Battle for Azeroth Q&A: További aggodalmak a scaling miatt

Battle for Azeroth Q&A: További aggodalmak a scaling miatt

A játékosok újból kérdezhettek Ion Hazzikostas-tól, aki örömmel válaszolt mindenre.

A Battle for Azeroth első hete után újból úgy döntött a Blizzard, hogy itt az idő tartani egy kérdezz-feleleket, más néven Q&A-t. A szokásos módon a játékosok beküldhették a kérdéseiket, Ion mellett pedig Josh Allen, a közösségi menedzser is részt vett a beszélgetésen, ami körülbelül egy óráig tartott. A szokásos gyenge kérdések mellett azért jött pár érdekes is; amik leginkább a scalingről, a Pandarenek helyzetéről a kiegészítőben és a Dungeon-ökról szóltak.

Vannak további tervek a PvE scaling csökkentésére?

"Ez egy olyan dolog, amin nem változtattunk 15 hónapja. Még Legion ideje alatt került be a funkció és a mobok sebzése már nem növekszik az iLevellel, csak az életerejük.

Miért történik ez? Azért mert így működik a külvilág. A jutalmak és az item szinteddel nőnek, így nem szeretnék, ha túl gyorsan végeznénk. A másik ok pedig az, hogy könnyedén, egy castolás alatt ellophatnák tőlünk a mobokat, ha nem emelkedne fel a HP-juk folyamatosan. Amint megszerzed a legmagasabb szintet és eljársz Mythicezni, körülbelül 60-70%-kal nő a sebzésed, miközben a mobok HP-ja csak 15%-kal nő."

Mi a véleményetek a szintezésről? Sokkal gyengébbnek érzem magam, mint eddig bármikor.

"Ez egy közös aggodalom. Ez egy fura része a WoW-nak, hiszen minden kiegészítő gyakorlatilag egy reset. Régebben a világ nem növekedett veled együtt, így maximum szinten minden mob irreleváns volt, pontosan ezért került be az iLevel scaling. Megértjük az aggodalmakat, de úgy érezzük, hogy megéri az áldozatokat. Ettől függetlenül próbáljuk megtalálni az aranyközéputat egy jövőbeli kiegészítő keretein belül."

Miért növekednek ennyire gyorsan az iLevelek? Most már minden egyes kiegészítőnél Stat Squish-re kell számítanunk?

"Természetesen nem minden kiegészítőnél, de minden másodiknál könnyen lehet, hiszen már készen áll rá a technológia."

Számunkra is kiderült, hogy néha elengedhetetlen, mert egy idő után a folyamatos fejlődés már nem tűnik jelentőségteljesnek. Úgy gondoljuk, hogy a tökéletes emelkedés olyan 10-15 szint, minden nehézségi szint(normal, hc, mythic) után. Nagyon sokat játszottunk a számokkal az évek alatt, és úgy döntöttünk, hogy ez az igazi."

Megérte megölni az auto-accept és searching for group addonokat?

"Igen, hatalmas szakadékot jelentett azok között, akik használták az addont és akik nem. Sokszor előfordult, hogy valaki akár 15-20 másodperc alatt megcsinálhatott egy WQ-t az addonnal, míg másoknak ez 2 percbe fájt az addon nélkül, egyszerűen lehetetlen volt kiegyensúlyozni a dolgot. Ha egy ilyen addont használsz WQ-zás közben, igazából csak rohangálsz a pályán és az esetek 90%-ban utazol, nem pedig a küldetéseket csinálod, ezt pedig nem engedhettük."

Megpróbáljátok megjavítani az AH-t és a Guild bankot a populáris szervereken?

"A technológia sokat javult az elmúlt években, de az AH rendszer egy kicsit lemaradt. Mérnöki szinten próbálnak annyira optimalizálni, amennyire csak lehet.

Emellett hamarosan érkezik a PTR-ra egy változtatás, ami megpróbálja megakadályozni azt, hogy egyesével rakjunk ki nagy mennyiségű tárgyakat az AH-ba, ezzel egy falat felhúzva. Röviden, sokkal drágább lesz egyesével bepakolni a dolgokat, mint eddig. Az összes többi részletet hamarosan megosztjuk veletek."

Az Island Expedition-ök nagyon keveset adnak. Van rá esély, hogy ezen javítotok?

"Egy bugot már hotfixeltünk, ami miatt jóval kevesebb Azerite-ot kaptunk, mint kellett volna. Ettől függetlenül a heti küldetés azért van ott, hogy kiléphessünk ebből az egészből a hétre, ha megvan a 40 ezer Azerite. Emellett pedig az Island Expedition az egyik legjobb Azerite szerzési lehetőség, ha egy adott időt nézünk."

Lesz változás az Azerite Gearrel kapcsolatban? (A kiegészítő eleje óta nem lehet átadni másoknak az Azerite Geart)

"Ez szívás. Elrontottak valamit, de ez hamarosan változni fog. A következő heti resettel bekerült egy hotfix, ami ezt megváltoztatja majd."

Néhány Dungeon-ben úgy érzem, hogy túl sok Trash van. Tervezitek csökkenteni a számukat?

"Mostanában nem. Ha a dungeon-ök befejezési idejét nézzük, akkor egyáltalán nem változott semmi a Legion óta. Ahogy a játékosok jobban megtanulják őket, a teljesítési idő is csökken majd."

Mikor érkeznek az új Worgen és Goblin modellek?

"Még mindig készül. Szeretnének több információt megosztani, de egyelőre nincs több. Ha eljön az ideje, akkor videókat és képeket is kaptok."

Lesz valamilyen szociális hatása a háborúnak más fajoknál is? Gondolok itt például a Pandákra.

"Persze. Az Allisokat és a Hordásokat is különböző fajok alkotják, így ez a konfliktus mindenkinek egy kicsit mást jelent."

KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!