Battle For Azeroth - Első Benyomások

Battle For Azeroth - Első Benyomások

Megjelent a Battle for Azeroth, és én egyből belevetettem magam a sűrűjébe, –rengeteg másik játékossal együtt.

Vigyázat! A cikk spoilereket tartalmaz a történetből, és Alliance oldalról mutatja be a kiegészítőt, –szóval aki nem akarja magának lelőni a kezdetet, mert még nem tudott leülni játszani, vagy esetleg vérbeli hordás az csak óvatosan olvasson tovább!

Mivel nem szeretem magamnak előre lelőni a dolgokat, ezért a Battle for Azeroth betájával nem sokat foglalkoztam, így az augusztus 14-i megjelenés után szinte azonnal beleugorhattam a játékba, és minden apró dolog újdonságként hatott. Belépés után egyből el kellett látogatnom Magnihoz, akinek segítségre volt szüksége Azeroth sebeinek gyógyításában, így miután ezt megtettem és megszereztem a Heart of Azeroth-ot –ami a Legion Artifact fegyvereihez hasonlóan végig nálunk lesz, és Artifact Powert lehet hozzá gyűjteni–, elkezdődött az igazi küldetés.

Végre belevethettem magam a kiegészítő történetébe. Mivel Alliance-os karakterem van, így Kul Tirasba kellett hajóznom, Jaina oldalán, aki rég nem látott édesanyjával, és Kul Tiras népével találkozik. Egyből kiderül, hogy ez a viszontlátás nem túl szeretetteljes, –a régmúlt eseményei miatt, ugye– így a cinematic végén egy börtönben találjuk magunkat, felszerelés nélkül. Aggodalomra semmi ok, ugyanis találkozunk Flynn Fairwind-el, aki amolyan visszavonult kalóz, és egy zseniális karakter, majd a segítségével megindul a szökés, egy apró lázadás indul, miután a rabok kiszabadulnak.A menekülés után hajóval elvisznek a kikötővárosba, így elénk tárul Boralus teljes valójában. Habár sok várossal találkozhattunk már az évek során (például Dalaran, Shattrath, vagy akár Shrine of Seven Stars), Boralus egy igazi különlegesség, sokkal élőbbnek hat, mint az eddigiek: Az NPC-k le-fel szaladgálnak, és ügyes-bajos dolgaikat intézik, az árusok kiabálnak, megpróbálnak ránk sózni minden kacatot és még a helyi rablók is megtalálhatnak hogy lehúzzanak, –szóval kicsit olyan érzése van az embernek, mintha megelevenedne körülötte a játék. 

Akinek a kalózos téma bejön, az kifejezetten örülni fog, ugyanis Kul Tiras egy hajós nemzet, szóval úton útfélen találkozni fogunk velük, a griffpontok mellett csónakkal is közlekedhetünk, a kocsmák előtt verekednek és a küldetés asztalunk is egy hajón lesz.

A Legionhöz hasonlóan ismét választhatunk, hogy a három terület közül melyikkel szeretnénk kezdeni, szóval nincs egy lineáris út meghatározva, hanem szabadon felfedezhetjük az egész szigetet. Én Tiragarde Sound-dal indítottam, ahol egyből belecsöppentem az Ashvane cég ügyködéseibe, és Flynn-el az oldalamon kezdhettem a fejlődést. Habár sokan már a megjelenés napján meglettek 120-ak, azért nem érdemes elsietni, mert rengeteg érdekes történet és izgalmas küldetés van a játékban, és az sem egy utolsó dolog, hogy felszerelést és pénzt is lehet szerezni, ha elég alaposak vagyunk.

Elmehetünk majd Freeholdba is, ahol már őrök sincsenek, egy igazi szabad kikötő, ahol Azeroth minden csavargója megtalálható, és hasonlóan zseniálisan van összerakva, mint Boralus, itt mi magunk is el kell vegyüljünk a kalózok között, hogy információkat szerezzünk, vagy meglátogathatjuk a Norwington Estatet, ahol nemesek rendeznek lóversennyel egybekötött fesztivált.

A másik oldal szigetére is lehetőségünk van elhajózni, –így tudtam meglátogatni Vol'Dun-t és Nazmirt–, ahol hosszabb küldetésláncokat kapunk, miközben találkozhatunk az ellenséges játékosokkal és veszélyes max szintű szörnyekkel is, –szóval ebben a kiegészítőben aki az ellenséges játékosokat le akarja vágni, annak bőven lesz rá lehetősége. Itt is megtalálható lesz a kis mission table, ahol a követőinket is el tudjuk küldeni missziókra, ahonnan idővel arannyal vagy egyéb apró jutalmakkal térhetnek vissza, segítve ezzel a fejlődésünket.

A szakmák –ahogy be lettek harangozva– ismét átalakultak; mostmár minden kiegészítő külön van szintezve, szóval egyből el lehet kezdeni a Kul Tiran (vagy Zandalari) szakma fejlesztést, és természetesen a Fishing, és Cooking is így működik, tehát azért sem érdemes sietni, hiszen lehetőség van növényeket szedni, vagy bányászni, amik különösen jó áron mennek minden kiegészítő elején az aukciós házban. Megmaradt a 3 csillagos rendszer is, így meg kell szereznünk az egyes receptekhez a fejlesztéseket.

Természetesen dungeon-özni is tudunk, egyből három megnyílik amint kiérünk a szigetre, és kipróbálhatjuk a PvP-t is. A War Mode eddig remekül működik, és úgy-ahogy balance-olt is, de hozzá kell tenni, hogy hagyhat még kívánni valót maga után a PvP scaling, hiszen látványosan gyengébbek vagyunk egy kisebb szintű ellenfél ellen, hiába van még mellé jó felszerelésünk is (Ezen sokat segített a scaling hotfix). Eddig nem tapasztaltam olyat, hogy ellehetetlenítené a fejlődést a kempelés, bár még a content elején tartok, de az egészséges PvP-n kívül nem sok vizet zavar az ellenséges frakció, –szóval nyugodtan bekapcsolva hagyhatjuk a War Mode-ot, megéri a jutalomért.

Egy másik új funkcióban –az Island Expedition-ban– szigetekre kell elhajóznunk, ahol Azerite-ot kell gyűjteni, miközben az ellenséges frakció ugyanezt teszi. Lehetőség van PvE, vagy PvP scenariot indítani, és két társsal karöltve kell megszereznünk az értékes ércet. Ez akár egy amolyan Battlegroundként is szolgálhat, hiszen itt is lehetőség van egymással küzdeni.

A cikk írásakor még az elején tartok a kiegészítőnek, –és még rengeteg újdonság bekerülhet a frissítések alkalmával–, szóval valószínűleg esedékes még néhány újabb írás, ahogy halad a játék.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!