Boomsday lapelemzés Zridexszel - Melyik legendary spell tűnik használhatónak?

Boomsday lapelemzés Zridexszel - Melyik legendary spell tűnik használhatónak?

Már egy ideje várja a közösség a legendás varázslatokat, amiket végre elhozott nekünk Dr. Boom. Most Zridex elemezte nekünk, hogy melyik lehet jó.

Ismét eljött az ideje, hogy kicsit kielemezzük az új kiegészítő lapjait. Ebben pedig a magyar HGG csapat egyik oszlopos tagja, Zridex lesz a segítségünkre, aki az utóbbi években stabilan ott volt a világ élvonalában. De nem is húznám tovább a szót, lássuk az elemzést, amiben egy pontrendszer is helyet kapott.

Druid: Floop's Glorious Gloop 

A kártya első benyomásra egyértelműen hatalmas potenciállal rendelkezik, azonban eléggé szituációfüggőnek is tűnik. Mindenki az őrületes kombókra gondol, amiket ez a kártya lehetővé tesz, de inkább az a kérdés, hogy átlagos lapjárással számolva mennyire hatékony. Druid rengeteg olyan kártyát játszik már most is, amelyek önmagukban nem csinálnak túl sokat, inkább az elkövetkezendő körökre készítenek elő. Nehéz megmondani, hogy hol van az a pont, ahol már túl sok "előkészítő" kártya van, ezáltal inkonzisztenssé téve a Druid dinamikáját. Meglévő Druid archetípusokban nem feltétlenül, de az újaknállátok benne potenciált, Dog posztolt egy Mecha'Thunra építkező Druid paklit, ebben például abszolút erősnek tűnik.

Pont: 4/5

Hunter: Flark's Boom-Zooka

Én őszintén nem értem, hogy miért erőltetik kiegészítőről kiegészítőre a reaktívabb jellegű Hunter kártyákat, ráadásul ilyen mana költségen. Minden classnak a hero powere, illetve a core kártya szettje meghatározza a class alapdinamikáját. A Hunter mindig is a proaktívabb, agresszívabb class volt, voltak próbálkozások control Hunterrel, de ez sosem volt igazán konzisztens játékterv. El tudom képzelni, hogy létezik valami olyan kombó, amit nem látunk még, de ettől eltekintve a kártya abszolút használhatatlannak tűnik, ugyanúgy, ahogy az elmúlt kiegészítőkben az összes controlosabb, reaktívabb Hunter kártya.

Pont: 1/5

Mage: Luna's Pocket Galaxy

Kíváncsi vagyok melyik az a Mage archetípus, amely megengedheti, hogy 7. körben effektív nem csinál semmit, anélkül hogy a következő körben vagy körökben ne halna meg. Ez a kártya egyértelműen OTK kombinációkra lett tervezve, de Ice Block nélkül nagyon sebezhetővé vált a Mage, így nem hiszem, hogy konzisztensen lehetne erre alapozni egy paklit. Persze ettől függetlenül ebben is látok némi potenciált, de annyi agresszív lapot adtak ki mostanában, hogy nem tudok nem szkeptikus lenni az ilyen borzalmasan lassú stratégiával szemben.

Pont: 2/5

Paladin: Kangor's Endless Army



Brutálisan erősnek ígérkező kártya; mindenféle feltétel nélkül képes boardot generálni. Nagyon sokszor agresszívabb paklikkal az a nagy dilemma, hogy mennyire játszol bele az ellenfél leszedéseibe, mivel ha túlságosan belejátszol, akkor nem feltétlenül tudsz utána kialakítani  egy erős boardot megint, viszont, ha nem gyakorolsz elég nagy nyomást az ellenfélre, akkor lehet, hogy sokkal több időt adsz neki belehúzni az erős kártyáiba, úgy, hogy lehet alapból semmi sem volt nála. Ez a kártya ezt a dilemmát lépi át és teszi lehetővé neked, hogy kicsit bátrabban játssz bele bizonyos leszedésekbe anélkül, hogy túl sokat kockáztatnál. A tempo/midrange jellegű mech Paladin adja magát a kártya kapcsán.

