, ami stablian jól teljesít; rank 5 alatt nagyon nehéz előrehaladni, hiszen körbeverések vannak állandóan; az erős deckek drágák, és rengeteg időt igényel megtanulni velük elfogadhatóan játszani. Ezek csak kiragadott példák, de valahogy a Blizzard sem tudja, hogy merre is kéne elindulnia igazából.

Ti szeretitek ezt a metát, vagy várjátok már az új kiegészítőt? Szerintetek jó irányba vitte a gyengítésekkel a Hearthstonet a Blizzard?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!