"Azt akarom érezni, hogy számítanak a döntéseim" - Zalae véleménye a mostani helyzetről

Zalae, az amerikai profi mesekártyás elmondta a véleményét a jelenlegi helyzetről. Összefoglaltuk röviden a legfontosabb gondolatait!

Paul Nemeth –ismertebb nevén Zalae–, egy hosszabb videóban összefoglalta a gondolatait, amik megfogalmazódtak benne a Blizzard elmúlt időszakában történt bejelentésével és úgy en bloc az egész Hearthstone-nal kapcsolatban. Dean Ayala négy napja osztotta meg a Twitterén, hogy a játékosok visszajelzései igenis fontosak és számítanak, ezért döntött úgy Zalae, hogy akkor ideje kicsit átbeszélni a HS mostani helyzetét.

Polarizált matchupok

A veterán játékosok még emlékezhetnek arra, hogy milyen érzés volt Freeze Mage-dzsel Control Warrior ellen játszani. Körülbelül 90 százalék volt Garrosh győzelmi aránya Jainaval szemben, ami egyszerűen értelmetlenné tette, hogy időt és energiát fektessünk a mérkőzésbe. Most is valami hasonló a helyzet a Quest Rogue és a Control paklik között. Egyszerűen a küldetés teljesítése után nincs esélye a lassabb decknek arra, hogy folyamatosan takarítsa a boardot és semlegesítse a fenyegetéseket. A Zola + Valeera the Hollow kimeríthetetlen erőforrásai felőrölik az ellenfelet, hiába próbálkozik a lehető legnagyobb odafigyeléssel. Zalae szerint ezeken a matchupokon kéne valahogy változtatni, hogy ne kelljen rögtön a „Concede” gombot keresni az első körök után.

Ha időben jön, túl erős

A Prince Keleseth mellett a Mana Wyrmöt emeli ki az amerikai profi, mint olyan kártyákat, amik ha ott vannak a kezdőkezünkben, gyakorlatilag akkora előnyt biztosítanak számunkra, hogy gyakorlatilag a mulligan szakaszban eldől a mérkőzés. Nem véletlen, hogy a Tempo Mage legend 1-ig menetelt a napokban és egyre népszerűbbé válik a Standard metában. Egy kis statisztika: a Mana Wyrm, ha a kezdőkezünkben van átlagosan 62,9 százalékban diadalmaskodunk, ha a Prince Keleseth a Zoo Lockban ott van a játék elején a kézünkben, akkor 69,4 százalékban mi kerülünk ki győztesként a meccsből. Elképesztő számok, amik annak köszöhetőek, hogy eltűntek azok a lapok a Standardból, amik megoldották ezeket a korai fenyegetéseket (Fiery War Axe, Haunted Creeper, Tunnel Trogg stb.)

Random faktor

Zalae szerint vannak olyan véletlen elemek, amiktől ki lehet kapni: Menacing Nimbus, Lyra the Sunshard, Lich King stb. és ezek teljesen jól elférnek a játékban. A másik oldalon viszont van olyan random faktor, ami károsan hat a játékra: Master Oakheart 9. körben, Mana Wyrm 1. körben, Prince Keleseth 2. körben. A lényeg, hogy ha egy random laptól (random = ott van mindig abban a körben, amikor a legerősebb) újra és újra kikapunk az nem élvezetes, sőt egyenesen frusztráló. Inkább legyen az ellenfélnek mázlija és találja meg a legjobb lapot Hagatha the Witch Hero Poweréből, mint előadják a Mage-k a turn 1 Mana Wyrmöt zsinórban hatszor.

Megkerülhetetlen Giggling Inventor

A Giggling Inventorral nem az a baj, hogy 35 százalék felett használják az összes pakliban, hanem az, hogy a meta legerősebb deckjeinek a legjobb kártyájává vált. A Token Druid felbuffolja, a Quest Rogue végtelenített loopban pakolja ki a boardra, az Odd Rogue bevédi vele a fenyegetéseket. Egyelőre a Blizzard nem látja fontosnak, hogy belenyúljanak a játékba, –szóval tűrni kell a mostani állapotot.

Összegzés

Zalae a végén még odabiggyesztette, hogy ha rendelkezne a hatalommal nerfelné a Kelesethet, a Mana Wyrmöt, a Giggling Inventort, a Rogue Questet, az Odd Warriort, a Spreading Plague-et, de erősíteni a Mage-t, a Priestet és a Warriort is. Ezek közül lehet valamelyik be fog következni, minden a Team 5 csapatán múlik.

Szerintetek igaza van Zalaenek, vagy nem értetek egyet vele mindenben?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!