Pont: 5/5

Priest: Zerek's Cloning Gallery



Hasonlít picit a Mage legendary spellhez, ezt azonban kicsit flexibilisebbnek érzem, egyrészt rendelkezik egy azonnali effekttel, amit pl. deathrattle kártyákkal lehet hasznosítani, de akár itt is rá lehet menni az OTK kombinációkra. Ami fontos tényező, hogy Shadow Visionsből  meg lehet kapni ezt a kártyát, így sokkal kisebb az esélye annak, hogy nem lesz nálunk a kártya időben, amennyiben OTK Priestre adjuk a fejünket. A kártyát abszolút erősnek érzem, inkább magával a Priest classal adódhatnak kérdések, hogy mennyire lesz erős az új  metában. Annyi őrületesen erős kártyákat adtak ki a kiegészítőben, hogy nem igazán érzem azt, hogy maga a Priest az élvonalban lenne.

Pont: 3/5

Rogue: Myra's Unstable Element

Annak csak örülni lehet, amikor olyan kártyákat adnak ki, amelyek kártyákat húznak, mert ezek mind csökkentik az RNG szerepét a játékban. Mondanom sem kell, ez a kártya őrület, rengeteg rugó archetípusban lehet szerepe, lassabb, kombósabb, de akár agresszívabb  stratégiákban is. Eszembe jutnak paklik Togwaggle-el, fatigue rugóban, de agresszívabb rugókban, vagy akár miracle rugóban is valid stratégia lehet, hogy utolsó erőfeszítés gyanánt egy vesztésre álló meccsen feltöltöd a kezedet, és akár a boardodat is, amennyiben Fal'dorei Strider-t is játszol. Az egyik legizgalmasabb kártya szerintem az egész kiegészítőben, de akár a játék történetében is.

Pont: 4/5

Shaman: The Storm Bringer



Akkor látnék ebben a kártyában potenciált, ha páros mana költségű lenne, mert Even Shamanba tökéletes kiegészítés lehetne. Shamanba nem nagyon látom azt az archetípust, amely indokolná ennek a kártyának a létjogosultságát. Önmagában a random legendaryk átlagos RNGvel számolva sem túl hatásosak. Ezt láthattuk számtalan random legendarykkel operáló lapokkal évek óta. Nem gondolom, hogy játékot fog látni ez a lap.

Pont: 1/5

Warlock: The Soularium



Azt tudom mondani, mint a rugónál, hogy nagyon jó irány a laphúzásos kártyák. A játékban a legjelentősebb RNG aspektus mindig is a "Draw RNG", azaz a lapjárás volt, ez a kártya hozzájárul ahhoz, hogy a draw rng bizonyos Warlock archetípusoknál kevésbé legyen jelentős. Nagyon sok kártya van a játékban, amelyek arra alapszanak, hogy minél hamarabb húzd fel őket, ez a kártya meg pont olyan, hogy inkább szeretnéd felhúzni a játék kései fázisában, amikor már sok manával operálsz. Erre jobban lehet alapozni. Látok potenciált benne egyaránt Zoo Warlock, de lassabb, Cube vagy Control Warlock kapcsán is.

Pont: 4/5

Warrior: The Boomship

Maga a rush mechanika egyszerűen nem elég jó. Hearthstone az egy elsősorban tempóra alapozó játék. Fontos, hogy nyomást gyakorolj az ellenfeledre(fejére), másnéven fontos, hogy proaktív legyél, effektív bármilyen paklival.  A rush jellegű kártyák inkább reaktív szerepet töltenek be. Big Warriorban tudom elképzelni a kártyát (vagy valamilyen kombóra építkező Warriorban), de ez megint inkább túlzottan szituációs, mintsem konzisztens.

Pont:  2/5

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések