A héten jelentette be videóban SivHD, hogy felhagy a LoL-lal, –de sok hátteret nem adott a dolognak. A nagy párbeszéd miatt azonban most kontextust is adott döntésének.
Egy felettébb figyelemfelkeltő videót tett közzé SivHD a saját Youtube csatornáján, ahol cirka három perc alatt annyit jelentett be, hogy abbahagyja a LoL-lal való foglalkozást, legalábbis videózás szempontjából biztosan. Bár elolvasva a legutóbb okfejtését, lehet, hogy egyébként sem tervezi nagyon elővenni a játékot.
SivHD-nél betelt a pohár, végleg abbahagyja a LoL-t!
SivHD még a LoL aranykorában volt igazán felkapott streamer és egy időben vissza is tért a streameléshez, de hamar kiábrándult a játékból.
A videóhoz viszont nagy magyarázatot nem adott, ezért sokan félreértették, –vagy csak szimplán nem értették–, hogy miért is hagyja abba azt a játékot, ami által ismerté vált anno, illetve aminek az e-sport részlegében még dolgozott is. Hogy a kétségek elmúljanak, egy hosszasabb posztban írta le véleményét, ami végül aztán nem csak azt magyarázta el, hogy ő miért hagyja abba, hanem azt is, hogy mi az alapja annak a jelenségnek, hogy egyre többen fordulnak el a játéktól.
"Láttam, hogy páran kontextus nélkül emeltetek ki egy klipet a videómból, hogy miért is hagyom abba a LoL-t, –ami részben az én hibám is, mivel nem sok információt osztottam meg, mivel el akartam kerülni ezt a beszélgetést, de úgy tűnik csak itt kötöttünk ki."
Nagyon nem tetszik a Riot alapvető játéktervezése, amit leginkább a hősök alkotása okoz. Egyre több olyan hőst látunk, akik túlzottan tele vannak pakolva és így mindenhez értenek; ez elveszi az egyediségüket. A túl sok eszköz miatt a nagy csapatharcok egyre átláthatatlanabbak, míg a kisebbek igencsak egysíkúak egy-egy karakter között. Ezzel a megközelítéssel mindennek ellentmondanak, ami egy "sakkszerű" MOBA sajátja kellene, hogy legyen. Persze sokan élvezik a "pókember" szerepet, és élvezik, hogy ők alkotják a problémát, a Riot pedig emiatt ezen az úton haladt tovább és kiszolgálja ezeket az igényeket.
Ami egykoron egy "egyszerű" 5 v 5-ös sakkjátszma volt, az mostanra leginkább ide-oda ugráló, varázslatokat dobáló és túlcsordult harci pillanatokkal teletűzdelt arénává nőtte ki magát évről évre."
A stratégia az ilyen játékok hosszútávú alapja, nem az akció dús állandó harcok. Ezért játszunk például a League of Legends-zel és a DoTA2-vel lassan 10 éve és ezért ununk bele 12 nap után olyan játékokba, mint a Battlerite, pedig a harc része lenyűgöző. Az utóbbi öt évben a játék stratégiai része lassan, de biztosan csökkenni kezdett, helyette jött az őrült akciókkal telepakolt, harcokkal túladagolt játékmenet.
A kreativitás is sok pofont kapott, de talán ez a kisebbik része a jelenségnek. A kreativitás és a stratégia viszont sokszor kéz a kézben jár MOBA játékoknál, legyen szó rúnákról, buildekről stb. Hiányzik, hogy nem kell már döntenem, hogy egy wardot és ezzel rálátást szeretnék szerezni, vagy egy erős tárgyat, ami azonnal ütősebbé tesz, vagy egy gyors buffot, esetleg idővel aranyat generáló tárgyat. Hiányzik, hogy a csapatom örüljön annak, hogy wardot vettem és haragudjon rám, amikor önző módon egy újabb tárgyat, –mert választani jó érzés. Ezek táplálják a stratégiai érzetünket, hogy a döntéseinknek igenis volt (és van) hatása a játékra, és nem csak annak, hogy mennyire vagyunk OP-k harcban."
Érdekes felvetés SivHD részéről, –de ha belegondolunk, azért van benne némi igazság. A reworkök is azért egyre aktuálisabbak, mert a játék menete, a hősök által képviselt erőszint folyamatosan feljebb kúszik. 3-4 évvel ezelőtt elámultunk, ha valaki egy kombóból eltüntetett valakit a pályáról és nem kellett ehhez némi előkészítés, vagy ilyesmi, ezért is utálták sokan például a régi Katarinát, mert ő sokszor képes volt erre. Manapság viszont ez már teljesen megszokott, hogy jön egy Zoe, aki egy Q - AA-ból eltüntet, vagy Kha'Zix, aki teljesen láthatatlan és még csak meg sem jelenik, de már halottak vagyunk, vagy egy Akali, aki most már tornyok alatt is képes eltűnni.
SivHD arra is kitért, hogy sokan nincsenek is tisztában azzal, hogy pontosan, hol, mikor (és főleg miért) unnak rá a játékra, avagy mi okozza a frusztrációt, toxik viselkedést, vagy az unalmat. Játéktervezőként nem a legegyszerűbb erre rátapintani, –de ahogy mondta, ez gyenge kifogás, hiszen ez a Riot dolga, illetve a munkája, hogy ezt folyamatosan kövessék és alakítsanak ezek szerint a játékon. Saját meglátása szerint azonban mostanság a Riot ilyen téren teljesen vakon van. Azt még azért hozzátette, és kiemelte, hogy a művészeti részleg továbbra is fantasztikus munkát végez, ez az egy nem változott.
"Minden "só" ellenére, szeretném, ha tudnátok, hogy minden mosoly és jó pillanat, amit ezzel a játékkal szereztem, az őszinte volt (még a legutóbbi videókban is). Azt is megértem, hogy egyes játékosok nagyon is élvezik a mostani játékkörnyezetet, ami sokkal akciódúsabb, és ez teljesen rendben van."
Ti mit gondoltok, jó irányba halad a Riot Games a LoL-lal?
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!