A gaming házak ártalmasak, ha nincs megfelelő felügyelet

A gaming házak ártalmasak, ha nincs megfelelő felügyelet

Az iparági szakértők, és a profik szerint is több és jobb lehetőséget kell biztosítani a csapatoknak.

A legelső észak-amerikai gaming házat 2005-ben nyitották a texasi Plano városában, és a compLexity Counter-Strike csapatának adott otthont. Azóta tizenhárom év telt el, és a világ nagyot fordult. A játékosok egyre kevésbé szeretnék az életük egy jelentős részét a társaikkal leélni, és a korai előnyök is megszűntek, az igények is átalakultak.

A VPesports szerzője, Kevin Hitt írt egy cikket ebben a témában, ahol egy edző a korábban gaming házban élő profik és szervezetek vezetőinek véleményét kérte ki. A cikkből kiderül, hogy ugyan van helye a mai világban is az ilyen házaknak, de sokkal több odafigyelésre és szabályra van szükség, –arról nem is beszélve, hogy figyelembe kell venni a játékosok preferenciáit is.

2005-ben azért volt szükség egy gaming házra, mert nem minden játékos tudott olyan körülményeket kialakítani a saját otthonában, ami megütötte volna egy profi mércéjét. A legnagyobb probléma az internetelérés volt, a válasz pedig teljesen logikus: hozzuk az egész csapatot egy tető alá egy olyan helyen, ahol a legjobb netet, gépeket tudjuk biztosítani nekik. Ráadásul akkoriban sokat segített a közös gyakorlásban és a fejlődésben, hogy fizikailag is egy térben voltak a játékosok.

Egyenesen a jövőből érkezett meg az OMG gamer háza

Kapaszkodjatok meg, mert ilyen komplexumot még nem láttatok!

Viszont egy komoly probléma is megjelent a gaming házak terjedésével, ugyanis közel lehetetlen rendes magánéletet fenntartani, ha a munkahelyeden élsz a munkatársaiddal. Eleinte nem szabályozták, hogy mikor van gyakorlás és szabadidő, ami folyamatos stresszel járt. A VPesports által megszólaltatott edző szerint "egy strukturálatlan gaming ház, ahol kevés szabály van, nagyon negatív hatással lehet a mentális egészségre, mert az egyén sosem hagyja el igazából a munkahelyét, nincs elkülönítve a munka és az otthon. Általában a stressz és a munka mennyisége a kiégés legfőbb okai."

Az összezártság nehezebbé teszi a konfliktusok megoldását is, mivel a játékos nem tud elmenekülni, visszahúzódni. Ilyenkor fontos, hogy legyen egy szakértő, aki részese a csapat mindennapjainak és segít megoldást találni. "Ha az egyének veszekednek, nem kommunikálnak rendesen, vagy csak nem érzik magukat biztonságban, akkor folyamatosan egyre nagyobb stressz alá kerülnek. Ez mentális betegségekhez is vezethet, amelyeket képzett gyógyásznak kell kezelnie."

Egy jelenlegi és egy korábbi Cloud9 játékos, név szerint Tyler "Skadoodle" Latham és Jordan "n0thing" Gilbert is elmondta a véleményét. Korábban éltek már gaming házakban, így pontosan ismerik az előnyeit és a hátrányait is. Mindketten ugyanarra hívják fel a figyelmet: amíg egy ideig remek dolog összeköltöztetni a csapatot, ahogy egyre idősebbek lesznek, úgy nő a játékosok igénye arra, hogy a munka és az otthon elkülönüljön.

A compLexity tulajdonosa, Jason Lake régi motoros az e-sport világában, aki sok mindent látott és tett azért, hogy az iparág ott tartson, ahol. Szerinte három jól elkülöníthető szakasza van a gaming házak fejlődésének. Az első leginkább az igényről szólt, ekkor még a legtöbben a szüleikkel laktak. A második a hagyományos gaming házak kialakítása. A harmadik és jelenlegi pedig az, hogy minden szituációt másképp kell megközelíteni. Vannak csapatok, akik gaming házban akarnak élni, és vannak akik szeretnének egy külön irodát, ahová bejárnak edzeni, és apartmanokat, ahol lakhatnak.

Jack Etienne, a Cloud9 és a London Spitfire tulajdonosa is az utóbbi megközelítést támogatja. Szerinte lehetőséget kell adni a választásra, és megadni mindent, amire csak szüksége van a játékosoknak. Viszont az NRG és a San Francisco Shock tulajdonosa, Andy Miller más szemszögből látja ezt a témát. Szerinte is a játékosokra kell hagyni a választást, de amíg a CS:GO csapatukat el tudják szállásolni egy gaming házban és ők is ott akarnak lenni, addig az Overwatch-divíziónál ez kivitelezhetetlen lenne, még ha akarnák is. "Sokkal nagyobb a szervezet, mert van 12 játékosunk, 5 edzőnk, menedzsereink és közösségi médiások is, ennyi embert pedig lehetetlen lenne egy házba tenni." Tehát a gaming házaknál nem elég figyelembe venni a játékosok igényeit, fontos az is, hogy praktikus és átgondolt megoldást válasszunk.

A végszót a korábban megszólaltatott edző adta: "Ha a szervezeted képes finanszírozni egy gaming házat a játékosokna –de mindezt felügyelet nélkül–, akkor gondold át még egyszer. Minden szempontot mérlegelned kell. Menőnek tűnhet ugyan, vagy segíthet érvényesülni az iparágban, de tedd azt, ami a legjobb a játékosaidnak. Nélkülük ugyanis nincs szervezeted."

A teljes, angol nyelvű cikket itt olvashatod el.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!