Hova tűnt az első lövés pontossága? Az új fegyverek már nem alkalmazzák

Hova tűnt az első lövés pontossága? Az új fegyverek már nem alkalmazzák

A hit system átalakításának egyik legnagyobb változása mintha süllyedőben lenne.

A tavasz folyamán a Fortnite hit rendszere egy elég nagy átalakításon esett túl. Szinte az összes fegyver megkapta a "first shot accuracy" effektet, -ami azt jelenti, hogyha egy rövid ideig mozdulatlanul célzunk valamire, a fegyverünk első lövése garantáltan pontos lesz. Ehhez a rendszerhez azonban létre kellett hozni a fegyverek falloff effektjét is, vagyis azt, hogy a távolabbi célpontok kevesebb sebzést kapjanak a lövéseinkből. A balance miatt volt erre szükség; képzeljétek el milyen lett volna a Hand Cannon az első lövés pontosságával, de távolság arányában csökkentett sebzés nélkül. Senki nem használt volna többet snipert, a pisztoly töltényeire ugyanis nem érvényes a bullet drop, a lövéseink nyílegyenesen, szinte azonnal célt érnek.

Zseniális Fortnite cinematic videók gyártásába kezdett egy játékos

Egytől egyig az összes videó profi munka.

A rendszer olyan mértékű változásokkal járt, hogy a tesztelésre a fejlesztők egy külön LTM-et szenteltek, -így mindenki kipróbálhatta mielőtt az egész játékot felbolygatták volna vele. Ennek a működésnek megvan a maga előnye is meg hátránya is, ez a videó tökéletesen bemutatja mindkét oldalt.

A közösség apránként megbarátkozott az újítással; azoknak, akik a kezdetektől fogva játszottak helyenként bizony nehéz volt megszokni, hogy az AR 150 méterről nem sebez többet fejre 60-70-et. Az érkező új fegyverek is ennek a rendszernek a szabályaihoz igazodtak, a legutóbbi néhány mordályból azonban ez a funkció már kimaradt. A szóban forgó fegyverek a Dual Pistol, a Drum Gun, az új SMG és a Compact SMG. Egyik fegyvernél sem lesz garantáltan pontos az első lövésünk. A Dual Pistolnál még érthető, de a többinél már kevésbé, főleg a Drum Gunnál, ami félig AR félig SMG.

Mondhatnánk, hogy azért, mert a fegyverek úgyis közelharcra vannak kitalálva, -ergo nem fogunk velük egyeket pötyögni-, de a Silenced SMG mégis rendelkezik ezzel a tulajdonsággal.

Utóbbit nem véletlenül használták az SMG nerfek előtt távolra is. Nem csak pontosan tud lőni, de még halk is, illetve a sebzéscsökkenés értékei sem voltak vészesek. De, ha már közelharci darálókról beszélünk még az LMG-nek is megvan ez a tulajdonsága.

Az Epic Games nem mondott arról semmit, hogy mostanában miért olyan fegyverek kerültek ki, amik figyelmen kívül hagyják ezt a funkciót, így abszolút csak tippelni lehet. Elképzelhető, hogy így lassan négy hónap távlatában -amióta ez a rendszer él- úgy érzik, hogy már nem annyira effektív, a játékosok talán nem használják ki a lehetőségeit, ugyanakkor viszont a sebzéscsökkenés mindegyik fegyvernél ott van, tehát a rendszer működése kezd átcsapni egy közvetett nerfbe. Az is lehetséges, hogy az Epic továbbra is megvan elégedve a rendszerrel, csak nemes egyszerűséggel szerettek volna néhány kivételt pakolni bele.

A Dual Pistolnál egyébként még leírták, hogy nem alkalmazza az első lövés pontosságát, a másik három fegyvernél viszont ez kimaradt. Akkor csak bug lenne talán? Nem hinnénk, ez azért mindenkinek a szeme előtt van, valami más lesz a dolog mögött. Talán egy újabb hit rendszer átdolgozáson agyalnak az Epic műhelyében? Lehetséges, a játék early access kategóriában van, a fejlesztők pedig elmondták, hogy a változtatások -főleg a fegyverek terén- tesztjellegűek, mert rengeteg dologgal szeretnének kísérletezni mielőtt azt mondják, hogy a játék "elkészült".

Ti meg vagytok elégedve az új fegyverekkel?

KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!