Lehet utálni és imádni, de a mesekártyázásban mindig is szerepe lesz a véletlennek. Az új kiegészítő azonban pozitív csalódást okozott ebben a tekintetben!
A legújabb kiegészítő számos újítást hozott a játékba, mechanikák, kártyák és szinergiák tekintetében. Egy korábbi cikkünkben részleteztük, hogy hiába a hatalmas hype Dr. Boom netherstormi laboratóriumával kapcsolatban, ha az elvárt ígéreteket nem tudta teljesíteni a Boomsday Project.
Azt kaptuk, amit vártunk a Boomsday Projecttől?
Nem borította ránk az asztalt Dr. Boom az Őrült Tudós, –de ezt is vártuk előzetesen? Visszatekintettünk az elmúlt hetekre!
Ezúttal azt vizsgáljuk meg, hogy a random faktor mekkora szerepet játszik a metában az új lapoknak és effekteknek köszönhetően. Meghatározó az RNG, vagy kicsit csökkent a szerepe? Nézzük meg részletesen!
Ami változatlan
Továbbra sem lehet befolyásolni rengeteg tényezőt: mulligan fázisban, hogy mit kapunk az eldobott lapok helyére, a topdeckelést, a „summon /take control of / stb. a random minion”. Ezeket tűrni kell és alkalmazkodni hozzájuk. Ha a kombóelemek az alsó 5 kártyában vannak, akkor fel kell húzni az egész paklit, ha nincs ott a Hex a Hench-Clan Thugra, akkor túl kell élni minden áron. Vannak kártyák a kézben amik segítenek (ha épp nincs ott a kulcskártya), ezeket kell megfelelően forgatni és akkor a random effektek is redukálódnak.
Ami változott
Gondoljunk csak a Spiteful metára a Kobolds & Catacombs megjelenése után. Abból állt a meccs, hogy a 6. körben kitettük a boardra és reménykedtünk valami hatalmas és fenyegető lényben. A Boomsday Project is megtartotta ezt a stílust; elég csak az Astromancerre és a az Unexpected Results-ra gondolni, de még is kicsit alakított rajta. Először is egyik sem broken kártya, továbbá nagyjából lehet befolyásolni a működésüket. A Spitefulnál kizárólag a pakli összerakása során van beleszólásunk a lap működésébe, utána minden a szerencsén múlik.
Ami jó és rossz is egyben
Összesen körülbelül 20 kártyát kaptunk, ami valamilyen formában a random faktorból építkezik, de ezek közül rengeteget tud a játékos befolyásolni. Hiába véletlen a célpont, ha körbe tudjuk játszani ezt a mechanikát és 100 százalékban a számunkra kedvező kimenetelt tudjuk elérni a kártyával. Ez nagyon pozitív előjellel bír, de a másik oldalt sem szabad figyelmen kívül hagyni. A kiegészítő lapjai finoman szólva is gyenge közepesek, ezért sincs a random lapoknak ekkora szerepe. Egy kézen meg lehet számolni azokat a kártyákat, amik előkerülnek a népszerű paklikban.
Adott is a Blizzard és el is vett, de az biztos, hogy az RNG jelenleg nem teszi tönkre a játékot, ami a Boomsday Projectnek hatalmas pirospontot jelent.
Ti milyen viszonyt ápoltok a random faktorral az új kiegészítő megjelenése óta? Szerintetek is jól nyúlt ehhez az effekthez a Blizzard?