Fortnite időutazás, –avagy így nézett ki a játék 2011-ben

Fortnite időutazás, –avagy így nézett ki a játék 2011-ben

Kevesen tudják, de a Fortnite fejlesztését már 7 éve megkezdte az Epic Games, a kezdetekkor a játék viszont még közel sem így nézett ki!

Tagadhatatlan, hogy a 2018-as év legnagyobb győztese a Fortnite. A kicsit mesésebb világú játék a 2017 őszén kiadott Battle Royale módjával robbant be igazán a köztudatba; az idei év tavaszán megállás nélkül döntötte a rekordokat szinte minden kategóriában. Bődületes nézettségi adatokat produkált a játék Twitch-en, az Epic Games számlájára havonta több száz millió dollár érkezett és érkezik is, –a játékosbázis pedig olyan mértékben növekedett, hogy a játék több héten keresztül szerver problémákkal küszködött. 

Újabb 11 lehetséges Fortnite Pop! figura került elő

Egyre inkább közeleg a karácsonyi időszak, így pedig a Funko féle Fortnite széria darabjaiból is egyre több kerül felszínre!

Na, de honnan is indult el ez az egész? A játék története a Fortnite Save the Worlddel vette kezdetét, ami 2017 nyarán jelent meg, ám a játéknak közel sem volt akkora sikere, mint amekkorára sokan számítottak. Az emberek megvették, játszottak vele, sok játékost az ujja köré csavart az Epic Games tower defense típusú játéka, de nem szólt világraszólót. Aztán jött a Battle Royale, amit az Epic Games –a meglévő textúráknak és modelleknek köszönhetően– néhány hónap alatt összerakott. Ez azonban nem jöhetett volna létre egy azt megelőző 6 éves fejlesztési ciklus nélkül. Ez alatt a 6 év alatt készült a Save the World, –most pedig azért vagyunk itt, hogy egy apró betekintést nyújtsunk a játék akkori kinézetébe.

A Fortnite név legelőször a 2011-es Spike Video Game Awards nevű díjátadón merült fel, ahol az Epic Games akkori tervezésért felelős igazgatója, Cliff Bleszinski levetítette a játék első trailerét.

Ez a bemutatás azonban túl korainak bizonyult; a játék ugyanis még 3-4 évvel később sem öltött igazán formát. Ebben számos tényező közrejátszott: cégen belüli változások, a játékkal kapcsolatos csapásirány átformálása, stb. 2015-ben Mark Fischer –az Epic akkori alelnöke– is elismerte, hogy hamar leplezték le a projektet. A Fortnite azonban nemcsak egy játék volt; az Epic Games sokáig az Unreal Engine 4 kiegyensúlyozásához és fejlesztéséhez is használta. Amíg pedig ebben a fázisban volt, alig foglalkoztak vele fejlesztői szinten. Többször alakítottak a játék típusán is; az a mechanika, hogy hétről-hétre valamilyen újdonsággal rukkolnak majd elő, sokáig nem is volt tervben. Végül 2017 július 25-én béta fázisban megjelent a Fortnite Save the World, majd szeptemberben követte őt a Fortnite Battle Royale szintén korai hozzáférés szakaszban. Ez a korai hozzáférés a mai napig nem változott, pedig már egy év is eltelt az első publikálás óta. Na, de nézzük inkább, hogy hogyan is nézett ki a játék akkoriban, –és hogyan fejlődött ki azzá, amit ma ismerünk!

A felvételekből jól látható, hogy az évek alatt a játék rengeteget változott, finomodott, sokkal több részlet került bele, –sőt mi több, az alap hangulata is teljesen átformálódott. Többek között ezért is tart egy játék fejlesztése olyan sokáig. Sokszor a projekt közepén azt mondják, hogy kukába vele, és teljesen új irányt vesz az egész. No meg nem feledkezhetünk el a különféle jogi ügyekről, cégen belüli átalakulásokról sem, amik sokszor szintén kihatnak egy-egy játék elkészítésére!

KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!