A profik aratnak, az amatőrök egyelőre szenvednek az új Akalival

A profik aratnak, az amatőrök egyelőre szenvednek az új Akalival

Egy kicsit úgy tűnik, mintha hasonló problémával küszködne Akali is, mint anno Azir, vagy Ryze.

A 8.15-ös patch-csel együtt megérkezett az új Akali, akire azonnal rá is csaptak a profi játékosok. Múlt héten az amerikai és az európai LCS-ben többször is feltűnt, de ugyanúgy szerepelt az EBL meccseken is. Utóbbi esetben ráadásul pont egy magyar mutatta meg, milyen fából is faragták, ugyanis Cuhi, a THR midese nyert egy mérkőzést vele. Az EU LCS-ben egyébként háromszor is szerepelt vasárnap és mind a háromszor nyert. Az összes régiót egybevetve 60%-os győzelmi aránnyal rendelkezik, –ami jóval a solo queue teljesítménye fölött áll.

Előnyt szeretnél az ösvényen? Válaszd a Corrupting Potiont!

Aioween | 18/08/16 13:16 Hosszú évekig megszokott trend volt, hogy a játékosok túlnyomó többsége valamelyik Doran's tárggyal kezdett. Miden a mai napig leginkább a Doran's Ring jellemző, boton a Doran's Blade, ha agresszívak akartunk lenni, rosszabb matchupoknál pedig a Doran's Shield.

Azt azért meg kell jegyezni, hogy solo queue-ban sokkal több mérkőzést játszanak vele. Sokszor olyan játékosok is szerencsét próbálnak vele, akik nincsenek igazán tisztában minden képességével, inkább az újdonság varázsa miatt választják. De még ezt figyelembe véve is meglepő, hogy solo queue-ban mindössze 41,34%-os győzelmi aránnyal rendelkezik, 4,37%-os választási arány mellett. Utóbbi pedig átlag felettinek mondható.

Mi okozhat akkor ekkora eltérést a két teljesítmény között amellett, hogy még viszonylag kevés meccset játszottak vele profi szinten?

Itt egy kicsit vissza kell kanyarodni pár korábbi hőshöz, akik hasonló problémákkal küszködtek, ilyen például Azir, vagy éppen Ryze. Mindkét karakter roppant nehéz, ha valaki tényleg hatékonyan szeretne játszani velük és minden lehetőséget ki akar aknázni. Ezt nevezik skill ceilingnek angolul, –ami nagyjából annyit tesz, hogy a karakter sok mechanikai készséget követel meg használójától. Ryze és Azir is verhetetlenek voltak egy időben az LCS berkein belül, ott ugyanis ez a hiányosság nem jelentkezik, hogy valaki ne tudná őket kihasználni, solo queue-ban már annál inkább. A számok alapján pedig úgy tűnik Akali is hasonló hajóban evez.

A képességei nem tűnnek túlzottan összetettnek elsőre, de ha jobban megnézzük, nagyon sok helyen tudunk vele hibázni –legyen szó a füstfelhő megfelelő időzítéséről és kihasználásáról, vagy a shuriken eldobásáról és a célponthoz való visszaugrásról. Nincs olyan flank potenciálja, mint mondjuk egy Talonnak, vagy akár Ahrinak. A karakter maga is elég egyedi játékstílust követel meg, hogy minden benne rejlő sebzést kihasználjunk. A profik persze hosszú órákat szentelnek arra, hogy ezeket mind megtanulják, és nem árt egy megfelelő csapat sem Akali köré.

Ha már csapat, akkor el is érkeztünk a kommunikációs részhez. Az LCS meccseken szinte az összes alkalommal egy erős splitpush karakterként használták. Erre egyrészt a már említett füstfelhő miatt képes, illetve végső képessége is segít ebben, hiszen mindkettő használható gyors menekülésre. Solo queue-ban azonban a hatékony splitpush-hoz szükséges kommunikáció hiányzik, főleg alacsony eloban. Nem elég, hogy mi tornyokat bontunk le lassan, ha közben elkapnak, és a csapatunk nem hoz el cserébe semmit, miközben hárman üldöznek mondjuk topon. A másik opció pedig, hogy velünk a kutya nem foglalkozik, de cserébe a csapatunk folyamatosan veszti el a 4 v 5 harcokat és vele együtt a célpontokat is. 5 emberrel nehéz versenyezni toronydöntésben, –és akkor még nem esett szó a sárkányokról vagy a Baronról.

A rálátás is sokkal szegényesebb solo queue-ban, ami az egyik kulcsmozzanata a hatékony splitpush-nak. Ha látjuk már a dzsungelben, hogy érkeznek ránk többen, akkor időben visszavonulót tudunk fújni. A rálátás hiánya mellett pedig sokszor előfordulhat, hogy pozíción kívül kapnak el váratlanul. Az ellenfélnek mindig lesz rálátása ránk a minionjainak és a tornyainak köszönhetően, fordítva ez már nem feltétlenül igaz. A kommunikáció hiánya a felmentősereg érkezését is nehezebbé teszi: a csapatunk lehet, hogy nem figyel ránk eléggé, vagy az ellenfelekre, nem tudják ki merre mozog. Lehet, hogy szeretnének segíteni nekünk, de jó eséllyel az esetek nagy részében el fognak késni, nekünk pedig lőttek. 

Temetni azért még nem kell őt teljesen. Nem ez lenne az első alkalom, hogy egy összetettebb karakter elsajátítása időbe telik és ez megmutatkozik a solo queue számain. Ettől függetlenül ez a fajta játékstílus nem biztos, hogy minden alkalommal kifizetődő, –még ha tudjuk is, hogy mit teszünk. A játékkörnyezet és a "szabályok" teljesen mások a solo queue-ban, mint egy profi meccsen, így a "tanulási időszak" Akali esetében lehet, hogy még hosszabb lesz a megszokottnál.

A profik ettől függetlenül valószínűleg továbbra is választani fogják; ott minden körülmény adott, hogy sikereket érjen el. Könnyen lehet, hogy hamarosan olyan helyzetben találja majd magát, mint tavaly Azir vagy Ryze.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések