A Blizzard már dolgozik a fejlődés helyrehozásán

A Blizzard már dolgozik a fejlődés helyrehozásán

Biztosítottak minket afelől, hogy érdekli őket a leveling megjavítása.

Az elmúlt hetekben, sőt hónapokban rengeteg játékos panaszkodott a fejlődés hosszára. Egyszerűen túl lassúnak és unalmasnak érezték, -amit én személy szerint megtudtam érteni-, de a tegnapi nap folyamán úgy tűnt, hogy a magyar közösséget nem igazán zavarja ez, pedig éjszaka már a Blizzard is megerősítette egy fórum posztban, hogy bizony foglalkoznak a dologgal, és tényleges problémának vélik.

"Ha az eddigi kommunikációnkból vagy a kevés interakció miatt azt hittétek, hogy nem foglalkozunk a fejlődés problémájával, nem lehetnétek messzebb az igazságtól.

Ebben a pillanatban a fejlődés sebessége és a közben szerzett tapasztalat a csapat legfontosabb ügye. Fél évvel ezelőtt a 7.3.5-ben komoly változtatásokat eszközöltünk, mivel a Heirloomot használó kis szintű karakterek nagyon könnyedén ölték meg a velük egy szinten lévő mobokat, a Dungeon-ökben pedig volt, hogy egy caster el sem tudta lőni a spelljét, hiszen már halott volt a mob. Ezek a változtatások megosztották a közösséget, -de még mindig úgy hisszük, hogy ez segítette a játékot és megtaláltuk az aranyközéputat. Emellett viszont úgy érezzük, hogy egy picit túllőttünk a célon és nem akarjuk még ennél is lassabbá tenni a fejlődést. A Pre-patch-ben eszközölt változtatásoknak nem az volt a célja, hogy a harcokat hosszabbá tegye.

De miért nem javítottuk még ki? Őszintén, azért mert fogalmunk sincs, hogy mi a probléma és nem szeretnénk olyan változtatás behozni, ami véletlenül meg sem oldaná a gondot. Épp ezért kérdeztük a közösséget minden egyes posztban arról, hogy milyen kaszttal játszanak.

Nagyon figyeltünk arra, hogy úgy squish-eljük a statokat, hogy egyáltalán ne változtassunk a harcok és fejlődés sebességén. Amikor megláttuk a rengeteg panaszt, egyből azt hittük, hogy sikerült elrontani, és valahol félrematekoztuk a dolgot. De amint ránéztünk a nyers adatokra semmi problémát nem láttunk. Ezért elkezdünk a 7.3.5-ös builddel tesztelni hasonló gearekben és szinteken, mint amit a 8.0.1-ben is kipróbáltunk, ugyanazon ellenfelek ellen, majd a két eredményt összehasonlítottuk.

Mi is érezzük azt, amit a játékosok jeleztek felénk, de még mindig nem tudtunk rájönni, hogy mi okozza a problémát. Szeretnénk érteni, hogy miért mások a számok a két build között. A Gearrel van gond? A számolásaink félrementek a 60-80-as szint között? Szeretnénk egy olyan megoldást, ami biztosan és célratörően megoldja a problémát és nem csak egy sebtapaszt adunk ki, ami más hibákat vethet fel. Ettől függetlenül nem hagyhatjuk ezt így, amíg nyomozunk, ezért egy kisebb hotfixet azért mégis kiadunk, amiben lecsökkentjük a mobok életerejét.

Egy szó, mint száz: A jelenlegi fejlődési rendszer nem az, amit szerettünk volna és mindenféleképpen megoldjuk majd a hibát.

Még egy problémáról szeretnék beszélni nektek, amit rengeteg játékos észrevett: valamiért a 60-80-as szint között a fejlődés 15%-kal lassabb átlagban, mint volt. Éppen most próbáljuk összeállítani a hotfixet, ami kicsit kisimítja ezt a részt. Persze ezen kívül még más frissítéseken is dolgozunk, de most a leveling megoldása számunkra a legfontosabb."

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!