Zalae, az amerikai profi mesekártyás elmondta a véleményét a jelenlegi helyzetről. Összefoglaltuk röviden a legfontosabb gondolatait!
Paul Nemeth –ismertebb nevén Zalae–, egy hosszabb videóban összefoglalta a gondolatait, amik megfogalmazódtak benne a Blizzard elmúlt időszakában történt bejelentésével és úgy en bloc az egész Hearthstone-nal kapcsolatban. Dean Ayala négy napja osztotta meg a Twitterén, hogy a játékosok visszajelzései igenis fontosak és számítanak, ezért döntött úgy Zalae, hogy akkor ideje kicsit átbeszélni a HS mostani helyzetét.
The feedback I find useful is when players say what they personally like or don't like, and why they think they feel that way. People often feel the need to say things like 'all pro players think X', 'all new players want Y', 'everyone clearly thinks Z is the best!'.
— August Dean Ayala (@IksarHS) 2018. szeptember 20.
Polarizált matchupok
A veterán játékosok még emlékezhetnek arra, hogy milyen érzés volt Freeze Mage-dzsel Control Warrior ellen játszani. Körülbelül 90 százalék volt Garrosh győzelmi aránya Jainaval szemben, ami egyszerűen értelmetlenné tette, hogy időt és energiát fektessünk a mérkőzésbe. Most is valami hasonló a helyzet a Quest Rogue és a Control paklik között. Egyszerűen a küldetés teljesítése után nincs esélye a lassabb decknek arra, hogy folyamatosan takarítsa a boardot és semlegesítse a fenyegetéseket. A Zola + Valeera the Hollow kimeríthetetlen erőforrásai felőrölik az ellenfelet, hiába próbálkozik a lehető legnagyobb odafigyeléssel. Zalae szerint ezeken a matchupokon kéne valahogy változtatni, hogy ne kelljen rögtön a „Concede” gombot keresni az első körök után.
Ha időben jön, túl erős
A Prince Keleseth mellett a Mana Wyrmöt emeli ki az amerikai profi, mint olyan kártyákat, amik ha ott vannak a kezdőkezünkben, gyakorlatilag akkora előnyt biztosítanak számunkra, hogy gyakorlatilag a mulligan szakaszban eldől a mérkőzés. Nem véletlen, hogy a Tempo Mage legend 1-ig menetelt a napokban és egyre népszerűbbé válik a Standard metában. Egy kis statisztika: a Mana Wyrm, ha a kezdőkezünkben van átlagosan 62,9 százalékban diadalmaskodunk, ha a Prince Keleseth a Zoo Lockban ott van a játék elején a kézünkben, akkor 69,4 százalékban mi kerülünk ki győztesként a meccsből. Elképesztő számok, amik annak köszöhetőek, hogy eltűntek azok a lapok a Standardból, amik megoldották ezeket a korai fenyegetéseket (Fiery War Axe, Haunted Creeper, Tunnel Trogg stb.)
Random faktor
Zalae szerint vannak olyan véletlen elemek, amiktől ki lehet kapni: Menacing Nimbus, Lyra the Sunshard, Lich King stb. és ezek teljesen jól elférnek a játékban. A másik oldalon viszont van olyan random faktor, ami károsan hat a játékra: Master Oakheart 9. körben, Mana Wyrm 1. körben, Prince Keleseth 2. körben. A lényeg, hogy ha egy random laptól (random = ott van mindig abban a körben, amikor a legerősebb) újra és újra kikapunk az nem élvezetes, sőt egyenesen frusztráló. Inkább legyen az ellenfélnek mázlija és találja meg a legjobb lapot Hagatha the Witch Hero Poweréből, mint előadják a Mage-k a turn 1 Mana Wyrmöt zsinórban hatszor.
Megkerülhetetlen Giggling Inventor
A Giggling Inventorral nem az a baj, hogy 35 százalék felett használják az összes pakliban, hanem az, hogy a meta legerősebb deckjeinek a legjobb kártyájává vált. A Token Druid felbuffolja, a Quest Rogue végtelenített loopban pakolja ki a boardra, az Odd Rogue bevédi vele a fenyegetéseket. Egyelőre a Blizzard nem látja fontosnak, hogy belenyúljanak a játékba, –szóval tűrni kell a mostani állapotot.
Összegzés
Zalae a végén még odabiggyesztette, hogy ha rendelkezne a hatalommal nerfelné a Kelesethet, a Mana Wyrmöt, a Giggling Inventort, a Rogue Questet, az Odd Warriort, a Spreading Plague-et, de erősíteni a Mage-t, a Priestet és a Warriort is. Ezek közül lehet valamelyik be fog következni, minden a Team 5 csapatán múlik.
Szerintetek igaza van Zalaenek, vagy nem értetek egyet vele mindenben?
KÖVESS MINKET FACEBOOKON!