Gondban vagy a rúnákkal? Mankót adunk a választáshoz!

Gondban vagy a rúnákkal? Mankót adunk a választáshoz!

A rúnaválasztás sokak számára egyértelmű, de vannak akik még mindig gondban vannak velük, vagy a megszokottakat választják és nem követik a változásokat.

A megfelelő rúnák kiválasztása legalább annyira fontos egy játékban, mint a helyes tárgyak megvétele. Elég sok minden változott az év eleje óta és lehet, hogy sokan már csak megszokásból is ugyanazokat a dolgokat választják, holott már nem annyira jók. Cikkünkben inkább egy általános fogózkodót szeretnénk nyújtani, ami nem kifejezetten hősspecifikusan mutatja meg, hogy mi alapján lehet belőni nagyjából a jó rúnákat attól függően, hogy milyen szerepet töltünk be a csapatban.

Odüsszeia: hogyan lehet kimaxolni a legnehezebb verziót?

Abbiechan | 18/09/17 17:25 Régen pezsdítette már fel ennyire a League of Legends mezejét egy új játékmód. Azonban most -az Odüsszeia megjelenésével- bátran állítjuk, hogy a játékosok többsége megtalálta rég elveszített motivációját. De nem csak móka és kacagás ám itt minden!

Ez egy nagyon fontos része a játéknak, hiszen most már nem is előre meghatározott oldalakat kell használni, hanem a meccsek előtt állítjuk be azokat ideális esetben, igaz előre is legyárthatjuk őket. Jelenleg öt ágból választhatunk, nézzük meg sorjában, hogy melyik kire jó leginkább.

Domination

Domination ág
A Domination, avagy Uralom ág leginkább olyan hősökre jó, akik azonnali sebzésre hagyatkoznak, vagyis elsősorban az orgyilkosok. Az Electrocute ezt a burstöt növeli tovább, bár nemrég kissé gyengítve lett. Érdemes olyan karakterekre gondolni, akik több képességet és/vagy alaptámadást tudnak elsütni, hogy aktiváljuk. A Predator mozgási sebességet és a végén plusz sebzést ad, ez leginkább dzsungeleseknek kedvez, mint Hecarim, vagy Gragas, illetve bárki, aki le akarja üldözni ellenfeleit. Végezetül pedig a Dark Harvest szintén dzsungelbe való leginkább, hiszen szörnytáborok és nagy minionok után ad jelzőket, amik egy ideig növelik a következő támadásunk sebzését, egyre jobban, ahogy nő a jelzők száma. Végezetül egy újonc is érkezett a szezon közben, ez nem más, mint a Hail of Blades. Mostanság leginkább Jhinen látjuk. Aktiválásához csak egy alaptámadás kell, vagy akár képesség, viszont ha újra használni akarjuk, ahhoz várni kell pár másodpercet, Jhinnek ez tökéletes, hiszen gyakran tölti újra fegyverét.

A másodlagos rúnák a pályán való mozgást, őrszemezést, aktiválható tárgyakat és a kapott gyógyulást javítják, illetve CC-k esetén a sebzést. Ez szintén kedvez a dzsungeleseknek, hiszen segít a pálya kontrollálásában.

Sorcery

Sorcery ág
A Sorcery ág leginkább a mágus karaktereket segíti. Ha sok képességet használunk a játék során, akkor ez segíteni fog. Ellentétben a Dominationnel ez nem burstöt ad, legalábbis nem annyit, inkább más módszerekkel növeli a sebzést, mint az Arcane Comet, vagy a Summon Aery. Ezek képességekre aktiválódnak. A Phase Rush is ettől kapcsol be, ez viszont plusz mozgási sebességet ad, kicsit hasonló, mint az Electrocute ilyen szempontból. Ha középen szeretünk játszani, akkor sokszor fogunk ehhez az ághoz nyúlni.

A másodlagos rúnák manát biztosítanak, pajzsot, mozgási sebességet skálázódást, vagy éppen CDR-t. Ezek mind olyan kiegészítők, amiknek a mágusok jó hasznát veszik, illetve az early game-et is erősíti például a Scorch, ami további égést biztosít idő alatt. Plusz mozgási sebességet ad a folyóban is, ez kifejezetten magas elokban jó a dzsungeleseknek, hogy gyorsabban mozoghassunk ösvények között, de a támogatókat is kisegíti. A Gathering Storm pedig első osztályú olyan karaktereknek, akik amúgy is erősek a late game-ben és hosszú meccsre számítunk, hiszen idővel egyre több sebzést szerzünk vele.

Precision

Precision ág
A Precision vonal leginkább a lövészek sajátja, a legtöbben ugyanis ezt fogják választani. Ez az ág az alaptámadásokra épít és rendszerint azok aktiválják. A Press the Attack három támadás után ad adaptív sebzést egy adott célponttal szemben, a Lethal Tempo pedig ellenséges hősök ellen ad támadási sebességet. Ez utóbbi első osztályú választás on-hit karakterekre, akik nem feltétlenül a nagy lövésekre, hanem sokkal inkább a gyors támadásokra és egyéb aktivált hatásokra mennek, mint Varus, vagy Ashe. A Fleet Footwork pedig túlélhetőséget és némi mozgási sebességet nyújt, ez a törékeny ADC-knek sokszor életmentő lehet. A szezon közepén érkezett a Conqueror rúna, mellyel tényleges sebzéshez juthatunk egy kis idő után, tankok lebontására tökéletes, de ez inkább a közelharci bruiserek sajátja, mint Yasuo, vagy Irelia.

