Világkupát nyert a magyar csapat GT Sportban!

Világkupát nyert a magyar csapat GT Sportban!

Mindenkinél jobbnak bizonyultak hazánk fiai!

A Gran Turismo legújabb verziója, a GT Sport az elmúlt idők egyik legjobb szimulátorjátéka lett sokak szerint, még az Assetto Corsaval is bőven felveszi a versenyt. A sok-sok tesztszéria után végre valahára útjára indult a rendes bajnoki szezon is. Két külön kategóriában versenyezhetnek a játékosok, az egyik a Nations Cup –azaz az országok szerinti verseny–, a másik pedig a Manufacturer Cup, ahol autógyártó szerint küzdenek meg egymással a játékosok.

Szeptember 22-én rendezték meg a Gran Turismo World Tour 2018 második állomását Salzburgban, a Red Bull Hangar-7-ben. Ez egy repülőgépeket tároló hangár, ami egyben múzeumként is működik. 12 ország versenyzői vettek részt a Nations Cup-on, ahol a három tehetséges magyar e-pilóta is versenyzett. Nézzük meg, melyek ezek az országok:

ÉSZAK/KÖZÉP/DÉL-AMERIKAI RÉGIÓ

  • USA:  Andrew McCabe - ErickFrank Santiago - Richard Castro
  • Brazília: Thiago Gonzaga - Vinicius Neto - Adriano Carrazza

EMEA RÉGIÓ

  • Németország: Mikail Hizal - Loris Garnier - Kevin Richly
  • Franciaország: Loris Garnier - Thomas Leonhart - Pierre Lenoir
  • UK: Matthew Thomas - Zoran Klasic - Martin Grady
  • Spanyolország: Manuel Rodriguez Rincon - Pablo Pedrello Marin - Alejandro Muhsen Izarzugaza
  • MAGYARORSZÁG: Blazsán Patrik - Tapai Ádám - Báder Benjámin
  • Ausztria: Stefan Nussbaumer - Daniel Bacher - Mikolaj Jan Gorniak
  • Olaszország: Giorgio Mangano - Cristian Nicotra - Marco Grasso

ÁZSIAI/ÓCEÁNIAI RÉGIÓ

  • Japán: Yusuke Nakao - Tomoaki Yamanaka - Takuma Miyazono
  • Hong Kong: Kai hin Jonathan Wong - Yat Lam Law - Kin Long Li
  • Ausztrália: Daniel Holland - Connor Healy - Joseph de Jesus

Összesen négy futamot kellett teljesíteniük a csapatoknak, először N300-as, Gr.1-es és N500-as kategóriás autókkal kellett versenyezni külön-külön. Az utolsó futam egy 23 körös verseny volt a Red Bull Ringen, amit a RedBull X2014 Standard autójával teljesített mind a három pilóta. Amikor kiálltak a boxba kereket cserélni a csapatok, akkor pilótát is kellett váltani. Az utolsó futamon dupla pontokat osztottak.

Az első futamon a második helyen ért célba Blazsán Patrik, mindössze 0.043 mp-vel maradt le az első helyen végző japán ellenfelétől. Ez nem volt egy rossz kezdés országunknak, a második futamon Báder Benjámin magabiztos három és fél másodperces előnnyel zsebelte be a 14 pontot. A harmadik futamon Tápai Ádám sem hibázott, és egy másodperces előnnyel nyerte meg a versenyét; ezzel pedig az első helyről vághattunk neki az utolsó, maratoni futamnak. Az utolsó verseny elején nagy csatát vívtunk a franciákkal, majd még a spanyolok is fel tudtak ránk zárkózni. Az utolsó etapra érkezett Blazsán Patrik és az utolsó előtti körben még csak a harmadik helyen álltunk. Az utolsó körben viszont az angol csapatot magunk mögé utasítottuk, a franciák pedig nem bírták a nagy nyomást és hibáztak egyet, innentől kezdve pedig Patrik magabiztosan vezetve behozta az autót a célegyenesbe, és az első helyen intették le. 

Végül pedig 21 ponttos előnnyel zárta a magyar csapat a versenyt, ami azt jelenti, hogy VILÁGKUPÁT NYERT A MAGYAR HÁRMAS AUSZTRIÁBAN, ÓRIÁSI GRATULÁCIÓ NEKIK! Nézzük is meg azt a bő egy percet, amikor felhívják őket a dobogó legfelső fokára és felcsendül a magyar himnusz is.

Nem ért véget a szezon a srácok számára, ugyanis még akár az egész FIA (Nemetközi Autósport Szövetség - a szerk.) által elismert versenyt is behúzhatják. 

Még egyszer gratulálunk a magyar csapatnak, és reméljük a jövőben még több ilyen sikerről számolhatunk be!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!