A másodlagos rúnák is a támadási sebességet, gyógyulást, életlopást és CC-k elleni védelmet erősíti. Nem árt, ha nem kell éveket várni egy-egy CC lejáratára, de a legjobb még mindig, ha inkább elkerüljük őket, elvégre nem leszünk túl tankosak.

A következő oldalon a Resolve és Inspiration ágakkal folytatjuk, valamint egy kis összegzéssel.

Resolve

Resolve ág
Ha már tankok, a Resolve ág az ő otthonunk. Elsősorban a felső ösvényen látjuk, de a mostani metának köszönhetően boton is feltűnik elég gyakran a támogatók között. Az Aftershock CC heavy karaktereknek lehet jó, akik ezt minden adandó alkalommal aktiválni tudják, ha épp nincs CD-n, cserébe pedig plusz tankosság és egy kis robbanó sebzés a jutalmunk. Arra azért figyeljünk, hogy valamivel helyhez kell kötni az ellenfelet, hogy aktiváljuk, a sima lassítás nem elég. A Guardian már egy abszolút támogatóknak kitalált rúna. Segítségével át tudjuk venni a sebzés egy részét azzal, hogy pajzsot adunk a mellettünk állónak. A Grasp of the Undying pedig egy erőteljes sustain rúna, mely sok ösvényt túlélhetővé tesz, főleg ha például kedvezőtlen a matchup egyébként. 

A másodlagos rúnák a tankosságot, gyógyulást, HP gyűjtést és a pajzsok mértékét erősítik mind a sajátjainkat, mind a másoktól kapottakat. Ha tankot akarunk játszani sok defenzív stattal, ezzel nem lőhetünk mellé.

Inspiration

Inspiration ág
Végezetül pedig itt van még az Inspiration ág, amit eleinte sokan lenéztek, aztán idővel rájöttek, hogy sok érdekesség rejlik benne. Alapvetően támogatóknál látjuk, de igazság szerint szinte bárhol előfordulhat, annyira sokoldalú. A Kleptomancy a mai napig összenőtt Ezreallel és néha Gangplankkel, melynek segítségével, ha hőst támadunk plusz aranyat, vagy kisebb tárgyakat lophatunk magunknak, ezzel is növelve a begyűjtött arany mennyiségét. Skálázódó karaktereknek egyáltalán nem rossz. A Glacial Augment az alaptámadásainkra tesz egy fagyos kiegészítőt, mellyel folyamatosan lassíthatjuk ellenfelünket, bár ezt viszonylag ritkán figyelhetjük meg, leginkább Sionon, esetleg Tahm Kench-en. Az Unsealed Spellbook messze a legsikeresebb mind közül. Ennek kiválasztásával akár a csatatéren is váltani tudjuk idézői képességünket, így is alkalmazkodva a megfelelő helyzethez. Minél több egyedi képességet használunk el, annál rövidebb lesz a CD a következő váltásig. Besegíthetünk akár egy plusz Smite-tal Baronnál, leszedhetünk egy CC-t magunkról Cleanse-zel, hogy menteni tudjuk az ADC-t, vagy esetleg egy jól irányzott teleporttal dönthetjük fel az egyensúlyt egy kialakult harcban.

Másodlagos rúnák terén is van választék bőven. Kaphatunk ingyen cipőt, igaz csak idővel, illetve a minionokat is dematerializálhatjuk és még többet is sebzünk rájuk utána. Ha kemény ösvénynek nézünk elébe, a sütik sokat segíthetnek, illetve némi CDR-t begyűjthetünk innen is, az italok hatását is erősíthetjük, sőt kölcsönt is vehetünk fel a boltban tárgyakra.

Összegzés

Fentebb leginkább a nagy irányvonalakat adtuk meg, ez azért nem egy teljes körű leírás. Az oka az egésznek, hogy az emberek sokszor beleesnek rutinokba és van hogy már nem is tudják pontosan, hogy melyik rúna mit tud, csak megszokásból választják, mert eddig is az volt jó. A lényege az egésznek, hogy ne akarjunk hátrányba kerülni a lustaságunk miatt és olvassuk el pontosan, hogy melyik rúna mit is tud valójában. Gondoljuk végig, hogy mi a célunk az adott karakterrel egy meccsen és ezt a cél mely rúnák tudják elősegíteni a leginkább. 

Ezt a procedúrát elég csak párszor elvégezni, illetve néha-néha ránézni, hátha történt változás és egy idő után már nagyjából tudni fogjuk, hogy mi mire való. Egy utolsó jó tanács: ha lehet és elég gyorsak vagytok hozzá, ne előre gyártott rúnaoldalakból játszatok, azok az idők már elmúltak, hogy előre mindent be kellett állítani drágán megvásárolt rúnákkal. A Riotnak hála minden rúna ingyenes és a meccsek előtt is állíthatjuk őket. Sokkal hatékonyabban tudunk felkészülni egy-egy mérkőzésre, ha az előtt állítjuk be a dolgokat annak fényében, hogy már látjuk a pontos helyünket a pályán, a csapattársainkat és persze az ellenfeleket is. Néha elég egy-egy apróbb változtatást pár ellenféllel szemben és máris sokkal kedvezőbben vághatunk bele az LP farmolásba!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!